Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@09:41:58 GMT

تلاش خاندان‌سعودی برای‌تغییر ولیعهد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۱۶۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه در خاندان سلطنتی آل‌سعود گزارش داد که به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تلاش هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان جلوگیری کنند. 

ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی پادشاه هستند، اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای خاندان پادشاهی به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچ وقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان تخطی نخواهد کرد.

شاهزاده‌ها و پسرعمو‌ها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز ۷۶ ساله که برادر تنی ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان است و مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرت‌های غربی قرار دارد بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی میتواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی

سرمربی بارسلونا سرانجام متقاعد شد که فصل بعد هم در این تیم بماند که این باعث ایجاد تنش در بین اعضای هیئت مدیره این باشگاه شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژاوی هرناندس که پیش از این گفته بود در پایان فصل جاری از سمت سرمربیگری بارسلونا کناره‌گیری خواهد کرد، در پی جلسه‌ای که شب گذشته (چهارشنبه) در خانه خوان لاپورتا (رئیس باشگاه بارسلونا) برگزار شد و رافا یوسته (نایب‌رئیس باشگاه)، دکو (مدیر ورزشی این تیم) و آلخاندور اِچوِریا (عضو هیئت مدیره باشگاه) نیز در آن حضور داشتند، تصمیم به تغییر نظر خود و ماندن در بارسلونا گرفت.

از همان زمانی که ژاوی در اوایل بهمن ماه و در پی باخت خانگی 5 بر 3 بارسلونا مقابل ویارئال در هفته بیست‌و‌دوم لالیگای اسپانیا اعلام کرد در پایان فصل جاری از سمت سرمربیگری بارسا کناره‌گیری خواهد کرد، لاپورتا، یوسته، دکو و اِچوِریا تمام تلاش خود را کردند تا نظر این مربی اسپانیایی را تغییر دهند و در نهایت هم موفق به این کار شدند.

بر اساس گزارش روزنامه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا؛ خوان لاپورتا به ژاوی گفته که باشگاه به خاطر مشکلات مالی که با آن دسته و پنجه نرم می‌کند، قادر به استخدام سرمربی سطح بالایی در این تابستان نیست، به همین خاطر از او درخواست کرده که در بارسا بماند.

طبق این گزارش؛ انتظار می‌رود ژاوی بهترین بازیکنانش را حفظ و تیم را برای فصل آینده تقویت کند. سرمربی بارسا به این منظور از مدیران باشگاه خواسته تا در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو، یک هافبک دفاعی سطح بالا و برناردو سیلوا هافبک پرتغالی منچسترسیتی را جذب کنند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه‌ای بایرن مونیخ پیشنهاد خیلی خوبی از بایرن مونیخ دریافت کرده، اما ژاوی از او خواسته در بارسلونا بماند و روی این بازیکن برای فصل بعد حساب باز کرده است. اولویت آرائوخو هم البته ماندن در بارسلونا است.

«رادیو کاتالونیا» حالا خبر می‌دهد که تصمیم ژاوی برای ماندن در بارسلونا باعث ایجاد تنش در بین اعضای هیئت مدیره این باشگاه شده است. لاپورتا در حالی تصمیم به ادامه همکاری با ژاوی گرفته که برخی از اعضای هیئت مدیره با این تصمیم مخالف هستند و حتی تهدید به استعفا کرده‌اند.

طبق این گزارش؛ آنها معتقدند که بارسلونا باید ژاوی را اخراج کند که در صورت بروز این اتفاق، این مربی 44 ساله دستمزد سال آینده‌اش را به طور کامل می‌خواهد چون فصل بعد هم با این باشگاه قرارداد دارد.

بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد

رافا یوسته نایب رئیس باشگاه بارسلونا پس از جلسه شب گذشته به خبرنگاران گفت: ژاوی در بارسلونا خواهد ماند. او خیلی خوشحال است. ما در این مدت هیچگاه با مربی دیگری صحبت یا مذاکره‌ای نداشته‌ایم. دکو هم به ژاوی اعتماد دارد. ژاوی هم به پروژه ما اعتماد دارد و در کنار هم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: ما نیاز به کسب عناوین قهرمانی داریم و همه ما این را می‌دانیم. ما برای این موضوع به ژاوی اعتماد داریم، او یک بارسایی است. ژاوی جزیی از بارسلونا در ورزشگاه بازسازی‌شده ما خواهد بود.

قرار است ساعت یک بعدازظهر امروز (به وقت محلی بارسلونا) کنفرانس خبری مشترکی با حضور ژاوی و خوان لاپورتا برگزار شود و انتظار می‌رود خبر ماندن این مربی اسپانیایی در این تیم به طور رسمی اعلام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!