Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از ۲ تا ۹ آذر با حضور ۷۰۰ ناشر داخلی و ۲۰ ناشر خارجی با مجموع ۸۰۰ غرفه در محل نمایشگاههای بین المللی مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، جعفر مروارید امروز(۲۹ آبان) در نشست خبری تشریح برنامه های بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت گفت: بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از ۲ آذر به مدت یک هفته با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و هکاری استانداری، شهرداری، اتحادیه ناشران در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در روزهای غیر تعطیل و از ساعت ۱۰ الی ۲۱ در روزهای تعطیل از نمایشگاه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعداد ۷۰۰ ناشر داخلی با ۸۰۰ غرفه و ۲۰ ناشر خارجی با ۳۵ غرفه از کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، لبنان، عراق و سوریه حضور خواهند داشت،افزود:این نمایشگاه با وسعت ۲۰ هزار متر مربع و در فضایی مسقف، ۱۵۰ هزار عنوان کتاب توسط ناشران داخلی و ۲۹ هزار عنوان توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

مروارید با بیان اینکه همزمان با بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد همایش سواد رسانه ای، فضای مجازی و تقدیر از برگزیدگان کتاب استانی را هم داریم، اظهارداشت:سرای اهل قلم و غرفه دوستداران کتاب ۲ بخش ویژه ای هستند که در این نمایشگاه تدارک دیده شده، در سرای اهل قلم جنبه نخبگانی نمایشگاه نشان داده خواهد شد که برنامه های فرهنگی شامل جشن امضاء کتاب، رونمایی از کتاب، شب شعر، شبهای فرهنگی شهرهای استان، نشست های تربیتی علمی، کارگروههای تخصصی و مراسم ویژه روز میلاد پیامبر(ص)، مراسمات آئینی و خوشویسی همچنین ۷ نشست تخصصی با حضور صاحب نظران خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه کتاب به منزله یک کانال ارتباطی بین نخبگان و مردم در نظر گرفته شده و در این نمایشگاه جریان گفتگو بین صاحبان اندیشه و شهروندان را محقق خواهیم کرد، گفت:انتظار می رود این نمایشگاه جنبه انگیزش بخشی برای شهروندان داشته باشد که در کنار مضجع منور امام رضا(ع) مطالعه، تحقیق، انتقال فرهنگ و گفتگو را در مشهد توسعه ببخشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه ما میراث داران فرهنگ غنی و جریان ادبی در مشهد هستیم، ادامه داد:نمایشگاه کتاب بستری را فراهم می کند که این ظرفیت محقق شود و بهانه ای باشد تا در طول سال شهروندان فرهنگی مشهد آموزش های فرهنگی را توسعه بدهند، ما در این نمایشگاه مفتحر خواهیم بود که میزبان جریان دانشگاهی، اصحاب هنر، حوزویان و عموم مردم هستیم.

 

مروارید شعار بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد را «آگاهی را تماشا کن» دانست و با اشاره به اینکه کتاب یک ابزار است و در کنار آن فضای مجازی و برنامه های فرهنگی می تواند به انتقال ایده و اندیشه کمک کند، اظهارداشت:در غرفه دوستداران کتاب بخش ویژه ای برای چهلمین سال پیروزی انقلاب تدارک دیده شده که کتاب های مرتبط با این حوزه حضور خواهند داشت.

 

وی به وجود بخش های گفتگوی تقریری، خادمیاری کتاب و غرفه تعویض کتاب کهنه با نو اشاره کرد و گفت:بخش کافه کتاب را هم با توجه به مطالبه نسل جوان نسبت به ایجاد فضاهای جدید مطالعه برای کمک به بالابردن سطح مطالعه در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد داریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی ارومیه هفته وحدت بیرجند خراسان جنوبي استان همدان شیراز وحدت هفته بسیج بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اندیشه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین آغاز می‌شود و ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ با مراجعه به سامانه ketab.ir ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفا به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

ناشران علاقه‌مند به ثبت نام و حضور در نمایشگاه کتاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080256 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران