Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی از افزایش حضور شکارچیان در زیستگاه‌های حیات وحش در این استان در این برهه زمانی خبر داد.

«محمدحسین صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زمان قوچ مستی گونه‌های قوچ اوریال، کل و بز در این منطقه گفت: حضور شکارچیان برای شکار این گونه‌های حیوانی به خصوص قوچ اوریال در منطقه بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گونه‌ای چون قوچ اوریال در این برهه زمانی تنها به پیدا کردن جفت توجه دارد و از سایر موارد غافل است بنابراین در تیررس شکار شکارچیان قرار دارد.

کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی با تصریح بر این‌که قوچ اوریال نماد تنوع زیستی در خراسان‌شمالی است، ادامه داد: هم‌اکنون حدود 5000 رأس از این گونه حیوانی در زیستگاه‌های این استان زندگی می‌کنند.

صالحی یادآور شد: سالوک، ساری گل، گلیل و سرانی، قورخود و میاندشت به‌ترتیب مهم‌ترین زیستگاه‌های این گونه حیوانی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از شکار، فعالیت محیط‌بان‌ها در منطقه زیاد شده و از آنجایی‌که میزان تخلفات نیز افزایش یافته شمار شکارچیان دستگیر شده نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قوچ اوریال محیط زیست منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی گفت: علی‌رغم بارندگی‌های خوب ابتدای سال٬ ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان آب ذخیره شده و حدود ۷۰ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. - اخبار استانها -

سید عقیل مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به رشد بارندگی‌ها در بهار امسال، اظهار داشت: وضعیت بارندگی امسال در استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته فقط در فروردین ماه حدود 2 برابر رشد بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب سرازیر شدن 12 میلیون متر مکعب آب به سطح‌های استان خراسان شمالی شده است. 

مدیرعامل منطقه خراسان شمالی گفت: با این حال 23 درصد از حجم آبی سدهای استان ذخیره شده و حدود 77 درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. امیدواریم با مدیریت مصرف توسط مردم و به ویژه کشاورزان بتوانیم از سال آبی پیش‌رو عبور کرده و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: در سال آبی جدید حدود 180 میلی‌متر در استان بر اساس سنجش ایستگاه‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بارندگی داشتیم که این آمار در سال گذشته 140 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علی‌رغم رشد 30 درصدی بارندگی در کوتاه مدت٬ اما نسبت به بلند مدت همچنان 3 درصد عقب هستیم.

.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در خراسان شمالی / ارتفاعات شاهجهان سفید پوش شد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی