Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، در فهرست کمک‌های مالی وزارت ارشاد،‌در برابر انجمن هنرهای نمایشی آمده است که این موسسه در سال 1396 بابت توسعه و حمایت از هنرهای نمایشی مبلغ 78 میلیارد ریال دریافت کرده است. با توجه به اینکه این رقم در فهرست هزینه‌کردهای اداره کل هنرهای نمایشی نبوده، این پرسش مطرح می‌شود که این کمک هزینه چه چیزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارمغان بهداروند که در سال 96 مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی را برعهده داشته در این باره توضیحاتی به خبرنگار تسنیم داده است. وی در این باره می‌گوید «این پول بخشی از بودجه مصوب سال 1396 بوده است که توسط انجمن هنرهای نمایشی برای حمایت هزینه شده است. بخشی از بودجه طبق تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد به حساب انجمن واریز شده است. »

بهدرواند تصریح می‌کند که این پول صرف حمایت از گروه‌های حرفه‌ای در تهران و کمک به انجمن شهرستان‌ها شده است.

وی همچنین اظهار داشت که آقای کرمی و اداره کل هنرهای نمایشی حتماً در شفاف‌سازی این پرداختی‌ها پیشگام خواهند شد.

قابل‌ذکر است که در سال 96 از 60میلیارد درخواست بودجه تئاتر، در مجلس با 30میلیارد آن موافقت شده بود که در فهرست پرداختی‌های اداره کل هنرهای نمایشی تنها از 23میلیارد آن صحبت شده است و رقم 7میلیاردی حاضر ادامه بودجه مصوب است.

همچنین بهداروند درباره رفتار بنیاد رودکی که تخفیف‌های سالن‌هایش را به عنوان بخشی از پرداخت‌هایش منتشر کرده است، تصریح کرد تمام سالن‌های تحت نظر دولت رایگان بوده و حتی مشمول حمایت مالی اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی شده‌اند و تنها چند نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر با هزینه گروه تولید شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند