Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:35:00 GMT

شش چاپ در شش‌ماه برای اردوگاه اطفال

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۳۳۷

شش چاپ در شش‌ماه برای اردوگاه اطفال

کتاب «اردوگاه اطفال»، نوشته احمد یوسف‌زاده خاطرات اسرای نوجوان جنگ تحمیلی است که به‌تازگی برای ششمین‌بار تجدید چاپ شده است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،‌ کتاب «اردوگاه اطفال» در ادامه کتاب «آن بیست و سه نفر» به رشته تحریر درآمده است.  احمد یوسف‌زاده در این اثر به تقابل اسرای جوان با اسرای جاسوس و خائنی که به دلایل مختلف با رژیم بعث همکاری می‌کردند، پرداخته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر روایت دو سال خاطره از اتفاقات تلخ و شیرین و حماسه‌های باورناپذیر است که آفرینندگان آن نه ارتشی‌های سرد و گرم چشیده بودند و نه پاسدارهای جان بر کف، بلکه اسیران نوخاسته‌ای بودند که حزب بعث از اردوگاه‌های اسرا انتخاب و به آن بیست و سه نفر ملحق کرد تا برنامه تبلیغ علیه ایران را با حربه کودکان جنگ ادامه بدهد.

کتاب اردوگاه اطفال دقیقا در نقطه‌ای آغاز می‌شود که کتاب «آن بیست و سه نفر» به پایان رسید و روایتگر سال‌های 62 و 63 در اردوگاه بین‌القفسین است که بعدها به دلیل جمع آوری حدود 400 نوجوانان در آن با عنوان اردوگاه اطفال معروف شد.

برای نگارش این کتاب، احمد یوسف‌زاده غیر از مشاهدات شخصی، ساعت‌های متوالی با آزادگانی که آن دو سال فراموش‌ نشدنی (فروردین 1362 تا فروردین 1364 )  را در اردوگاه‌های رمادی یک و رمادی دو مشهور به «اردوگاه اطفال»  گذرانده‌اند، گفت‌وگو کرده‌ است تا بتواند آنچه بر آن‌ها رفته است را در دفتر ادبیات پایداری ایرانیان ماندگار کند.

ساخت سریال تلویزیونی براساس خاطرات «اردوگاه اطفال»مردان کوچک «اردوگاه اطفال»+ عکسخاطرات اردوگاه اطفال در جلد دوم «آن بیست و سه نفر»

در بخشی از کتاب اردوگاه اطفال می‌خوانید:

« آفتاب در غروبگاه بود که امیر را آوردند؛ برهنه‌ پا. در راه رفتنش رنجی دیده می‌شد از دور، اما نه که شکسته باشدش. یک‌ طرفش جواد، یک‌ طرفش گروهبان علی، و در دستشان دسته‌ کلنگی و تازیانه‌ای از کابل، و امیر روی ریگ‌های تیز و برنده راه می‌آمد، با پاهایی خونچکان و دم فرو بسته بود و نشکسته بود و عذابی در چهره‌اش پیدا و رنجی سنگین بر شانزده‌ سالگی‌اش. به طاقتی که نداشت تن خسته و ضرب‌ دیده‌اش را جلو می‌کشید، در نیمه‌ راه ته‌ ماندۀ رمقش رفت، زانوهایش سست شد، نشست. جواد برگشت، دسته‌ کلنگش را بالا برد که او را بزند یا بترساند. نوجوان بلا دیده حرکتی کرد که دل‌های ما را آتش زد. سوزاند. دستانش را از سر بی پناهی به حالتی غریب گرفت روی سرش. جواد دسته‌ کلنگ را آهسته پایین آورد. نزد. امیر بلند شد؛ به‌ سختی. پشت میله‌ها ایستاده بودیم به نظاره. از راهرو آسایشگاه ما عبورش دادند و دل‌های ما ریش می‌شد. بردند و با پاهای بریان‌ شده در اتاق کوچکی که در انتهای راهرو بود زندانی‌اش کردند؛ تک و تنها. تمام شب صدای ناله‌های ضعیف امیر از آن زندان به گوش می‌رسید. مثل صدای راه گم‌کرده‌ای تشنه، از ژرفای چاهی عمیق، در برهوتی خشک!»

این کتاب در اردیبهشت ماه سال 97 در نمایشگاه کتاب تهران منتشر و رونمایی شد و تا امروز در شش نوبت 2500 نسخه ای به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات مقاومت ایران و جهان ادبیات دفاع مقدس سوره مهر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس سوره مهر ادبیات دفاع مقدس سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا

صدها نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز در یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا تجمع کردند و خواستار تحریم و لغو سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با این رژیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، فعالان حامی فلسطین هفته گذشته اردوگاهی را در دانشگاه سیدنی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی استرالیا، برپا کردند؛ این جنبش‌ها الهام گرفته از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا است.

اردوگاه‌های مشابهی نیز در دانشگاه‌های ملبورن، کانبرا و دیگر شهرهای استرالیا برپا شده‌اند.

تظاهرات در استرالیا با حضور اندک نیروهای پلیس، به شکل صلح‌آمیز برگزار شده، این درحالی است که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

امروز، جمعیت بیش از ۳۰۰ نفری معترضان از دانشگاه سیدنی خواستار تحریم و قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شدند، و در تظاهرات خود درخواست دانشجویان آمریکا، کانادا و فرانسه را تکرار کردند.

مارک اسکات معاون دانشگاه سیدنی روز گذشته به رسانه‌های محلی گفت که اردوگاه حامی فلسطین می‌تواند در محوطه دانشگاه بماند زیرا خشونتی که در آمریکا دیده شده، در این کشور وجود نداشته است، در حالی که چندین خودرو پلیس در ورودی دانشگاه پارک شده بودند، هیچ نیروی پلیسی در این اعتراضات حضور نداشت.

استرالیا به شکل فزاینده‌ای از اعمال رژیم اسرائیل در غزه انتقاد می‌کند؛ یک امدادگر استرالیایی نیز در حملات ماه آوریل رژیم صهیونیستی جان باخت.

معترضان حامی فلسطین گفته‌اند که دولت این کشور به اندازه کافی برای صلح تلاش نکرده است و مردم شعارهایی علیه آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و دولتش سر دادند.

کد خبر 750331

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول