Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:48:38 GMT

21 درصد دانشجویان کردستان عضو فعال بسیج هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۴۲۹

21 درصد دانشجویان کردستان عضو فعال بسیج هستند

سنندج - ایرنا - مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان گفت: از 46 هزار و 500 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این استان، 9 هزار و 710 نفر معادل 21 درصد جمعیت دانشجویی عضو تشکل های بسیج هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توحید رستمی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج دانشجویی در تالار مولوی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: توانمندسازی معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی دانشجویان از مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نقش آفرینی دانشجویان بسیجی را یکی از مهمترین برنامه های این تشکل دانست و افزود: در اردوهای جهادی امسال بیش از 500 دانشجو در مناطق محروم حضور یافتند و در کنار خدمت به مردم مناطق محروم به خودسازی هم پرداختند.
رستمی گفتمان سازی، جریان سازی و مطالبه گری را از دیگر برنامه های این تشکل ها اعلام کرد و یادآور شد: به همین منظور امسال 700 دانشجو در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و یک هزار و 100 نفر نیز به جبهه های غرب کشور اعزام شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان تاکید کرد: تا زمان برگزاری کنگره ملی 5 هزار و 400 شهید استان که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، 30 یادواره و یک اجلاسیه شهدا به همت بسیج دانشجویی برگزار می شود.

** دانشجو موذن عدالت از محراب فطرت
استاد حوزه علمیه قم هم در این همایش، دانشجو را موذن پیام عدالت از محراب فطرت معرفی کرد و گفت: این نسل به دنبال حلقه مفقوده ای است که در چینش کنونی حکومت اسلامی به چشم می آید.
حجت الاسلام موسی الرضا صالحی نژاد مدل حکومت نبوی را نفی اشرافیت سیاسی و دینی دانست و افزود: هر مسئولی باید این آرمان حکومتی را سرلوحه خود قرار دهد.
وی با اشاره به توسعه پدیده اشرافی گری در جامعه امروز آن را منافی شیوه حکومتداری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: مطالبه گری نسل جوان ما همین مساله است که در پاسخ با آن باید الگوهای مسئولیتی در همه ابعاد را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام صالحی نژاد یادآور شد: به دنبال نگاه کلیشه ی به پیامبر اکرم (ص) نباشیم و شهد معنویت گرایی آرمان شهر نبوی را به جامعه تزریق کنیم.
این استاد حوزه علمیه قم پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را چشمگیر دانست و تاکید کرد: در حوزه مسئولیتی باید به دنبال نگاه هایی مانند نگاه شهید باکری باشیم.

** مطالبه گری دانشجویی عامل اصلاح جامعه
رئیس دانشگاه کردستان دیگر سخنران این همایش بود که مطالبه گری دانشجویی را عامل اصلاح جامعه در همه ابعاد دانست.
فردین اخلاقیان با تاکید بر اینکه انقلاب نکردیم که که عده ای در مدت کوتاهی، ثروت میلیاردی نامشروع جمع و جوانان به سختی زندگی کنند، افزود: تنها با نصیحت و مجازات نمی توان با این فسادها مقابله کرد بلکه باید با علم و دانش، بستر مقابله و جلوگیری از زشتی ها را فراهم کرد.
وی درباره شیوه حکومت اسلامی هم یادآور شد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) فتح دل ها بود که اگر چنین نبود اسلام گسترش پیدا نمی کرد.
در این مراسم از خانواده شهدا و 15 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های کردستان تجلیل شد.
حضرت امام خمینی (س) معمار کبیر انقلاب اسلامی در دوم آذر سال 1367 فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند.
7345/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بسيج دانشجويي دانشگاه كردستان اردوي جهادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود

دکتر محمدباقر خادم عرفان در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با تبریک تقارن و همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یکسال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۵ دانشکده مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این تعداد ۲۳۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشته های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند و می توان گفت در سال گذشته هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

 افزایش تعداد دانشجویان بین المللی سیاست اصلی دانشگاه علوم پزشکی است

خادم عرفان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و افزود: خوشبختانه مقدمات تاسیس دانشکده داروسازی هم به خوبی دنبال شده و پیش رفته و موافقت های کلی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در نیمسال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان  انجام و تحقق پذیرد.

وی در ادامه گفت: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده بندی های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سالهای گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه به تبع سیاست گذاری های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و افزایش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد و از همه همکاران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت های مختلف که در پیشبرد اهداف این معاونت ما را همراهی کردند قدردانی کرده و امیدواریم‌ به اهداف بیشتری هم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است