Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی «قلم روستا» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره اسفند ماه جاری در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبید رستمی، در جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: جامعه روستایی و عشایر کشور به عنوان یکی از حافظان استقلال، امنیت و فرهنگ این مرز و بوم همواره نقش بی بدیلی در حفظ و گسترش مواریث فرهنگی این سرزمین داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با عنایت به سفارشات موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای رشد و توسعه  و عمران روستاها و برنامه دولت محترم در تقویت فرهنگ و ارزش­های انقلابی با رویکرد اقوام و اقلیت­های قومی و مذهبی و تکلیف مصرح در اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی و برنامه ششم توسعه کشور، ضرورت توسعه فرهنگ و هنر روستایی با رعایت عدالت و توازن فرهنگی در دستور کار است.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: بر همین اساس، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت متبوع با عنایت به قابلیت های برجسته و شبکه فراگیر کانون های فرهنگی هنری مساجد مستقر در روستاهای سراسر کشور و وجود نیروهای خلاق در این کانون های مساجد و حمایت مادی و معنوی مقامات و مسئولین استان نخستین جشنواره ملی با عنوان «قلم روستا» را برگزار می کند.

 

رستمی، کشف استعدادهای درخشان بومی روستایی در حوزه نویسندگی، تحقق حاکمیت احکام و ارزش های الهی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی روستائیان، جریان سازی و تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه روستاهای سراسر کشور، ارج نهادن و معرفی توانمندی ها و مهارت های ادبی روستائیان، ایجاد تعادل و توازن در تحقق عدالت اجتماعی حوزه فرهنگ و هنر روستائیان، ایجاد فضای همدلی و هم افزایی در بین نخبگان روستایی سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر و تقویت مبانی فرهنگ اقوام و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی از جمله اهداف این جشنواره ملی اعلام کرد.

 

وی با اشاره به گاه شمار برگزاری جشنواره، بیان کرد: فراخوان این جشنواره از امروز 29 آبان اعلام و علاقه مندان تا 29 بهمن ماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

رستمی، زمان اعلام رای هیات داوران را پنجم اسفندماه 97 اعلام کرد و افزود: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان17و 18 اسفند (همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد) برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این جشنواره مختص ساکنین روستا استف افزود: شرکت در جشنواره محدویت سنی ندارد و علاقه مندان بایستی اصل آثار چاپ شده در 3نسخه از طریق پست به آدرس دبیرخانه جشنواره قلم روستا ارسال کنند.

 

به گفته وی، اینکه آثار ارسالی باید دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در فاصله زمانی سالهای 1395 تا 30 آبان 97 به چاپ رسیده باشد.

 

وی با بیان اینکه هر شرکت کننده مجاز به ثبت و ارسال 2عنوان کتاب است، اذعان کرد: تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش کلیه شرایط و قوانین جشنواره است.

 

رستمی به قالب و موضوع جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: آثار چاپ شده در حوزه علوم انسانی (ادبیات)، علوم و معارف دینی و هنر (شامل شعر، داستان، رمان، ضرب المثل­ها، متل ها، قصه­ها و افسانه­ها، لُغز و چیستان و معماها، لطیفه­ها ) است و در قالب نظم و نثر نیز به یکی از زبانهای فارسی، آذری، عربی، بلوچی، کُردی و دیگر گویش های وابسته به یکی از زبان های بومی ایران زمین باشد.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بخش ویژه این جشنواره عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال حمایت از کالای ایرانی آثار دریافتی با این مضمون بصورت ویژه پذیرفته و داوری می شود.

 

رستمی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می تواند آثار خود را به آدرس کردستان، سنندج، بلوار توحید، خیابان گریاشان، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج- شماره تلفن 242داخلی 33285070- همراه دبیراجرایی جشنواره 09189791223 ارسال کنند.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه هفته وحدت آذربایجان غربی وحدت ایران خراسان جنوبي بیرجند همایش برادری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اعلام فراخوان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز دختر در کردستان
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی قرآنی «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران