Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف انتقال خوراک «رافینیت یک» به صنایع پتروشیمی ماهشهر، اولین سکوی بارگیری این خوراک در پایانه پتروشیمی عسلویه احداث و به بهره برداری رسید.

 «سیدمحسن شمس» از آغاز دریافت خوراک رافینت یک از پتروشیمی جم خبر داد و گفت: درسال جاری برای افزایش میزان تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی در پتروشیمی شیمی بافت و به منظور تامین بخشی از خوراک رافینت یک موردنیاز این کارخانه از ابتدای امسال با پتروشیمی جم به عنوان تولید کننده این خوراک وارد مذاکره شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت، تصریح کرد: پس از رایزنی مدیریتی و مهندسی، برای تامین این خوراک به میزان ۲۰۰ تن در روز با پتروشیمی جم توافق و قراردادی منعقد شد.

این مقام مسئول، ادامه داد: از آنجایی که امکان ساخت سکوی بارگیری کشتی‌ها برای حمل این خوراک از عسلویه تا محل پتروشیمی شیمی بافت در بندرماهشهر وجود نداشت، بنابراین با موافقت شرکت پایانه ها و مخازن عسلویه سکوی بارگیری در عسلویه احداث شد.

وی در خصوص انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر هم توضیح داد: در این راستا خط لوله‌ای به قطر چهار اینچ و به طول ۵/۲ کیلومتر از واحد BD پتروشیمی جم به شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی عسلویه طراحی، نصب و راه اندازی شد.

شمس با بیان اینکه این اجرای پروژه به مدت ۷ ماه ماه به طول انجامید، تاکید کرد: با وجود تحریم و ملاحظات خاص شرکت‌های سازنده تجهیزات اروپایی، همه تجهیزات موردنیاز طبق طرح تامین و نصب شد و با پایان یافتن این پروژه و نیز امکان دریافت خوراک مطابق با قرارداد منعقد شده، می توان به مقدار روزانه ۱۰۰ تن افزایش تولید داشت.

گفتنی است، پتروشیمی شیمی بافت پس از پتروشیمی بندرامام با ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن، دومین تولیدکننده بزرگ MTBE در صنعت پتروشیمی ایران بوده که برای سال ۹۷ برای تولید ۱۶۴ هزار تن محصول شامل MTBE و رافینیت دو برنامه ریزی کرده است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است