Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با همت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان طی سه مرحله و باحضور نخبگان قرآنی بسیجی برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت‌ها در ۴ بخش

محمد ذوالفقاری مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص اهداف برگزاری این رقابت‌ها گفت: دارالقرآن بسیج در راستای توسعه، ترویج و گفتمان‌سازی فرهنگ و معارف قرآن کریم، مسابقات قرآن کریم بسیج را به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم در این مسیر برگزار و امسال بیست‌وششمین دوره این رقابت‌ها با رویکرد گفتمان‌سازی بیّنات و مسلمات قرآنی در ۴ بخش کتبی، آوایی، هنری و پژوهشی  ویژه گروه‌های صالحین و آحاد بسیجیان خواهر و برادر و در سه مرحله حوزه، ناحیه و استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که امسال فقط بخش‌های هنری و پژوهشی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ۱۲ رشته در دو بخش کتبی و شفاهی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته بصورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که بخش هنری و پژوهشی این دوره از مسابقات تنها در مرحله کشوری اجرا خواهد شد. همچنین در بخش هنری شرکت‌کنندگان باید آثار خود را از میان یکی از موضوعات زیر آماده و به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کنند.

عکس، مستند و خوسنویسی رشته‌های بخش هنری مسابقات

ذوالفقاری درباره موضوعات بخش هنری مسابقات گفت: در بخش عکس علاقه‌مندان باید آثار خود را با موضوع خانواده قرآنی در قالب یک سی دی، در بخش خوشنویسی براساس آیه ۱۷ سوره مبارکه لقمان و در بخش مستند قرآنی باید آثار موضوعات  قهرمان قرآنی شما کیست؟ و حلقه‌های قرآنی صالحین برای ما ارسال کنند که در بخش مستند باید آثار در قالب مستند ۵ دقیقه‌ای به دبیرخانه مسابقات ارسال شود.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور درخصوص بخش پژوهشی مسابقات گفت: شرکت‌کنندگان این بخش باید مقاله خود را از میان یکی از موضوعات ایده‌های قرآنی نوین و کاربردی در بسیج و سبک زندگی قرآنی و حمایت از کالای ایرانی، آماده و به رایانامه فارسی به آدرس dar.alquran@mailfa.com  ارسال کنند.

معرفی و تجلیل دارالقرآن‌های برتر بسیج در کشور

وی بخش «دارالقرآن‌های برتر نواحی بسیج» را یکی از بخش‌های جدید مسابقات دانست و گفت: در این بخش مدیران قرآنی استان‌ها باید براساس سوابق، میزان موفقیت، گزارشات ارسالی، همچنین میزان تعامل و همکاری با نهادها، میزان اثر بخشی و اثرگذاری قرآنی در امر آموزش و گفتمان‌سازی بین آحاد بسیجیان و مردم منطقه، برترین دارالقرآن‌های نواحی خویش را براساس مؤلفه‌های مذکور به مرکز دارالقرآن بسیج معرفی کنند تا دارالقرآن‌های برتر و الگوی نواحی در سطح کشور مورد تجلیل قرار گیرند.

ذوالفقاری درباره زمانبندی اجرای این مسابقات گفت: مرحله حوزه‌های مقاومت هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا ۳۰ آبان ادامه دارد. همچنین مرحله نواحی مسابقات از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ آذر‌ماه برگزار می شود و مرحله استانی مسابقات دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد