Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  نج شنبه هفته‌ای که گذشت، سید تقی نوربخش­ ­معاون وزیرکار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج الدین مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی این سازمان در صانحه تصادف، جان باختند.

 

به گزارش رجانیوز، مراسم خاکسپاری مرحوم تاج‌الدین، حواشی عجیبی داشت که از چشم رسانه ها دور ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماجرا از این قرار بود که خانواده‌های شهدای اصفهان، در اعتراض به تدفین مرحوم تاج‌الدین در گلستان شهدا، تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند که در آخر منجر به هتک حرمت مادران شهدا و کتک خوردن خانواده شهدا شد.

 

متن پیش رو، گفتگوی یکی از شاهدان عینی ماجرا با رجانیوز است که بدون هیچ کم و کاستی، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است؛

 

با مدیر کل بنیاد شهید استان تماس گرفته و گفتیم خاکسپاری مرحوم تا‌ج‌الدین در گلستان شهدا، بر چه اساس و مبنایی است؟ ایشان هم گفتند که آقای شهیدی، رییس بنیاد شهید، از تهران فشار می‌آورد که مرحوم تاج الدین باید در گلستان شهدا دفن شود.

 

فلذا این سوال برای خانواده های شهدا پیش آمد که مرحوم تاج‌الدین که نه جانباز بود و نه شهید شده است، پس چطور امکان دارد که ایشان را در گلستان شهدا تدفین کنند؟

 

تدفین در گلستان شهدا برای خودش قانون و قاعده دارد. همین‌طور که نمی‌شود.

 

همزمان با خاکسپاری مرحوم تاج‌الدین، تعدادی از خانواده‌های شهدا در اعتراض به این اقدام، در گلستان شهدا تجمع می‌کنند. این تجمع خانواده شهدا، به دو دلیل کلی صورت گرفت؛

 

اول اینکه این شخص(اشاره به مرحوم تاج‌الدین) از نماینده های اصلاح‌طلب مجلس ششم بوده است که  به بهانه ی اعتراض به شورای نگهبان و تحقق شعار(خروج از حاکمیت) در زمستان سال ۸۲ دست به تحصن ۲۸ روزه زد.

 

نکته دوم اینکه خانواده های شهدا اعتراض‌شان این بود که با کدام مجوز و بر اساس کدام قانونی مرحوم تاج‌الدین را باید در گلستان شهدا خاکسپاری کنند؟

 

متاسفانه در آن زمان، همه آقایان در پاسخ به این سوال خانواده‌های شهدا می‌گفتند که این کارشان مجوز داشته است.

 

در پاسخ به این اعتراض تجمع کنندگان، عده‌ای به خانواده های شهدا حمله ور شدند و مادران شهدا را با لگد زدند. صحنه‌های خیلی دلخراش و بهت آور و بی سابقه‌ای بود.

 

خیلی از دوستان از ما سوال کردند که چرا کسی از آن لحظات عکس و فیلمی تهیه نکرده است؟ باید بگویم که همه آنهایی که در صحنه بودند، با دیدن تعرض به خانواده‌های شهدا، بهت‌شان زده بود و برایشان غیر منتظره بود و به ذهن‌مان نرسید که عکس و فیلم تهیه کنیم.

 

کسانی که به خانواده‌های شهدا حمله ور شدند، از باند مهدی هاشمی و طاهری و طرفداران مرحوم منتظری و جریان اصلاح‌طلب بودند. مدیران استان نیز به شدت با این جریان همراهی داشتند و از آنها حمایت می‌کنند و صحنه را مدیریت می‌کردند.

 

خبر این ماجرا به گوش آقای شهیدی، رییس بنیاد شهید می‌رسد و ایشان هم می‌گویند که «کسانی که می‌خواستند مرحوم تاج‌الدین را در گلستان شهدا خاکسپاری کنند، اصلا به من نگفتند که می‌خواهیم مرحوم را در گلستان شهدا دفن کنیم.» آقای شهیدی گفتند که «به من اطلاع دادند که مرحوم تاج‌الدین را میخواهیم در مکانی به اسم صالحین تدفین کنیم و من هم موافقت خود را اعلام کردم. اما به من نگفتند که آن مکانی که مورد نظرشان است، جزو گلستان شهدا می‌باشد یا خیر.»

 

این شهروند اصفهانی در ادامه صحبت‌های خود با رجانیوز گفت: نکته این است که قطعه صالحین اصلا در گلستان شهدا نیست و در منطقه‌ای دیگر واقع شده است.

 

از مدیر کل بنیاد شهید استان هم که پیگیر می‌شویم و می‌گوییم اینها که مجوز نداشتند، چرا مرحوم تاج‌الدین را در گلستان شهدا خاکسپاری کردند؟ جواب‌شان این است که به صورت شفاهی مجوز را صادر کرده ایم.

 

نکته دیگر هم که باید بگویم، این است که مراسم های ترحیمی که برای شخصیت‌های شناخته شده گرفته می‌شود، یا در مسجد سید برگزار می‌شود و یا در مسجد باب الرحمت.

 

اما مراسم ترحیم مرحوم تاج‌الدین در مسجد اعظم که پایگاه طیف مهدی هاشمی و طرفداران مرحوم منتظری است، برگزار شد. اینها اصلا به دنبال این بودند که به بهانه تدفین آقای عبدالرحمن تاج‌الدین در گلستان شهدا، فتنه انگیزی کنند.

 

مادران و فرزندان شهدا نیز به شدت به این عمل معترض هستند. چرا که قبل از اینها، می‌خواستیم مادر سه شهید را در گلستان شهدا، در کنار فرزندانش خاکسپاری کنیم، اما اجازه این کار را به ما ندادند و گفتند فقط شهدا را می‌توانیم در گلستان شهدا تدفین کنیم.

 

در مورد دیگری نیز، جانبازی  بوده است که پس از فوت‌اش که شهید حساب می‌شود، اجازه خاکسپاری‌اش در گلستان شهدا را ندادند و مانع خاکسپاری‌اش در کنار شهدا شدند.

 

حال درخواستی که ما از رسانه‌های انقلابی داریم این است که نگذراند این هتک حرمت مادران شهدا به راحتی در فضای رسانه‌ای کشور گم شود. بدون اینکه عوامل و مقصران این حادثه تلخ، محاکمه شوند.

 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: عبدالرحمن تاج الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود

سردار عبدالرضا آذری در نشست هماهنگی دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.

وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده گرفته است.

آذری گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی و هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.

آذری بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آنها را به جامعه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری میزبان کنگره شهدای غریب اسارت است

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبود‌ها برطرف شود.

آذری زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکرد‌های کنگره‌های شهدا عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتقال پیام شهدا با زبان هنرمندانه به نسل جوان موجب می‌شود نوجوانان امروز نیز پیام دفاع مقدس را آنطور که نسل‌های گذشته دریافت کرده‌اند بفهمند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را جریان‌سازی فکری و امید آفرینی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه