Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تاثير رنگ ها در مخاطب به قدري زياد است که تمامي برندها در تلاش براي رعايت اصول روانشناختي آن در طراحي آرم تجاري خود هستند.
تاثير رنگ ها در مخاطب به قدري زياد است که تمامي برندها در تلاش براي رعايت اصول روانشناختي آن در طراحي آرم تجاري خود هستند. درواقع شما مي توانيد با استفاده از رنگ هاي درست، تاثير پيام و اقدامات خود را افزايش دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک به هر ميزاني که ارتباط بيش تري ميان عناصر اقدامات شما برقرار باشد، به همان ميزان شانس موفقيت شما نيز افزايش پيدا خواهد کرد.
حتما بخوانيد: روانشناسي رنگ ها در بازاريابي
در اين راستا محققان به 10 رنگ مهم و پرکاربرد در بين برندهاي مختلف، دست پيدا کرده اند که در ادامه به بررسي آن ها همراه با چندين مثال از برندهاي محبوب، خواهيم پرداخت.
قرمز
قرمز به خوبي حس هيجان را در افراد تشديد مي نمايد. همچنين داراي معنايي نظير خشم و قدرت نيز است. در اين رابطه تحقيقات نشان مي دهد با توجه به طبع گرم اين رنگ و ويژگي هايي که بيان شد، رنگ قرمز باعث افزايش تعداد ضربان قلب و فشار خون مي شود که امروزه مورد استفاده بسياري در شرکت هاي مختلف قرار مي گيرد.
برترين برندهايي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-کوکاکولا
کوکاکولا را بايد شناخته شده ترين برند توليدکننده نوشيدني دانست که به علت موفقيت بسيار بالاي خود، به عنوان يکي از نمادهاي فرهنگي آمريکا تلقي مي شود. جالب است بدانيد که اين برند به قدري در زمينه بازاريابي موفق بوده است که امروزه نام کوکاکولا دومين واژه شناخته شده در زبان انگليسي است. در رابطه با علت انتخاب اين رنگ، بايد دو نکته را مورد توجه قرار داد، نخست اين که همواره قرمز افراد را تحت تاثير قرار داده و ترکيب آن با رنگ سفيد، به نوعي يادآور بابانوئل است که در تبليغات اين برند مورد استفاده جدي قرار مي گيرد.
2-تارگت
تارگت را بايد دومين خرده فروشي بزرگ جهان (پس از والمارت) دانست که جزو 50 برند برتر جهان محسوب مي شود. علت انتخاب رنگ قرمز از سوي اين برند را بايد در تلاش براي رقابت با برند والمارت دانست. درواقع اين برند از رنگ آبي استفاده کرده است که به عنوان محبوب ترين رنگ در جهان محسوب مي شود. به همين خاطر نيز آن ها از رنگي درست نقطه مقابل آن استفاده کرده اند تا به صورت جدي بتوانند خود را از رقيب اصلي، متمايز سازند.
3-ودافون
بزرگ ترين شرکت ارتباطي جهان، از رنگ قرمز براي نشان دادن خونگرمي و قدرت خود استفاده کرده است. درواقع با توجه به نوع کسب وکار اين شرکت که بر پايه ارتباطات بنا شده است، انتخاب رنگ اصلي در طيف رنگ هاي گرم، بهترين گزينه ممکن محسوب مي شود. همين امر باعث شده تا تمامي منتقدان و صاحب نظران حوزه طراحي برند، اين انتخاب را تحسين کنند. نوع طراحي لوگو آن نيز به نحوي است که علامت صحبت کردن را به نمايش مي گذارد که به خوبي بيانگر ارتباط بسيار بالاي تمامي بخش هاي آن با يکديگر است.
نارنجي
رنگ نارنجي با توجه به ترکيبي بودن آن از دو رنگ قرمز و زرد، آرامش بيش تري را به مخاطب خود القا مي کند که خود باعث مي شود تا افراد در مواجهه با آن به نوعي آرامش همراه با اميدواري و سرگرمي دست پيدا کنند. درواقع نارنجي را بايد سرزنده ترين رنگ موجود دانست که امروزه بسياري از شرکت ها اتاق فکر خود را به اين رنگ در مي آورند تا به افزايش خلاقيت در افراد کمک کند.
حتما بخوانيد: جايگاه و اهميت رنگ در ارتباطات تصويري
برترين برندهايي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-اورنج
اين شرکت مخابراتي فرانسوي، در چندين گزينه نظير خدمات تلفن همراه و اينترنت فعاليت دارد. علت استفاده از اين رنگ نيز به علت نام اين شرکت(پرتقال) است که باعث شد تا از رنگ اين ميوه استفاده کنند تا مخاطب ارتباط و هماهنگي بهتري را حس کند. همچنين با توجه به اين امر که شرکت مادر برند اورنج از ترکيب دو رنگ نارنجي و قرمز استفاده کرده است، اين انتخاب به خوبي زيرمجموعه بودن آن ها را با بزرگترين شرکت مخابراتي کشور فرانسه، يادآور مي شود.
2-هم ديپات
اين شرکت يک فروشگاه زنجيره اي محسوب مي شود که با توجه به ويژگي هاي رنگ نارنجي و قدرت اين رنگ براي القاي مفاهيم اميدواري، خلاقيت و آسودگي خيال از اين رنگ به صورت کامل و با طرحي جذاب استفاده کرده است. جالب است بدانيد که موارد استفاده از اين رنگ توسط شرکت هم ديپات، تنها شامل مورد ذکر شده نبوده و آن ها تقريبا در همه جا (طراحي فروشگاه و نامه نگاري ها) از اين رنگ استفاده مي کنند.
3-ايزي گروپ
اين برند را بايد يک شرکت هلدينگ دانست که در چندين زمينه مختلف نظير خطوط هواپيمايي، هتلداري و... فعاليت مي کند. آن ها نيز از اين رنگ براي القاي هرچه بيش تر هيجان مسافرت در کنار آسايش خيال، استفاده مي کنند. درواقع اين رنگ نه تنها در لوگو آن ها، بلکه در تمامي وسايل نقليه و امکانات رفاهي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
زرد
زرد را بايد رنگي شاد و بيانگر مفهوم هشدار تلقي کرد. به همين خاطر نيز از آن در چراغ هاي راهنما استفاده مي کنند. همچنين با توجه به همرنگي آن با خورشيد و طلا، همواره اين رنگ جذابيت بالايي را براي همگان به همراه دارد. همچنين نتايج آمارها و تحقيات نشان مي دهد که اين رنگ در مقايسه با سايرين، زودتر نگاه ها را متوجه خود خواهد ساخت.
برترين برندهايي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-کاترپيلار
اين شرکت که به طور اختصار تحت عنوان کت(CAT) شناخته مي شود، به صورت تخصصي در زمينه توليد ماشين آلات سنگين فعاليت دارد. جالب است بدانيد که مدير اين شرکت، نخستين فردي بود که ايده امکان حرکت کردن وسايل سنگين را پياده کرد که تحولي را در اين عرصه ايجاد کرد. با توجه به اين امر که نياز است تا اين گونه وسايل سريعا شناسايي شوند تا خطري را براي فردي به همراه نداشته باشد، امروزه اين شرکت در حوزه هاي ديگري نظير پوشاک نيز فعاليت هايي را آغاز کرده است که همگان محصولات آن ها را به خاطر استحکام فوق العاده مي شناسند. با اين حال با توجه به اين امر که از اين رنگ براي برند خودروها نيز استفاده مي شود، معمولا با تحليل و نابودي زودهنگام در مقايسه با ساير رنگ ها، مواجه شده که از جمله ضعف هاي آن که به علت استفاده نادرست است، تلقي مي شود. با اين حال با توجه به پيشگام بودن اين شرکت در عرصه خود، عملا اين رنگ به هويت جهاني برند کت تبديل شده است. به همين خاطر اين ضعف بزرگ چندان به چشم نمي آيد.
2-جي سي بي
اين شرکت نيز در زمينه توليد لوازم آلات صنعتي و ماشين هاي سنگين فعاليت دارد. با توجه به خطرآميز بودن اين وسايل، استفاده از رنگ زرد به طور هوشمندانه اي توسط اين شرکت مورد استفاده قرار گرفته است تا افراد در کم ترين زمان بتوانند آن را تشخيص داده و احتمال بروز خطر کاهش پيدا کند.
سبز
سبز رنگ طبيعت، تولد، ثبات و استقامت محسوب مي شود. همچنين سبز تنها رنگي حساب مي شود که چشم را خسته نخواهد کرد. به علت اين امر که معمولا مکان هاي سرسبز را داراي امکانات رفاهي تلقي مي کنند، اين رنگ به خوبي مفهوم آرامش و رفاه را نيز منتقل مي سازد.
حتما بخوانيد: مکعب روبيک چه چيزي را مي تواند براي حل مشکل در روابط عمومي به ما آموزش دهد؟
برترين برندهايي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1- جان دير
جان دير، بزرگترين شرکت توليدکننده ماشين آلات کشاورزي است. با توجه به پيوند رنگ سبز با کشاورزي و همچنين تلاش براي ايجاد تمايز با شرکت هاي ديگر نظير CAT، جان دير از همان ابتدا رنگ سبز را براي آرم تجاري و بدنه خودروهاي خود استفاده کرده است. همچنين اين رنگ با توجه به هم رنگي با محيط، کم تر دچار فرسودگي و کثيفي مي شود که خود از ديگر مزيت هاي آن است.
2-هارودز
اين شرکت يک خرده فروشي است که دفتر اصلي آن در شهر لندن واقع شده است. با توجه به اين امر که اين شرکت تنها اجناس لوکس و باکيفيت را به فروش مي رساند، بدون شک رنگ سبز با توجه به اين امر که رفاه را يادآوري مي کند، بهترين گزينه موجود بوده است.
3-استارباکس
اين برند بزرگترين شرکت توليدکننده قهوه در جهان محسوب مي شود. علت استفاده از رنگ سبز توسط اين شرکت را بايد در ابتدا به خاطر دانشگاه سان فرانسيسکو دانست. اين مکان نخستين جايي بوده است که سه موسس آن، با يکديگر آشنا شده و به دنبال تحقق ايده خود رفته اند. با توجه به رنگ سبز به کار رفته در لوگو اين دانشگاه، استارباکس نيز اولويت خود را بر روي استفاده از آن قرار داده است. با اين حال اين امر تنها دليل انتخاب آن ها نبوده و بار معنايي اين رنگ نيز با نوع کسب وکار آنها ارتباط لازم را داشته است.
آبي
اين رنگ پايه طيف سرد محسوب مي شود که آرامش و اطمينان را منتقل مي سازد. به همين خاطر مورد استفاده جهاني موسساتي قرار مي گيرد که نياز به جلب اطمينان مخاطب خود دارند.
حتما بخوانيد: بازاريابي رنگ ها
برترين برندهايي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-ان اچ اس
اين شرکت يک سرويس سلامت همگاني است که در کشورهايي نظير انگلستان، اسکاتلند و ولز فعاليت دارد. نکته جالب اين شرکت اين است که بودجه آن برخلاف ساير شرکت ها از ماليات مردم تامين مي شود. اين شرکت به خوبي با توجه به نياز خود در ايجاد حس اعتماد در افراد، از رنگ آبي براي لوگو برند خود استفاده کرده است.
2- تيفاني اند کو
اين شرکت در زمينه طراحي، ساخت و فروش جواهرآلات فعاليت دارد. اگرچه رنگ آبي به مانند رنگ قرمز، مورد استفاده برندهاي متعددي قرار گرفته است. با اين حال اين شرکت با انتخاب آبي فيروزه اي، موفق شده است تا تمايزي جذاب را براي خود ايجاد کند. علت انتخاب اين رنگ نيز به اين خاطر است که شرکت تيفاني اند کو در تلاش براي جلب اعتماد و آسايش خريداران خود نسبت به کيفيت محصولات بوده است.
3-فيس بوک
فيس بوک نخستين و پرکاربرترين شبکه اجتماعي جهان محسوب مي شود که موفق شده است تا به کاربران ميلياردي دست پيدا کند. علت استفاده از اين رنگ نيز داستان جالبي دارد و به خاطر نوع نادر کوررنگي مالک آن آقاي مارک زاکربرگ است که تنها رنگ آبي را مي تواند به خوبي ببيند. همچنين اين امر که افراد در شبکه هاي اجتماعي با مسئله امنيت اطلاعات شخصي مواجه هستند، اين رنگ گزينه کاملا مناسبي محسوب مي شود.
بنفش
بنفش رنگي کم کاربرد محسوب مي شود که اين خود تمايزي جدي را با سايرين ايجاد کرده است. همچنين بنفش را همواره رنگي احساسي تلقي مي کنند. جالب است بدانيد که بنفش رنگ سال نيز محسوب شده و همين امر به جذابيت آن مي افزايد. همچنين اين رنگ را سلطنتي و نشانه تکامل نيز محسوب مي کنند.
برترين برندي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1- کدبريز
اين شرکت شکلات سازي از اين رنگ براي تحت تاثير قرار دادن احساسات افراد و همچنين افزايش لوکس بودن محصول خود استفاده کرده است. با توجه به اين امر که اين رنگ مورد استفاده کمي قرار گرفته است، امروزه همگان با مشاهده رنگ بنفش، به ياد اين شرکت مي افتند که خود يک مزيت بزرگ محسوب مي شود.
قهوه اي
با توجه به نزديکي اين رنگ به خاک، معمولا آن را نشانه صداقت و صميميت مي دانند. به همين خاطر به مانند رنگ سبز مورد استفاده جدي برندهايي است که در زمينه کشاورزي فعاليت دارند. همچنين قهوه اي به خوبي کثيفي را پنهان مي کند که اين خود براي برندهايي که در زمينه حمل و نقل فعاليت دارند، بهترين گزينه محسوب مي شود.
برترين برندي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-يو پي اس
اين شرکت در زمينه حمل و نقل فعاليت دارد. علت انتخاب رنگ قهوه اي نيز به اين خاطر بوده است که کم تر کثيفي را در بدنه خودرو نشان داده و ترکيب آن با رنگ طلايي، به افزايش جذابيت برند و وسايل نقليه اين شرکت کمک کرده است.
صورتي
صورتي نيز از ديگر رنگ هايي است که در فضاي کسب وکار بسيار کم مورد استفاده قرار گرفته است. با اين حال اين رنگ جذابيت بالايي را خصوضا براي جنس مونث داشته و به همين خاطر گزينه اي مطلوب براي کسب وکارهايي که جامعه هدف آن ها بانوان است، محسوب مي شود.
برترين برندي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-تي -موبايل
اين شرکت درواقع يکي از زيرشاخه هاي تلکام محسوب مي شود که در زمينه خدمات تلفن همراه فعاليت دارد. انتخاب رنگ صورتي از جانب اين شرکت به اين خاطر بوده است که آن ها در تلاش براي جلب نگاه بانوان به عنوان بخش اعظمي از مشتريان خود، بوده اند. همچنين اين رنگ را نبايد صرفا براي بانوان دانست و به صورت کل حس جواني و لذت را نيز در بر مي گيرد.
مشکي
مشکي يک رنگ کلاسيک، جدي و کاملا رسمي محسوب مي شود. معمولا نيز محصولات لوکس و گران قيمت، از اين رنگ در طراحي هاي خود استفاده مي کنند.
حتما بخوانيد: دانسته هايي در مورد لوگوي سايت براي روابط عمومي
برترين برندي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-هتل شکلات
هتل شکلات نام يک فروشگاه زنجيره اي است که تنها محصول آن انواع مختلف شکلات است. اين برد لوکس کار خود را از سال 2004 آغاز کرده و در حال حاضر بيش از 100 شعبه در سراسر جهان دارد. امکان مشاهده و خريد اينترنتي در کنار دستور العمل پخت هر يک، از ديگر جذابيت هاي اين فروشگاه محسوب مي شود. علت انتخاب رنگ مشکلي از سوي اين شرکت نيز براي لوکس کردن هرچه بيش تر محصولات خود و اصالت بخشي به آن بوده است که انتخابي کاملا هوشمندانه محسوب مي شود. جالب است بدانيد که در پشت زمينه مشکلي لوگوي اين برند، نوشته هاي سفيدي وجود دارد که خود دو تضاد جالب را ايجاد کرده و به جذابيت هرچه بيش تر آن کمک کرده است.
سفيد
رنگ سفيد نماد خلوص، پاکي و نقطه کمال است که امروزه بيش تر مورد استفاده برندهاي لبني و بهداشتي قرار گرفته است. همچنين اين رنگ براي نشان دادن سادگي در محصولات پيشرفته نيز کاربرد دارد.
برترين برندي که از اين رنگ استفاده مي کنند:
1-اپل
با نگاهي به برند اپل به اين نکته پي مي بريد که نه تنها لوگو اين شرکت، بلکه تمامي لوازم جانبي آن نيز به رنگ سفيد است. اين انتخاب به نظر جاني ايو(نايب رئيس بخش طراحي صنعتي اپل) بوده و وي علت اين امر را تلاش براي نشان دادن سادگي در کنار کيفيت و خلوص اين شرکت در کار خود، عنوان کرده است.
مترجم: امير آل علي, نيک کارسن
منبع: creativebloq - فرصت امروز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با اشاره به آزمون صلاحیت حرفه‌ای که دی‌ماه سال گذشته برگزار و ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کردند گفت: از این تعداد ۸۰۴۱ نفر قبول شدند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اردیبهشت ماه مصاحبه عمومی و سلامت روانی پذیرفته‌شدگان در تمام استانها برگزار می‌شود.

علی فتحی آشتیانی در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان در ۷ ماه گذشته، اظهار کرد: حکم اینجانب ۱۴ شهریور ماه سال گذشته توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد؛ در این مدت اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون سازمان عمر ۲۰ ساله خود را پشت سر گذاشته است. طی ۲۰ سال گذشته تعداد پروانه‌هایی که توسط سازمان صادر شده بود، ۸۷۵۵ پروانه بوده است. در آزمون صلاحیت حرفه‌ای که پانزدهم دی‌ماه سال گذشته انجام شد، ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۸۰۴۱ نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای قبول شدند. در اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی شده تا در تمام استانها مصاحبه عمومی و شخصیتی برگزار شود و تعداد قابل توجهی از این افراد فرصت دریافت پروانه تخصصی خود را داشته باشند.

به گفته وی، در کمتر از ۶ ماه معادل ۲۰ سال کاری که سازمان در گذشته انجام داده بود، کار انجام داده‌ایم.

فتحی آشتیانی ادامه داد: تمام این ۸۰۰۰ نفر مصاحبه‌شان انجام می‌شود. طبیعتا مصاحبه تخصصی نیست و بیشتر مصاحبه عمومی، ارزیابی ارتباط کلامی، شایستگی‌های عمومی و شخصیتی، ارزیابی کار با مراجعان و صلابت، پختگی شخصیتی، ارزیابی ظرفیت خردمندی، استدلال منطقی، تناسب ظاهری و پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است. در همین راستا بررسی روند تحصیلی و تجرب کاری نیز در مصاحبه مدنظر قرار می‌گیرد و ثبت نام‌ها برای مصاحبه انجام می‌شود. برنامه ریزی شده تا مصاحبه در استانها توسط اساتید متعهد و متدین بررسی شود و بخش قابل توجهی برای کسب پروانه کار تخصصی موفق می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به دیگر اقدامات انجام شده طی هفت ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۷ بهمن‌ماه سال گذشته نیز انتخابات شورای استانی سازمان را به شکل الکترونیک برگزار کردیم و این در حالی بود که این انتخابات ۹ سال بود برگزار نشده بود. شوراهای ۳۰ استان کشور تشکیل و مسئولان استان مشخص شدند و احکام آنها صادر و تقدیم شده تا کار را با قدرت بیشتر پیش ببرند. این افراد مجری مصاحبه‌های تخصصی در استان‌ها هستند.

فتحی آشتیانی گفت: تلاش شده در ۷ ماهه گذشته قانون سازمان را اصلاح کنیم و همچنین با سازمان‌های دیگری که در این حوزه کار می‌کردند ارتباط نزدیکی شکل گرفته است و سعی شده منافع ملی و سازمانی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به بحث مربوط به غزه و بیش از ۳۲ هزار شهید که بخش قابل توجهی از آنها زنان و کودکان هستند، گفت: چندین نامه به سازمان جهانی بهداشت و یونسکو ارسال و طرح مسئله کردیم. همچنین به بحران سیل سیستان و بلوچستان نیز ورود کردیم و به طور معمول روند جاری سازمان پیش رفته است.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ادامه با اشاره به اینکه در این مسیر با چالش‌هایی هم روبرو بودیم که از جمله آن به تعرفه‌های خدمات روانشناسی اشاره کرد و گفت: حدود پنج ماه گذشته خدمت وزیر بهداشت رسیدیم و بحث تعرفه برای همه گرایش‌های روانشناسی و مشاوره را به طور جدی مطرح و درخواست کردیم تا در کنار آنچه که برای بیمه سلامت برای رشته روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت تعریف شده، سایر گرایش‌های روانشناسی و مشاوره که ۱۶ گرایش است نیز مشمول «بیمه» شوند. امید است در آینده این اتفاق بیفتد و تمام گرایشها مشمول بیمه شوند.

فتحی آشتیانی با اشاره به تعرفه‌ها، یادآور شد: روز گذشته هیات دولت تعرفه سال ۱۴۰۳ را برای کارشناسان ارشد ۳۲۱ هزار تومان و برای دکترای روانشناسی و مشاوره ۳۷۸ هزار تومان مصوب کرد. اگرچه این تعرفه با افزایش ۴۰ درصدی همراه بوده است، اما باتوجه به هزینه‌های زیاد دفاتر و مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی هنوز این تعرفه جوابگو نیست و از همین رو بیمه باید بتواند بخشی از هزینه را متقبل شود.

وی همچنین به چالش دیگری اشاره و اعلام کرد که در فاصله‌ ۶ ماه درگاه ملی مجوزها که مجوز کسب و کار صادر می‌کند، خدمات روانشناسی و مشاوره که یکی از حساس‌ترین خدمات است را بدون توجه به ارزیابی و مسائل خاص روانشناسی و مشاوره به یکباره ۱۱ هزار و ۲۱ پروانه صادر کرد و این یکی از چالش‌هاست. در آزمون صلاحیت حرفه‌ای این افراد را برای شرکت در آزمون تشویق کرده‌ایم. عده‌ای ورود کردند اما کفایت نمی‌کند و امید است در گام‌های بعدی این افراد شرکت کنند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ادامه از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در هفته آخر تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: همه افرادی که در نوبت پروانه هستند انتظار می‌رود که در این آزمون شرکت کنند. همچنین جزو برنامه‌های آینده ما برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در هر سال بوده است و برای سال ۱۴۰۳ هم پیش بینی شده تا در مردادماه مجمع را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست توضیح داد: باتوجه به اتفاقات زیادی که طی این چند ماه سپری شد، به ویژه از زمانی که حکم بدوی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد و از آن زمان در وضعیت ابهام قرار داشت، علی رغم اینکه هیچکدام از اقدامات را متوقف نکردیم، اما بودن در وضعیت ابهام و بلاتکلیفی و فشارهای متعدد که از جوانب مختلف به سوی ما سرازیر می‌شود، اعلام می‌کنیم که پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف و به آیندگان واگذار کند چراکه ادامه این وضع نه تنها در شأن و جایگاه افرادی که در شورای نظام روانشناسی و مشاوره هستند، نیست بلکه بازخوردهایی که مرتبا سرازیر می‌شود و اینکه همیشه با نگاه متفاوت به ما نگاه می‌کنند، دلمان نمی‌خواهد این اتفاق ادامه پیدا کند و می‌خواهیم سربلند و استوار کار انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • (ویدیو) انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف