Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@07:10:55 GMT

آیین رونمایی از چهارعنوان کتاب در شاهرود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۸۴۵

آیین رونمایی از چهارعنوان کتاب در شاهرود

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از چهارعنوان کتاب با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی واداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود رونمایی شد.
کتاب‌های (حباب)، (حریردل) و (پروانگی) سه کتاب شعر رباب خدامی متخلص به (آلاله) و کتاب (باقرآن در محاورات عامه) تالیف محمدحسین حسنی است که در این مراسم از آن رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین حسنی گفت: این کتاب به مدت چهار سال در ۱۶ گفتار با حدود یک هزار و ۳۰۰ آیه و حدود چهار هزار حدیث و روایت تالیف شده است.
وی با اشاره به مفید بودن این کتاب برای همه اقشار تصریح کرد: هرگفتاراز این کتاب به یک موضوع از جمله صفات الهی، بهشت و جهنم، اوامر و نواهی قرآنی، مرگ و... اختصاص داده شده است.
نویسنده کتاب (با قرآن در محاورات عامه) افزود: هدف اصلی از تالیف این کتاب به کارگیری آیات و روایات به جای جملات روزمره در مکالمات است.
حسنی مهمترین خواسته مولفان را حمایت مسئولین دانست و گفت: این کتاب به تعداد ۱۰۰۰ جلد در انتشارات آوای چلچله (چهل میقات) شاهرود منتشر شد.
در ادامه آیین رونمایی نویسنده کتاب‌های (حباب)، (حریردل) و (پروانگی) با تشکر از مسئولین گفت: علاوه برسه کتاب شعری که در این مراسم از آن رونمایی شد سه کتاب آموزشی در دست چاپ و یک دیوان شعر با گویش شاهرودی در دست تالیف است.
رباب خدامی با بیان اینکه بهترین لحظات شاعری اش را مربوط به زمانی می‌داند که اشعاری درباره خداوند می‌سراید بیان کرد: با توجه به علاقه‌ای که به دعای جوشن کبیر دارم و خلوصی که در آیه‌های آن احساس کردم آن را به نظم برگردانده ام و تنها چند آیه از آن باقی مانده است.
وی افزود: اغلب شعرهایش مضمون اجتماعی و گا‌ها طنز دارد.
سه کتاب این شاعر نیز به تیتراژ ۱۰۰۰ جلد و در انتشارات چهل میقات شاهرود به چاپ رسیده است.  

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود رونمایی کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی از برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه "محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) " تقدیر کرد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه "محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) " و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.
قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مومنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.
ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آیین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

کد خبر 6063684 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم 
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو