Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرنگار مهر، احمد تواهن پیش از ظهر سه شنبه در جلسه آموزشی نمایندگان وزارت کشور و شورای اسلامی شهر در کمیسیون های ماده ١٠٠ شهرداری های شهرهای تابعه استان تهران که با حضور ستایشی معاون دادگستری استان، جمعی از فرمانداران و مسئولان شهری در استانداری تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات آموزشی کمیسیون ماده ١٠٠  دستیابی به وحدت نظر در  تصمیم گیری ها است که با تأکید مهندس مقیمی(استاندار وقت)  دستورالعملی برای سنجش دانش نمایندگان کمیسیون ماده ١٠٠ در این خصوص ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تواهن افزود: بسیاری از تخلفات که جریمه می شود به دلیل عدم رعایت مسایل شهرسازی است از جمله در مواردی مثل ارتفاع، تراکم، زیرزمین، اضافه بودن سطح اشغال، افزودن واحدهایی که مقررات شهرسازی را زیر پا می گذارد لذا در کمیسیون ماده ١٠٠ سه محور اصلی فنی، شهرسازی و بهداشتی درساختمان ها مورد نظر است و در این زمینه عدم رعایت اصول در این ۳ شاخص به معنای وجود نقص در ساختمان است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به تصمیماتی که از سوی کمیسیون ماده ١٠٠ در شهرداری ها اجرا می شود گفت: در شهرها تصمیمات مختلفی در مواجهه با ساخت و سازها گرفته می شود که گاهی عدم وجود وحدت رویه در این تصمیمات قابل مشاهده است. 

وی با بیان اینکه مقررات شهرسازی در حکم قانون است و نباید  سرنوشت آرای کمیسیون ماده ١٠٠ به درآمد شهرداری گره بخورد اظهار داشت: در ساختمان ها ممکن است رأیی صادر و یا پایان کار داده شد، اما در زمان حوادث مسئولیت وقوع اتفاق در ساختمان به عهده صادر کننده رأی و اعضای کمیسیون ماده ١٠٠ است.

کد خبر 4463757

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران کمیسیون ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد و به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی در جریان است و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

محمدی همچنین درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکان انجام می‌شود.

کد خبر 844852 برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان