Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی تغییرات مزاج در آب و هوای مختلف پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: مزاج ها تابع آب و هوا است و به حسب تغییر هوا در مکان ها متغیر می شود، پس وقتی که هوا سرد می شود، مزاج بدن سرد و چون گرم می شود، مزاج هم گرم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که قبلا اشاره کردیم، طب امروز به سردی و گرمی مزاج و طبیعت عقیده ای ندارد، میزان در تشخیص گرمی و سردی آن قوه لامسه و میزان الحراره است.

مبنای طب قدیم بر اصولی از تجربیات و عقل بود ولی مبانی طب جدید تجربیات محض است، اصول عقلی را نمی توان زیر تیغ تشریح و عملیات جراحی پیدا کرد و یا در لابراتوارها و زیر میکروسکوپ ها تماشا نمود.

سردی و گرمی- تری و خشکی اصطلاحات فنی است، طب قدیم حکایت از مفاهیم عقلی می کند و چون حکم به این از روی آثار و مشاهدات است از این راه می توان میان طب جدید و قدیم صلحی برقرار کرد، زیرا چنان که می بینیم هردو گرچه از مبادی مختلفی حرکت کرده اند اما به یک مسیر می رسند و هنگام معالجه و درمان مریضی ها در یک راه تلاقی می شوند.

بیشتر بخوانید: عوارض افراط در مصرف شیرینی‌ها

میزان در شناختن طبایع افراد به طور کلی آب و هوا است، زیر ا هر مزاجی باید به مقتضای آب و هوا و محیطی که در آن قرار دارد، تحت درمان قرار بگیرد.

به فرموده امام هشتم شیعیان(ع)، نشانه های تغییر آب و هوا در ظاهر بدن آشکار می شود، پس اگر هوا معتدل باشد مزاج ها معتدل و تصرفات طبیعی مزاج ها درست واقع می شود.

بدن ما از عناصری ترکیب شده که منشا آن ها زمین و آب است، مزاج هر آب و خاکی در هوای آنجا خود نمایی می کند، بنابر این مزاج مردم هر آب و خاکی را باید از هوای آن جا شناخت و به ظاهر اجسام مراجعه کرد.

طبیب دانا از دقت در ظاهر بدن بیمار، رنگ پوست، وضعیت صورت، اسکلت بدن، طرز نگاه، حرکت، حرف زدن و خصوصیات دیگر او می فهمد که او تحت تاثیر چگونه طبیعتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا امام رضا ع بیماری تغییرات آب و هوایی طب الرضا مزاج انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل کارخانه تولیدِ شیرآلات بهداشتی ساختمان، از کارخانه های بخشِ خصوصی در گرمی است که امسال برای تحقق شعارِ جهش تولید با مشارکت مردم، خط تولیدِ خود را افزایش داده. است.
اقدامی که باعثِ افزایش تولیدِ محصولات و صادارت، و همچنین جذبِ نیروهای بومی در گردشِ اقتصادیِ استان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی افزایش خط تولیدِ شیرآلات بهداشتی در گرمی

دیگر خبرها

  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟