Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح بازآفرینی شهری یکی از اولویت‌های مهم استان است، گفت: روند اجرای این طرح رضایت‌بخش نیست و هرچه سریع‌تر باید راهکارهای عملی اجرای آن متناسب با بافت هر یک از مناطق هدف مشخص شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، با اشاره به مصوبه این ستاد مبنی بر شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های و با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص، گفت: سامانه جامعی که حاوی اطلاعات املاک و دارایی‌های دستگاه‌ها باشد موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته زمین، بخشی از نیازمندی‌های طرح بازآفرینی شهری بوده و این طرح نباید به خاطر این موضوع متوقف شود.
وی با تأکید بر این‌که باید تعریف درستی از بازآفرینی شهری داشته باشیم، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها، زیباسازی، ایجاد فضاهای عمومی و آموزشی و سایر مسائل باید یک‌جا در این طرح پیش‌بینی شود.
رحمتی با اشاره به این‌که جابه‌جایی ساکنان در برخی از مناطق به لحاظ اجتماعی ممکن نیست، افزود: حفظ بافت جمعیتی در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر این‌که باید سیاست‌گذاری اجرای طرح بازآفرینی باید متناسب با هر منطقه، انعطاف‌پذیر باشد، خاطرنشان کرد: نیازمندی‌ها، اقدامات و دستگاه‌های متولی اجرای این طرح متناسب با شرایط و بافت هر منطقه باید مشخص شده و پروژه‌های عملیاتی برای آن تعریف شود.
در این نشست موضوع انتقال زمین‌های دولتی به شرکت بازآفرینی شهری، اعتبارات طرح بازآفرینی شهری و روند اجرای پروژه 13 هکتاری یوسف‌آباد تبریز و زمین‌های قابل احداث برای جابه‌جایی ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی مورد بررسی قرار گرفت.   
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان شرقی زمین شهری استان بازآفرینی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام روند نزولی نرخ تورم

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد حجم پول به عنوان شاخص سنجش انتظارات تورمی، در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین رقم از خرداد ۹۷ تا کنون رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای بانک مرکزی از شاخص های پولی حاکی از آن است که رشد حجم پول در زمستان سال گذشته به کمتر از ۲۵ درصد رسید.

شاخص رشد حجم پول، یکی از معیارهای سنجش انتظارات تورمی در جامعه به شمار می‌رود. در شرایطی که جامعه انتظار افزایش تورم را داشته باشد، افراد با هجوم به بازار دارایی‌ها و خرید کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا، ارز و ...، تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از تورم حفظ کنند. این اقدام با تبدیل شبه پول به پول، باعث افزایش سریع حجم پول می‌شود و سهم پول به عنوان بخش سیال نقدینگی را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنی رشد تقاضا و در نتیجه رشد تورم از ناحیه افزایش تقاضاست؛ بر همین اساس، کاهش نرخ رشد حجم پول، به معنای فروکش کردن انتظارات تورمی و حاکم شدن چشم انداز مثبت از روند نزولی تورم در ماه‌های پیش رو است.

اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک مرکزی طی حدود ۱۵ ماه گذشته، باعث شده بازار ارز و دیگر بازارهای دارایی ثبات بیشتری را نسبت به پیش از اجرای این سیاست تجربه کنند. محمدرضا فرزین از زمان ورود به بانک مرکزی، با معرفی و اجرای سیاست تثبیت، «پیش‌بینی‌پذیر کردن شاخص‌ها» را هدف خود از اجرای سیاست تثبیت اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی

آخرین گزارش‌های مراجع آماری هم نشان می‌دهد نرخ تورم در فروردین در ادامه روند ماه‌های اخیر نزولی بوده است.

در همین رابطه مرکز آمار از بازگشت تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم سالانه در فروردین امسال به ۳۸.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه هم در فروردین امسال به ۳۰.۹ درصد کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی است. بانک مرکزی هم به تازگی از کاهش تورم نقطه به نقطه مصرف کننده به کمتر از ۳۵ درصد خبر داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم