Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:34:24 GMT

خودرو زرهی ضدمین و کمین «طوفان» رونمائی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۰۱۷

خودرو زرهی ضدمین و کمین «طوفان» رونمائی شد

تهران- ایرنا- خودرو زرهی ضد مین و ضد کمین «طوفان» که به همت متخصصان دفاعی کشور طراحی و ساخته شده روز سه شنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، خودرو ضدمین و ضدکمین طوفان در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام ماموریت های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتتاح خط تولید و رونمایی از خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین طوفان ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام ماموریت های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی تحویل نیروی زمینی سپاه شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین «طوفان»، گفت: راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی با تقدیر از تلاش متخصصان عرصه صنعت دفاعی که با تلاش شبانه روزی تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را وجهه همت خویش قرار داده اند، افزود: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت را با سلاح ایمان وعمل به رهنمودهای حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام عمل و با تولید دستاوردهای دفاعی به منصه ظهور گذاشتیم.
وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، بیان کرد: راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.
وزیر دفاع در تشریح ویژگی های این نفربر تاکتیکی یادآور شد: طراحی و ساخت خودرو «طوفان» براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع انجام شده است.
امیر حاتمی ادامه داد: خودروی طوفان یک خودروی 4*4 با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله های مختلفِ هسته فولادی است.
وی در تشریح قدرت مانور این خودرو اظهار داشت: «طوفان» به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع ذو عارضه، قابلیت عبور از کانال آب با عمق 1.5 متر و عبور از موانع عمودی 50سانتی متر را دارا می باشد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نفربر ضدمین و ضدکمین طوفان قابلیت حمل 10 سرنشین را داراست، افزود: این خودرو با تجهیز به چرخ های پنچررو قادر است عملیات را ادامه داده و نیز برای ترک محل درگیری در حالت پنچری چرخ ها تا شعاع 50 کیلومتر حرکت کند.
امیر حاتمی با تشریح ویژگی های دیگر این نفربر، قابلیت نصب سلاح های نیمه سنگین، بهره مندی از دریچه های تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو را از دیگر مشخصات نفربر طوفان عنوان کرد.
وی با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونه های خارجی عنوان داشت: قیمت این کلاس خودرو در سطح بازارهای جهانی تا 500 هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام شده این خودرو بومی با قیمتی به مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود.
سیام*3061*9612*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت دفاع رونمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد.

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد.

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد.

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6062969

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز