Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، صبح امروز در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نخستین نشست خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره، ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره،  سید امیر سقراطی دبیر هنری جشنواره،  محسن سلیمانی دبیر اجرایی و سعید اسلام زاده مدیر ارتباطات و رسانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این نشست،  هادی مظفری رییس شورای سیاست گذاری جشنواره، با بیان اینکه ما کار خود را از سه ماه پیش با محوریت آسیب شناسی دوره های پیشین جشنواره شروع کردیم، گفت: در طول سه ماه گذشته، جلسات و نشست‌های بسیاری را با انجمن‌های هنری،  اساتید، صاحب نظران و بزرگان حوزه هنرهای تجسمی برگزار و نظرات و پیشنهادهای آنها را دریافت کردیم و اطلاعات کاملی درباره مسیری که تاکنون در جشنواره طی شده است به دست آوردیم. برآیند این نشست‌ها آن بود که جشنواره تجسمی در مقطع کنونی به تغییراتی نیاز دارد: نخست آنکه دایره حضور افراد در جشنواره باید بزرگ تر شود و دیگری تغییر ساختار جشنواره و ایجاد شورای سیاست گذاری بود.

وی با اشاره به اینکه در ترکیب شورای سیاست گذاری تلاش کردیم تا هر رشته‌ی هنری دارای یک نماینده از بزرگان و افراد مورد وثوق آن رشته باشد، گفت: در این دوره شاهد حضور 9 رشته هنری در جشنواره هستیم که یک رشته تازه با عنوان "هنرهای جدید" نیز به این 9 رشته اضافه شده است.

مظفری با اشاره به انتخاب دبیر جشنواره توسط شورای سیاست گذاری گفت: تفاوت مهم جشنواره امسال با جشنواره های پیشین حضور پررنگ تر گالری ها در آن است که این تصمیم به منظور مردمی کردن بیش از پیش هنرهای تجسمی نزد مردم و کشف هنرمندان شهرستانی گرفته  شده است.

وی تغییر دیگر جشنواره را اضافه شدن بخش علمی و پژوهشی به جشنواره دانست و افزود: امسال تدارک ویژه ای برای این بخش دیده شده است که در ادامه شاهد آن خواهیم بود.

مدیر کل هنرهای تجسمی با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره با چهل سالگی انقلاب اسلامی،  گفت: امسال همچنین بخش ویژه ای به مناسبت چهل سالگی انقلاب در جشنواره تدارک دیده ایم که پلاک 40 نام دارد.

رییس شورای سیاست گذاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر،  با اشاره به غیبت برخی چهره های سرشناس در ترکیب تیم برگزاری جشمواره گفت: دلیل غیبت برخی چهره های سرشناس در این دوره جشنواره این بود که این عزیزان، هم زمان مسئولیت های دیگری را در جشنواره های تجسمی به عهده داشتند یا در ایران حضور نداشتند.

در ادامه ابراهیم حقیقی دبیر یازهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ضمن تشکر از حضور اهالی رسانه در این نشست، گفت: در جشنواره یازدهم شاهد وقوع چند اتفاق ویژه هستیم که نخستین آن بزرگداشت چهل سالگی انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره تجسمی تا دوره ی هفتم با تفکیک هنرها از یکدیگر مورد ارزشیابی قرار می گرفت اما از دوره ی هشتم به بعد هنرها با یکدیگر تجمیع شدند گفت: در این دوره نیز تصمیم به تفکیک هنرها از یکدیگر گرفتیم. چرا که به این نتیجه رسیدیم داوری یک اثر نگارگری کوچک با یک تابلوی 2 متر در 2 متر، عادلانه نیست.

به گفته وی، اسامی دبیران و داوران بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

تصویرسازی
دبیر: پژمان رحیمی‌زاده
داوران: فاطمه رادپور، کمال طباطبایی و علیرضا گلدوزیان

خوشنویسی
دبیر: امیراحمد فلسفی
داوران: نصرالله افجه‌ای، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی

سرامیک
دبیر: مهران هوشیار
داوران: مهدی حیدری، مریم کوهستانی، فرزاد فرجی

کاریکاتور و کارتون
دبیر: احمد عربانی
داوران: کامبیز درمبخش، جمال رحمتی، حسن کریم زاده

گرافیک
دبیر: فرزاد ادیبی
داوران: سیامک فیلی زاده، نهران زمانی، علیرصا مصطفی‌زاده

مجسمه
دبیر: روح الله شمسی زاده
داوران: بیژن غنچه‌پور، سید مجتبی نوسوی، مرتضی نعمت اللهی

عکاسی
دبیر: کیارنگ علایی
داوران: مهرداد افسری، بهنام صدیقی، شادی قدیریان

نقاشی
دبیر: احمد وکیلی
داوران: فرح اصولی، مهردادخطایی، علیرضا آدم بکان، کاظم چلیپا، خسرو خسروی

هنرهای جدید
دبیر: امیر راد
داوران: بهرنگ صمدزادگان، فرهاد فزونی، آزاده گنجه

نگارگری
دبیر: یداله محرمی
داوران: مهرزماندفخارمنفرد، امیرحسین قهرمانی، رضا یساولی

حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مورد بخش‌های جشنواره نیز توضیح داد: امسال آثار برگزیده جشنواره در موسسه فرهنگی هنری صبا، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای نیاوران، موزه امام علی (ع) و باغ موزه قصر به نمایش درخواهند آمد. همچنین گزیده‌ای از آثار ارایه شده در گالری‌ها و دستاوردهای هنری در استان‌های کشور نمایش داده می‌شوند.

انتهای پیام/

 

R1439/P1439/S4,40/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • رادیو صدای لحظه‌هاست