Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:09:53 GMT

130 هزار نفر خادم یار حرم رضوی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۱۱۲

130 هزار نفر خادم یار حرم رضوی شدند

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: 130 هزار نفر در سامانه خادم یاری حرم رضوی نام نویسی کرده اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی روز سه شنبه در آیین تکریم و معرفه مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر افزود: این خادم یاران در 15 عرصه فرهنگی در اقصی نقاط ایران به فعالیت خادم یاری می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: خادم یاران در40 هفته در محل سکونت خود و 10 هفته نیز در آستان قدس رضوی بصورت یک روز در هفته می توانند خدمت رسانی داشته باشند.
گنابادی ادامه داد: یک نمونه از این فعالیت ها خدمت داوطلبانه معلمان خادم یار به خانواده شهدا مدافع حرم افغان و اهل سنت در استان خراسان رضوی است.
وی اظهار داشت: در ارتباط با خادمی نیز سال های سال نوجوانان و جوانان امکان فعالیت در این زمینه را نداشتند ولی اکنون زمینه حضور آنها برای فعالیت خادم یاری فراهم شده است.
گنابادی افزود: تا میلاد امام جواد بیش از 60 هزار تن از نوجوانان و جوانان سراسر کشور به عنوان خادم یاران حرم رضوی عضو شدند.
وی در ارتباط با آمار زیارت اولی های آستان قدس رضوی اظهارداشت: از 2 سال پیش تاکنون با راه اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استان های کشور 800هزار زیارت اولی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یکی از ویژگی های تاریخی استان بوشهر فرهنگی بودن آن است که این مقوله در حوزه های اقتصادی، امنیتی و نظامی نیز بخوبی نمایان است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: تاریخ مبارزات ضد استعماری استان بوشهر نیز منبعث از فرهنگ این دیار است.
وی یادآور شد: در حوزه مبارزات ضد استعماری انگلیسی ها چهار بار به استان بوشهر حمله کردند که در هر چهار بار با شکستی خفت بار روبرو شدند.
صفایی بوشهری با اشاره به ولایت مداری مردم استان بوشهر گفت: مردم این استان به مقام معظم رهبری علاوه بر نگاه مرجعیت با چشم نائب الامام به ایشان نگاه می کنند.
وی در ارتباط با فعالیت های آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از فعالیت های ارزشمند آستان گسترش خدمات در تمامی استان های کشور است.
در این آئین سجاد خرم آبادی از روستای تاج ملکی شهرستان گناوه تابلویی قرآنی (محتوی 75 آیه قرآنی) که معرق کاری آن با ساقه گندم صورت گرفته را به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
مجید غریبی قایقران بوشهری نیز که در فروردین ماه با قایق پارویی طول خلیج فارس را پیمایش کرده قایق و پاروی خود را به آستان قدس رضوی هدیه داد.
در این آیین با تقدیر از فعالیت های عبدالکریم جمیری حجت اسلام یوسف جمالی به عنوان مدیر جدید دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر معرفی شد.
7212/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حرم رضوي خادم يار بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند

احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما، کاهش رطوبت نسبی هوا و همچنین وجود ریزگردهای محلی و به تناسب مرحله رشدی محصول خرما، شرایط لازم برای شروع فعالیت، تزاید نسل و خسارت کنه‌های گردآلود خرما به تدریج در حال فراهم شدن است.

وی اضافه کرد: کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی، کارشناسان حفظ نباتات و مروجان پهنه‌ها نسبت به بررسی چرخه زندگی و اطلاع رسانی و پیش آگاهی لازم در خصوص خسارت و نحوه مدیریت آفت مذکور به باغداران عزیز اقدام می‌کنند.

سبحانی بیان کرد: این آفت از شیره بافت‌های میوه‌های جوان و بخصوص میوه‌های نارس خرما و همچنین از شیره نباتی برگ‌های جوان نخل تغذیه می‌کند و در اثر تغذیه آن رنگ طبیعی برگ و میوه‌ها تغییر یافته و به رنگ خاکستری مایل به سفید و یا زرد کمرنگ در می‌آید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: اندازه میوه‌های آسیب دیده کوچک مانده و با خروج مواد قندی و شیره نباتی از آن پوست میوه نیز سخت و خشک می‌شود.

وی افزود: کنه‌ها برای حفاظت و انتقال خود از یک نقطه به نقطه دیگر تار می تنند و در زیر تارها به فعالیت می‌پردازند. هنگام طغیان آفت خوشه‌های خرما منظره‌ای غبارآلود به خود گرفته و میوه‌ها به رنگ قرمز تیره در آمده و چروکیده و نامرغوب می‌شوند.

سبحانی خاطرنشان کرد: شروع فعالیت کنه تارتن خرما بستگی به دما و رطوبت نسبی دارد؛ با پایش دما، رطوبت و بررسی خوشه‌ها و همچنین استفاده از تجربه‌های محلی می‌توان شروع فعالیت را معین کرد.

وی افزود: در کنترل این آفت شروع فعالیت بسیار مهم است و تا قبل از شروع فعالیت سمپاشی توصیه نمی‌شود و برای کنترل شیمیایی می‌توان به محض مهاجرت کنه‌های بالغ از تاج درخت به سمت خوشه‌ها، از سموم کنه‌کش اختصاصی یا کنه کش عمومی استفاده کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به دلیل تعدد نسل کنه‌های تارتن و برای پیشگیری از بروز پدیده مقاومت نسبت به کنه‌کش‌ها، نکته بسیار مهم در کنترل مطلوب کنه‌ها، رعایت تناوب در سموم مصرفی است.

کد خبر 6096861

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات