Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن دیدار اعضا باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان مازندران، امروز (۲۹آبان) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

کتاب از هدیه هایی است که مادران می توانند از دوران طفولیت فرزندان خویش را به سمت این منبع آگاهی و چراغ فروزان هدایت، رهنمون کنند.

 

ایران از کشورهایی به شمار می آید که متاسفانه سرانه مطالعه در آن بسیار ناچیز و اندک است که تدبیری اساسی برای برون رفت از آن باید اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی در ایران به ویژه مازندران که مهد پرورش علما و دانشمندان و شاعران بزرگی بوده و است باید با اجرای برنامه های هر چه متنوع تر به رونق بخشی و ترویج فرهنگ مطالعه، کمک شایانی کند.

 

جشن دیدار اعضا باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان مازندران، پیش از ظهر امروز (29آبان) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری برگزار شد.

 

حضور کودکان و نوجوانان با پوشش و رنگ های زیبا و اجرای موسیقی های شاد از جمله برنامه های تدارک دیده شده «جشن کتاب جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان» با حضور محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع، معاون فرهنگی این اداره کل، حمیدرضا عشریه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری و چهره های فرهنگی، جلوه ای دیگر به این برنامه بخشید.

 

آتنا فلاحی، مربی هفت باشگاه کتابخوانی در دیار علویان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در این جشن گفت: طی دو ماه گذشته، هفت باشگاه کتابخوانی برای سن از پنج سالگی تا 17 سالگی، تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر اشتغال در شهرداری ساری به انجام کارهای فرهنگی، دغدغه بسیار دارد و  علاقه مند است.

 

فلاحی اظهار کرد: در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان علاوه بر مطالعه کتاب از کودکان و نوجوانان، خواسته می شود که اندوخته های خود را در قالب کاردستی، ماکت، نمایش و ... به معرض دید عموم بگذارند.

 

وی بیان کرد: در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، این گروه سنی با انجام کارگروهی، آشنا و از فردگرایی، خارج می شوند که این تنها یک خروجی شرکت در این باشگاه است.

 

فلاحی ادامه داد: قرار گرفتن کتاب در سبد خانواده و استفاده از یک کتاب برای افراد بیشتر از دیگر محاسن باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان به شمار می آید.

 

فلاحی ابراز کرد: والدین در ورود فرزندان خویش به باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان بسیار تاثیرگذار هستند.

 

سپیده خلیلی، مربی یکی از باشگاه های کتابخوانی در مازندران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جشن کتاب جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان این دیار گفت: شرکت در این باشگاه در فن بیان شرکت کنندگان، تاثیرگذاری بسیار مثبتی دارد و همچنین به افزایش اعتماد به نفس آنها، کمک می کند.

 

وی اظهار کرد: کتاب به انسان، آرامش خاص و مطبوعی می دهد که شاید نتوان، این آرامش وصف ناپذیر را در موارد دیگر، پیدا کرد.

 

خلیلی بیان کرد: والدین می توانند مشوق باشند تا علاوه بر تعطیلات تابستان در زمان تحصیل نیز فرزندان به سمت کتابخوانی بیشتر روی آورند.

 

حنانه فردوسی نسب، یکی از شرکت کنندگان در باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان است که با 14 سال سن، امروز در جشن دیدار اعضا این باشگاه به اجرای برنامه پرداخت.

 

این نوجوان مازنی، نامه ای که خود برای نویسنده معروف فردوسی، نوشته بود را برای حاضران به صورت زنده، اجرا کرد.

 

فردوسی نسب گفت: از مطالعه کتاب، خیلی از مطالب و موارد را یاد گرفتم و همچنین در سخن گفتن نیز یاری رسان خوبی، بوده است.

 

فرید فروتن، کودک 11 ساله مازنی و عضو باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان نیز به خبرنگار شبستان گفت: مطالب خوبی از کتابخوانی را کسب می کنم که در زندگی نظیر استفاده بهینه از برق، برایم مفید بوده است.

 

وی اظهار کرد: کتاب هایی را نیز مطالعه می کنم که برای شغل آینده برایم، نقش و همچنین در فرایند آموزشی، تاثیر دارد.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی بیرجند هفته وحدت ارومیه شیراز هفته بسیج ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي استان همدان باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان فن بیان دیار علویان هفته کتاب و کتابخوانی سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد