Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا الهیار در نشست خبری تشریح برنامه های همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی گفت: سیزدهمین دوره این همایش با عنوان اختصاری آیکوپمس ۲۰۱۸ پنجم تا هفتم آذرماه در تهران با حضور پژوهشگران و سازندگان تجهیزات بندری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اولین دوره این همایش سال ۶۹ برگزار شد، گفت: اگرچه سن دانش مهندسی سواحل در دنیا کمتر از دو دهه است، اما در ایران در سالهای اخیر توسعه این علم سرعت رشد بالایی داشته و در حال حاضر از سایر کشورهای منطقه جلوتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاشیم این دانش را به سایر کشورها نیز عرضه کنیم.

معاون مهندسی و توسعه زیربناهای سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در دوره قبلی این همایش دوسالانه در سال ۲۰۱۶ هزاروسیصد نفر از ۳۷ کشور حضور داشتند که در این دوره علی رغم تحریم ها، دانشمندان و کارشناسان توسعه سواحل و بنادر از ۳۶ کشور چه در قالب ارائه مقاله و چه در قالب حضور در نشست ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از همایش آیکوپمس به مقالات کاربردی در صنعت حمل و نقل دریایی اهمیت خاصی داده شده افزود: برای اولین بار در همایش سیزدهم اپلیکیشن موبایلی همایش تهیه شده و مقالات کنفرانس در این اپلیکیشن ارائه شده است.

الهیار در خصوص حامیان جهانی این کنفرانس گفت: انجمن جهانی زیرساختهای دریایی، سازمان جهانی هواشناسی، سازمان بین المللی آب و هوا شناسی دریای خزر، انجمن جهانی چراغ های دریایی، انجمن جهانی هیدروگرافی و چند مجمع دیگر بین المللی از این کنفرانس حمایت خواهند کرد.

همچنین در این همایش استادانی از دانشگاه های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان، ژاپن و ایران به عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت.

وی درباره کاربردی بودن برگزاری کنفرانس سواحل و بنادر و سازه های دریایی گفت: در طول دوره های گذشته که این همایش برگزار شده، توانسته ایم با استفاده از پیشنهادات پژوهشگران و کارشناسان و مقاله های آنها آئین نامه هایی که در خصوص نحوه مهندسی بنادر، دستورالعمل ارائه می دهند را تدوین کرده و در سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسانیم. در حال حاضر این آئین نامه ها ملاک عمل فعالیت در توسعه سواحل و بنادر هستند.

الهیار با بیان اینکه انجمن جهانی زیرساختهای دریایی (PIANC) با ۱۳۳ سال قدمت که از حامیان این همایش است، افزود: این انجمن تنها ۲۵ کشور عضو آن هستند و یکی از انجمن های معتبر در زمینه طراحی آئین نامه های توسعه سواحل دریایی در جهان به حساب می آید. ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که در این انجمن عضویت دارد.

به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی: شرکت های اروپایی تولیدکننده تجهیزات دریایی نیز علی رغم تحریم ها در این همایش حضور دارند.

وی ادامه داد: با پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی در ۳ سال اخیر ۴۰ کیلومتر از خط ساحلی استان های شمالی آزادسازی شده و ۱۲۰ بنا در سواحل شمالی قلع و قمع شده است.

کد خبر 4463726 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی صنایع دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در طرح گردشگری دریایی ۱۳۷ قایق تفریحی فعالیت کردند،گفت: در این طرح به بیش از ۱۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پایان گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر همزمان با ایام نوروز آغاز شد و بدون هیچ حادثه‌ای خدمات لازم به جامعه هدف ارائه شد.

وی با اشاره به استفاده 675 هزار و 952 مسافر از طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر قایق‌های موتوری بیشترین سهم داشتند و بیش از 70 درصد از مسافران در گردشگری دریایی از قایق استفاده کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با  اشاره به بهره‌مندی بیش از 471 هزار نفر از قایق‌های تفریحی در بنادر استان گفت: در طرح گردشگری دریایی نوروزی 94 هزار نفر از جت اسکی، 50 هزار نفر از لنج و 42 هزار و 800 نفر از کشتی مسافری استفاده کردند.

شکیبی‌نسب فعالیت 9 لنج سنتی در بنادر بوشهر، بوالخیر، عامری و رستمی در طرح گردشگری دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این طرح 6 کشتی مسافری در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت کردند.

وی از فعالیت 30 فروند جت اسکی در قالب 8 باشگاه در طرح گردشگری دریایی نوروزی در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: در طرح گردشگری دریایی 137 قایق تفریحی فعالیت کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی پایانه مسافری بین‌المللی بندر بوشهر به بیش از 15 هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد و مهمترین دستاورد طرح گردشگری دریایی بنادر استان ارائه خدمات ایمن و بدون حادثه به گردشگران بود.

شکیبی‌نسب با  اشاره به ثبت حادثه در برخی مراکز غیرمجاز گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: برخی فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری دریایی حادثه‌ای در نوار ساحلی استان بوشهر ثبت کردند که لازم است مردم در هنگام دریافت خدمات گردشگری دریایی به استفاده از مراکز ایمن و مجاز توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!