Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- طالب صادقیان گفت: شهر ایلام از لحاظ توپوگرافی در دامنه کوه قرار گرفته و مسیر روان آبها به درون شهر بوده است و در واقع سیل همواره شهر ایلام را تهدید می کند.

طالب صادقیان شهردار ایلام امروز(سه شنبه) در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در سال های گذشته پدیده زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز و سکونت‌گاه های غیر رسمی و حتی برخی مسیرهای درون شهری بر روی مسیل های طبیعی و قدیمی شهر ایلام بنا شده است، اظهارداشت: برخی اقدامات برای کاهش اثراث سیل همچون ایجاد گودال های بزرگ در مسیر روان آبها، لایروبی گابیون بندی های اطراف شهر، ایجاد پوشش گیاهی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای کاهش سرعت ورود سیلاب به شهر و جلوگیری از ورود نخاله ها انجام شده که این اقدامات برای مهار این مشکل قطعی و کافی نخواهد بود.

وی توسعه و گسترش شهر به سمت کوهپایه های اطراف شهر را یکی از دلایل مهم تبدیل روان آبها به سیل در شهر ایلام عنوان کرد و افزود: گسترش ساخت و ساز در زمین های کشاورزی و حرکت به سمت کوهپایه ها، زمین ها و پوشش گیاهی که در سالیان گذشته آب باران را جذب می کرده، اکنون تبدیل به کوچه و خیابان شده و آب باران سریعا به سیلاب تبدیل می شود.

شهردار ایلام با انتقاد از طراحی و اجرای سیل بندها و همچنین فاضلاب شهری شهر ایلام، بیان داشت: اجرای این قبیل سازه ها نیازمند افق ۵۰ ساله و حتی ۱۰۰ ساله است که در اجرای سیل بندهای اطراف شهر ایلام چنین آینده نگری صورت نگرفته و با مطالعه ای که از طرف مشاور شهرداری بر روی سیل بندهای اطراف ایلام صورت گرفته، این سیل بندها به هیچ وجه جوابگوی نیاز حال حاضر شهر ایلام نیست و حتی برای ۱۰ سال آینده نیز جوابگو نیستند.

طالب صادقیان با بیان اینکه در حال حاضر هزینه احداث هر مترمربع سیل بند ۱۲ میلیون تومان است، ادامه داد: در سال جاری ۸ سیل بند جدید در اطراف شهر ایلام با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان احداث شده اما مهار سیلاب های ایلام به بیش از یکصد سیل بند جدید نیاز دارد که اعتبارات عمرانی شهرداری برای این حجم از کار پاسخگو نیست.

وی از مهار برخی نقاط حادثه خیز در هسته مرکزی شهر خبر داد و بیان داشت: برای کاهش اثرات سیل در مرکز شهر، در کنار احداث پروژه های عمرانی، مسیر روان آبها نیز تقسیم شده تا در صورت وقوع سیل، اثرات مخرب آن کمتر به شهروندان و بازاریان خسارت وارد کند.

شهردار ایلام با تأکید بر اینکه تقاطع غیرهمسطح رسالت به موازات کانال های قدیمی در حال اجراست، افزود: برای مهار روان آب ها و عدم بروز مشکل در قعر این زیرگذر، تونل انتقال آب های سطحی چهار راه رسالت به سیل بند خیابان اشرفی اصفهانی به قطر ۸۰ سانتی متر احداث خواهد شد.

طالب صادقیان با اشاره به اینکه مخالف تعریض خیابان ها با کاهش پیاده روها هستم، بیان کرد: در خیابان آیت اله حیدری نیز که بلوار احداث شده نه در کاهش ترافیک مؤثر است و نه فضای سبز را افزایش داده که این بلوار نیز بایستی اصلاح شود.

وی در پایان با بیان اینکه هشدار لازم را به مسئولان در راستای وضعیت سیلاب های ایلام داده شده است، یادآور شد: طبق برآوردها، احداث سیل بندهای اصولی و کافی برای کنترل سیلاب های شهر ایلام به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایلام خسارت سیلاب شهردار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام

                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یادگار محمدی اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بدلیل حساسیت مصرف کالا‌ها در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالا‌های مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه داران اطمینان حاصل می‌شود، افزود: در اجرای این طرح انواع کالا‌های پرمصرف از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

محمدی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، اضافه کرد: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

وی همچنین از بازرسی مستمر ترازو‌های مورد استفاده اصناف در این استان نیز خبر داد و یادآور شد: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالا‌های مصرفی، کنترل و آزمون ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالا‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • کنترل سیلاب توسط طرح های آبخیزداری در دره شهر
  • فعالیت اکیپ‌های پنج‌گانه در اصفهان برای کنترل ناوگان متخلف باری در نوروز ۱۴۰۳
  • مسافران استان‌های غربی، وضعیت هوا را در مسیر خود رصد کنند
  • ۲ نانوایی دائمی اطراف حرم مطهر رضوی احداث می‌شود
  • تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت
  •  تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از ۶۶۰ شرکت دانش بنیان
  • نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام
  • ۱۲۱ میلیون اصله نهال در بخش خصوصی تولید شد