Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:24:43 GMT

دانشگاه به مدیریت صحیح در بحران ها کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۴۳۴

دانشگاه به مدیریت صحیح در بحران ها کمک کنند

تهران - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در امدادرسانی به مناطق زلزله زده کمک های قابل توجهی انجام داد و به نیازهای اجتماعی و روانی بازماندگان زلزله پاسخ داد اما با مطالعه بیشتر در این خصوص می توان به مدیریت صحیح تر هنگام وقوع بلایای طبیعی کمک کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، فرهاد تجری در همایش «یک سال پس از زلزله: سیاست ها و تجربه ها» درباره همدلی مردم در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و آحاد مردم جامعه در جمع زلزله زدگان برای آسیب دیدگان اهمیت بسیاری داشت و در واقع نماد زیبایی از همدلی و انسان دوستی مردم را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این همایش که به همت دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی برگزارشد، افزود: مطالعه تجربیات ناشی از زلزله بی شک می تواند برای مردم در آینده راهگشا باشد چرا که سیاست ها و برنامه ریزی هایی بواسطه مشاهدات علمی و میدانی ایجاد می شود که خسارات بحرانی در آینده را به حداقل می رساند.
این نماینده مردم به اطلاع رسانی ناصحیح صدا و سیما در هنگام وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هنگام زلزله سرپل ذهاب رسانه ملی تمام توجه خود را به شمال عراق معطوف کرد که شکایت و گمراهی عده بسیاری را به همراه داشت.
تجری ادامه داد: مردم در شبکه های مجازی سریع تر از صدا و سیما زلزله سرپل ذهاب را اطلاع رسانی کردند.
وی ضمن قدردانی از امدادگران اورژانس کشور اعلام کرد که امداد رسانان اورژانس کشور از همان لحظه وقوع زلزله در امدادرسانی کمک های قابل توجهی ارائه دادند، اظهار کرد: پیرحسین کولی وند رئیس اورژانس از هنگام وقوع زلزله در منطقه حضور داشت و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نکرد.
این نمایند مجلس از امداد رسانی به موقع نیروهای نظامی و انتظام و ارتش در آواربرداری های اولیه خبرداد و گفت که نقش اجتماعی نیروهای نظامی در زلزله کرمانشاه بسیار پررنگ بود.
تجری در ادامه به مشکل قانونی و ساختاری مدیریت بحران کشور اشاره کرد و یادآور شد: دولت باید قانونی در خصوص وظایف مدیریت بحران تنظیم کند و به مجلس ارائه دهد چرا که در حال حاضر مدیریت بحران به صورت موقت و بدون مسئولیت کامل اقدام به کمک رسانی می کند.
وی بناهای محکم سرپل ذهاب را علت کاهش خسارات در مقایسه با زلزله بم دانست و خاطر نشان کرد: مردم سرپل ذهاب پس از هشت سال جنگ تحمیلی خانه های خود را از دست دادند، در نتیجه بناهای جدیدی ساختند که در مقابل زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان داد.
این نماینده مجلس ادامه داد: امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب جلوه ها و زیبایی های بسیاری داشت که با مدیریت صحیح می شد امدادرسانی بهتری در این خصوص به بازماندگان زلزله صورت گیرد.
تجری با اشاره به اینکه مناطق زلزله زده نباید فراموش شوند، گفت: مردم در مناطق زلزله زده هنوز به کمک نیاز دارند، کسی نافی زحمات مسئولان نیست اما میزان ساخت و ساز به دلیل افزایش قیمت آهن و مصالح و پایین بودن بودجه مردم متوقف شده است.
به گفته وی مردم در شرایط بحرانی به سلبریتی ها بیشتر از سایر نهادهای دولتی اعتماد دارند.
نماینده مردم سرپل زهاب در مجلس شورای اسلامی ابراز افزود: باید ساز و کاری ایجاد شود که دستگاه های اجرایی به گونه ای عملکرد داشته باشند که اعتماد مردم بطور کامل به آنها از بین نرود.
9491 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نماينده قصرشيرين در مجلس مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کرمانشاه: شلیک ضدهوایی از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی بوده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

دیگر خبرها

  • علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟
  • شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب