Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی دولت، ۲۶ آبان ماه آخرین مهلت  مدیران بازنشسته اعلام شد تا با صندلی ریاست وداع کنند. در ابتدا وزارت ورزش قاطعانه اعلام کرد که تمامی روسای ورزشی بازنشسته باید از قانون تمکین کنند و از سمت خود کنار بروند. با این حال فوتبال بازهم راه خود را از سایر رشته ها جدا کرد و نگاه مسئولان به آن متفاوت با سایر فدراسیون ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته ملی المپیک، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای مشترک تشکیل دادند و ماحصل آن ماندن تاج در فدراسیون فوتبال بود. صالحی امیری با استناد به ماده ۶۰ قانون عنوان کرد تاج می تواند در فدراسیون بماند و فوتبال با توجه به نزدیکی رقابت های جام ملت های آسیا نیاز به آرامش دارد. 

والیبال ایران در چند سال گذشته موفق شده است جایگاه خوبی در جهان کسب کند و هواداران بسیاری نیز در ایران دارد. رشته ای که در بازی های آسیایی مسئولان اصرار زیادی در کسب مدال طلای آن داشتند و والیبال نیز آنها را روسفید کرد، درست در جایی که فوتبال با هزینه های میلیاردی حتی موفق به صعود از مرحله گروهی نشد!

احمد ضیایی با ۲۸ سال سابقه کاری پیش از موعد بازنشسته شده است. حال او نیز با استناد به  این ماده قانونی (ماده ٦٠ قانون جامع ایثارگران) که تاکید دارد ایثارگرانی که زودتر از موعد بازنشسته شده باشند به شرط موافقت مسئول دستگاه امکان بازگشت دارند استفاده کرده و شکایت خود را به دیوان عدالت اداری ارسال  و قرار است روز چهارشنبه نتیجه ماندن و یا نماندن ضیایی مشخص شود.

نکته مهم و حائز اهمیت دیگر که باید در پایان به آن اشاره کرد تاکید کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی بر اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی ایران بود که سال گذشته به صورت جدی در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت. کارگروهی که محمدرضا داورزنی ریاست آن را بر عهده داشت این مهم را با حذف ماده ۱۰ به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تغییرات به سرانجام رساند. این ماده اختیار انتخاب و عزل روسای فدراسیون ها را به وزیر ورزش (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) می داد در حالیکه با منشور المپیک در تضاد بود.

در اصلاحیه صورت گرفته اما انتخاب، عزل و حتی پذیرش استعفای رئیس یا اعضای هیات رئیسه جزو اختیارات مجمع عمومی عنوان شد. تغییر مهم دیگر در رابطه با وضعیت شغلی روسا است طوریکه ریاست فدراسیون ها شغل به حساب نمی آید و بنابراین این افراد شامل حال قوانینی مانند منع به کارگیری بازنشسته ها نمی شوند. اساسنامه اصلاحی فدراسیون ها پس از اعمال چنین تغییراتی، جهت تصویب و ابلاغ در اختیار هیات وزیران قرار گرفت. این اساسنامه چند ماه پیش در کمیسیون فرعی دولت تصویب شد و برای پیگیری روند تصویب به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد اما مدتی است که ظاهرا روند بررسی این اساسنامه کُند و به نوعی متوقف شده است!

اینکه چرا و به چه دلیل چنین تغییری در روند بررسی اساسنامه فدراسیون ها ایجاد شده، مشخص نیست اما سوال مطرح است «وزارت ورزش و به خصوص شخصِ محمدرضا داورزنی که رئیس کارگروه اصلاح اساسنامه بود، نباید پیگیر چرایی موضوع شوند؟»، یا شاید هم این کُندی روند، دقیقا خواست آنهاست تا با خیال راحت و به بهانه قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، مهره هایی که همراهشان یا مورد تاییدشان نیستند را کنار بگذارند. تقریبا همزمان با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته ها، روند بررسی های تکمیلی اساسنامه مشترک فدراسیون ها کُند شد. این قانون اگرچه با هدف گردش مدیریتی و به کارگیری نیروهای جوانتر انجام شد اما در عمل می تواند برای برخی فرصتی ایجاد کرده باشد جهت تسویه حساب های شخصی با افرادی که اتفاقا زمانی حامی صد در صدی شان بودند اما امروز درست نقطه مقابل آنها ایستاده و از حالت همسو بودن خارج شده اند؛ مانند محمدرضا داورزنی و احمد ضیایی و اینکه عدم تعامل و همکاری این دو نفر به جنگ ایجاد شده در والیبال دامن زده است. 

فدراسیون جهانی والیبال، در ماده ۱-۶- ۴ اساسنامه خود به صراحت ذکر کرده است که  رئیس فعلی یا اعضاء اجرایی کمیته ها در فدراسیون ملی ممکن نیست توسط مقام دیگری به غیر از خود فدراسیون ملی برکنار شود. در صورتی که این اتفاق صورت پذیرد FIVB میتواند مقامات انتخاب شده یا انتصاب شده جدید را به رسمیت نشناسد و فدراسیون ملی را تعلیق نماید تا زمانی که مساله طبق دستور العمل FIVB حل شود. حال باید در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ و در حالیکه فدراسیون جهانی والیبال درباره تعلیق هشدار داده است باید دید وزیر ورزش درباره والیبال چه تصمیمی خواهد گرفت. 

بند مربوط به خطر تعلیق

کد خبر 4461122 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران فدراسیون والیبال والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران و کهنسالان چشم انتظار بهار و آغوزفروشان دوره‌گرد

همشهری آنلاین- صفورا صادقی: نام «آغوز» را حتما شنیده‌اید. ولی اینکه فروش این ماده شغل به حساب بیاید جای تعجب دارد. همه پستانداران آغوز تولید می‌کنند. آغوز اولین شیر غلیظ و مایل به زرد است که پس از زایمان ترشح می‌شود و سرشار از انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

شیر آغوز غنی شده از ترکیبات مقوی است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. طی تحقیقاتی که بر روی آغوز پستاندارانی مانند گاو، گوسفند و میش انجام شده است متوجه شدند که این ماده می‌تواند با عفونت‌هایی که ممکن است در روده وجود داشته باشد مبارزه کند و باعث سلامت کارکرد روده‌ها شود. همچنین این ماده می‌تواند برای ورزشکاران به عنوان مکمل استفاده شود. اما در تهران قدیم با شروع فصل بهار دامداران این ماده را برای فروش به شهر می‌بردند.

نصراله حدادی، تهران شناس، در مورد آغوز فروشی در تهران قدیم می‌گوید: «با شروع اردیبهشت ماه و متولد شدن بره‌ها و گوساله‌ها در کوچه پسکوچه‌ها دوچرخه‌هایی که شیپور داشتند داد می‌زدند: آغوز ...آغوز و بیشتر کسانی که ضعف جسمانی یا بیماری داشتند مشتری این شیر بودند.»

کد خبر 847778 برچسب‌ها تهران قدیم مشاغل

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • بیماران و کهنسالان چشم انتظار بهار و آغوزفروشان دوره‌گرد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • علیان و حاجی پور در سومین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی آب‌های آرام
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها