Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:44:55 GMT

1100 نمونه آزمایش پاتولوژی در بیمارستان خمین انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۶۷۸

1100 نمونه آزمایش پاتولوژی در بیمارستان خمین انجام شد

خمین - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: یکهزار 100 نمونه آزمایش پاتولوژی و سیتولوژی امسال در تنها بیمارستان این شهر انجام شد.

دکتر «جواد جواهری» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بخش پاتولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: 600 نمونه از این آزمایش ها نمونه های بافتی و 500 نمونه سیتولوژی شامل آزمایش های پاپ اسمیر و مایعات بدن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: کاهش هزینه های پرداختی بیماران از مزیت های واحد آسیب شناسی تشریحی است که در نیمه سال گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان راه اندازی شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت:در این بیمارستان نمونه ها به طور مستقیم از اتاق عمل برای انجام آزمایش های لازم به این بخش انتقال و مدت زمان جواب دهی به بیماران نسبت به قبل که جواب دهی این آزمایش در خارج از شهرستان انجام می شد کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: نمونه های جراحی در این واحد آزمایشگاهی در یک فرایند 20 روزه انجام می شود و در صورتی که قبل از راه اندازی این واحد و ارسال نمونه ها به مرکز استان فرایندی چهار ماهه سپری می شد.
جواهری ادامه داد: آزمایش پاتولوژی آسیب های وارد شده به بافت ها از نظر بیماری های خوش خیم و بدخیم و هر نوع آسیب های سلولی را شناسایی و بیماران می توانند نمونه های خود را بعد از گذشت 10 سال از آزمایش اولیه در بانک اطلاعاتی این بیمارستان دریافت کنند.
وی افزود: 300 میلیون ریال اعتبار امسال برای تجهیز این آزمایشگاه و خرید یک دستگاه میکروسکوپ بیولوژی المپیوس و یک دستگاه قالب گیر بافت و ذوب پارافین هزینه شده است.
وی گفت: فضای استاندارد این واحد تا پایان آذرماه به منظور ارایه خدمات بهتر به بیماران راه اندازی می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت:بیماری های غیر واگیر به خصوص سرطان و بیماری های قلبی- عروقی از مهم ترین معضلات سلامت در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می رود.
جواهری خاطرنشان کرد: 50 مورد نمونه پاتولوژی بدخیم امسال در این آزمایشگاه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: سرطان ها معضل مهم سلامت هستند و برنامه ریزی برای کنترل آن ها به عنوان یکی از اولویت های اصلی در سیاستگذاری بخش سلامت محسوب می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین افزود: یکی از معتبرترین روش های تشخیص سرطان ها روش پاتولوژی است و با توجه به نقش و جایگاه متخصصان پاتولوژی در فرآیند ثبت سرطان خدمات ارزنده و تاثیرگذاری این قشر از جامعه پزشکی در سلامت عمومی جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: سال گذشته یکهزار و 304 مورد آزمایش پاتولوژی و سیتولوژی توسط واحد پاتولوژی آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) انجام و ثبت شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
/6013/7277

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي آزمايش پاتولوژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار كرد: امسال 17 هزار 545 هکتار معادل 100 درصد اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد شخم و شیار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 550 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان معادل 25 درصد نشاکاری شد، افزود: نشا سنتی در هزار و 320 هکتار و نشا مکانیزه در 3 هزار و 230 هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

این مسوول با بیان اینکه هفت هزار کیلوگرم انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد، تصریح کرد: 92 درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری و 23 نمونه آزمون خاک انجام شد.

وی گفت: بررسی فنولوژی گیاه و نمونه گیری جهت تعیین بیولوژی آفت ساقه خوار برنچ بطور مستمر توسط کارشناسان پهنه در مراکز این مدیریت ادامه خواهد داشت و توصیه های فنی به بهره برداران ارائه می شود.

 

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد