Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:10:52 GMT

اقدامات فرهنگی زندان مرند ستودنی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۶۸۵

اقدامات فرهنگی زندان مرند ستودنی است

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدحسین علیپور دادستان شهرستان مرند، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره زندان مرند که با حضور فرماندار ویژه مرند، معاون اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی، رئیس دادگستری شهرستان مرند و جمعی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به اینکه زندان از صدر اسلام وجود داشته است، ابراز داشت: ساختمان زندان در صدر اسلام وجود نداشت اما زندانی افراد صورت می گرفت، بعد از پیامبر، خلیفه دوم منزلی را اجاره و به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت و حضرت علی(ع) نیز برای اولین بار زندان را در کوفه احداث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انواع جرائمی که امروز اتفاق می افتد، در زمان امیرالمومنین(ع) وجود داشته و افراد متخلف به دلایل جرائمی از قبیل اختلاس، شهادت کذب، اراذل و اوباش، پزشکان بی سواد، کارگزاران خائن، اسیران شورش گر و قتل و... زندانی می شدند.

علیپور هدف زندان را اصلاح خلافکاران عنوان کرد و ابراز داشت: اگر زندان، فرد را اصلاح کند به هدف اصلی خود رسیده است، هر چند عده ای ممکن است قابل اصلاح نباشند.

دادستان شهرستان مرند در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندان مرند عنوان کرد: نماز جماعت صبح در زندان مرند برگزار می شود که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: برخی از زندانیان اقدام به حفظ چند جزء قرآن کریم کرده اند و بیشترین مرخصی ها نیز به زندانیانی داده می شود که در امور فرهنگی پیشرو هستند.

علیپور در بخش دیگری ابراز امیدواری کرد: وضعیت اشتغال در زندان مرند بهبود پیدا کند که یکی از روش های اصلاحی زندانیان به شمار می رود.

کد خبر 4463684

منبع: مهر

کلیدواژه: جرم زندان مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

به گزارش "ورزش سه" در تقابل حساس آلومینیوم و پرسپولیس شاهد دومین تقابل دوئل مجتبی حسینی و اوسمار ویرا در فصل جاری خواهیم بود. دوئلی که نخستین بار با برتری شاگردان حسینی به پایان رسید تا نخستین بازی پرسپولیس زیر نظر مربی برزیلی با شکست همراه شود.

ضمن آنکه این دیدار دومین تقابل تاریخ دو تیم در جام حذفی خواهد بود. در اولین تقابل دو تیم در فروردین ماه ۱۴۰۱ شاگردان مهدی رحمتی در تیم آلومینیوم موفق به شکست دادن پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل‌محمدی شدند تا حالا شاگردان اوسمار برای انتقام از آلومینیوم انگیزه زیادی داشته‌ باشند.

جالب آنکه اين نخستین حضور پرسپولیس در جام حذفی بعد از ۴ سال به شمار می‌رود. این تیم آخرین بار تحت هدایت گابریل کالدرون آرژانتینی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ۹۹-۱۳۹۸ مقابل شهرداری ماهشهر و در زمین حرف به میدان رفته بود که در پایان شاگردان کالدرون با دبل علی علیپور موفق به برتری دو بر صفر مقابل شهرداری شدند.

شادی علیپور به همراه ترابی و نعمتی در آخرین دیداری که پرسپولیس با مربی خارجی در جام حذفی به میدان رفته بود - 2 دی ماه 1398

از آن بازی تا کنون پرسپولیس به واسطه حضور چهارساله یحیی در این تیم در رقابت‌های جام جذفی به مصاف رقبا می‌رفت که حاصل آن کسب یک قهرمانی در فصل گذشته این رقابت‌ها بود.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • رضا علیپور: برای میرزازاده خوشحالم
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است