Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@01:32:14 GMT

تأکید بر کاهش نیافتن کیفیت حج ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۷۰۲

تأکید بر کاهش نیافتن کیفیت حج ۹۸

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به رعایت صرفه جویی در حوزه‌های مختلف حج، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های حج  ۹۸ راهکارهای مناسب باید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بهتر است مدیریت شده عمل کرد تا از کیفیت خدمات ارائه شده به زائران کاسته نشود، چرا که کاهش کیفیت پذیرفتنی نیست.

در این جلسه آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع و حسین اسماعیلی  مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری درباره وضعیت اجاره هتل‌ها در مدینه منوره و مکه مکرمه گزارشی ارائه دادند.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار داشت: کمیته مسکن آمادگی دارد تا پس از قطعی شدن قیمت ارز برای اجاره هتل‌ها اقدام کند و استفاده از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مکه را برای حفظ کیفیت مد نظر قرار دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: آسیب‌شناسی دقیق حج گذشته و برنامه‌ریزی حج آینده در کمیته‌های مختلف در حال انجام است و تلاش شده در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برخی کاستی‌ها که زائران در حج گذشته ابراز می‌داشتند، رفع شود.

این جلسه با ارائه گزارش در خصوص نحوه ارتقای توان نیروی انسانی و انتخاب مدیران مجموعه، کاروان‌ها، روحانیون و مسئولان فرهنگی حج آینده ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  سطح بندی در کاروان‌ها و انتخاب مدیران و روحانیون توانمند را در آرامش  زائران موثر دانست.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تاکید کرد: در مجموعه کادر مدیریتی کاروان‌ها باید  شایسته سالاری تقویت و زمینه ورود افراد توانا، تحصیلکرده و دارای سابقه مدیریت و مسلط به زبان عربی بیش از گذشته فراهم شود.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت ظرفیت ثبت نام استان سمنان یک هزار و ۱۳۰ نفر بود که تمام این افراد توانسته‌اند ثبت نام خود را کامل و هزینه سفر را نیز تکمیل کنند و استان سهمیه رزرو جذب نشده نیز ندارد.

وی افزود این مهم با تلاش شبانه روزی مدیران و عوامل کاروان‌ها صورت گرفته و نشانگر جدیت و پشتکار عزیزان در گام دوم عملیات ثبت نام حج تمتع سال‌جاری بوده است.

چتری ادامه داد حج امسال توسط ۹ کاروان در استان انجام می شود و لذا از این تعداد ۶ کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند و ۵۰ درصد از ظرفیت استان در حج سال جاری تایید پزشکی را دریافت کرده‌اند و لذا دو پزشک در حال ادامه معاینات حجاج بوده و همراه کاروان های استان اعزام نیز خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بیان داشت ۱۷ نفر کارگزار و مدیر کاروان و نیز ۹ نفر نیز از روحانیون معین هم برای راهنمایی مناسک حج با کاروان‌های استان سمنان اعزام می.شوند و پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند.

معدل سنی زائرین استان سمنان نیز به نسبت سال های قبل مطلوب‌تر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898283

دیگر خبرها

  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد