Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:21:57 GMT

سند بالادستی جشنواره تجسمی فجر تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۹۷۲۲

سند بالادستی جشنواره تجسمی فجر تدوین شد

تهران- ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی فجر در پاسخ به انتقاد نبود یک سیاست مشخص در تمامی سالهای برگزاری جشنواره تجسمی فجر، گفت: برای نخستین بار جشنواره فجر با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای سند بالادستی شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره، سیدامیر سقراطی دبیر هنری و محسن سلیمانی دبیر اجرایی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در این نشست گفت: طی سه ماه گذشته با رویکرد آسیب شناسی، 10دوره گذشته جشنواره فجر را بررسی و پیشنهادهای اساتید و بزرگان هنرهای تجسمی را دریافت کرده و با اطلاعات کافی از مسیر طی شده در این سالها تلاش شد تا بهترین سیاست ها را در برگزاری این دوره به کار بگیریم.
هادی مظفری در ادامه با تشریح رویکرد جدید یازدهمین دوره جشنواره، با بیان اینکه حلقه و دایره مشارکتی هنرمندان را وسیع تر شده است و شورای سیاست گذاری را جایگزین شورای هنری کردیم و همچنین در هر رشته هنری یکی از بزرگان عرصه تجسمی به عنوان نماینده انتخاب شد.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از برنامه ویژه ای با عنوان «پلاک چهل» به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب به همراه عکسهایی از دوران انقلاب را در 40 شهر به نمایش خواهیم گذاشته و از هنرمندان انقلاب نیز تجلیل خواهیم کرد.
وی با انتقاد از خط کشی کردن آثارهنرمندان به «هنر انقلاب و هنر ضد انقلاب»، گفت: افرادی به دنبال معرفی خود به عنوان هنرمندان انقلاب باشند و دیگران را به خارج از این دایره متهم کنند مرزبندی صحیحی نیست.
مظفری با اشاره به دو میلیارد و 100میلیون تومان بودجه این دوره از جشنواره ، ابراز امیدواری کرد: این بودجه تا دو میلیارد و 500 میلیون افزایش پیدا کند و در راستای شفاف سازی پس از اتمام جشنواره، تمامی هزینه ها پس از 40 روز در اختیار رسانه ها گذاشته می شود.
ادامه دارد...
فراهنگ **9031 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي جشنواره فجر نشست رسانه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی

 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیدار با فعالان فرهنگی گفت: رهبر انقلاب مسئولیت راهبری تشکل‌های مردمی را به شورای عالی انقلاب سپردند، در حوزه‌های مختلف سند‌های راهبردی تشکیل شده و به تمام نهاد‌ها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این اسناد راهبردی را نخبگان همان حوزه تدوین کرده اند و به تمام زوایای هر موضوع توجه شده است.

وی بیان کرد: ملاک و مبنای تدوین این اسناد فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کنار فرمایشات رهبری از فرهیختگان هر حوزه نیز بهره گرفتیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، موشک‌های سپاه در عملیات وعده صادق آسیب‌های جدی به تاسیسات نظامی اسرایبل زده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: روزگاری روسیه و چین این موشک‌ها را به ما نمیدادند، اما امروز خودشان مشتری ما در این حوزه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی