Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت آمریکایی (Airbnb) فعال در بازار آنلاین ارائه خدمات اقامتی به گردشگران در سراسر دنیا، نام و مشخصات اقامتگاه اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی را از فهرست خود حذف کرد. اقدامی که واکنش تند مقامات صهیونیستی را در پی داشت. بیتا میرعظیمی

این وب سایت آمریکایی با داشتن بیش از دو میلیون مکان فهرست شده در 33 هزار  شهر و ۱۹۱ کشور،  با انتشار بیانیه ای گفت: ما پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدیم که فهرست اقامتگاه ها اسرائیلی ها در کرانه باختری که هسته اصلی اختلاف میان دو طرف است را حذف کرده و با این اقدام قدمی مثبت را در حل و فصل مخالفت امیز طرفین برداریم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت توسط فلسطینی ها مورد استقبال قرار گرفت. اما مقامات صهیونیستی آن را "شرم آور" خوانده و این اقدام را غیرقانونی تلقی کردند. یاریو لوین، وزیر گردشگری دولت اشغالی در واکنش به تصمیم اخیر شرکت ایر بی ان بی گفت: ما از این وبسایت در دادگاه های آمریکا شکایت کرده و پاسخ محکمی را به ان خواهیم داد.

این اقدام از سوی ایر بی ان بی در حالی صورت می گیرد که پیشتر این وب سایت آمریکایی به دلیل اجاره خانه های اشغال شده توسط صهیونیسم ها از سوی مقامات فلسطینی و فعالان حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته بود. چرا که از منظر حقوق بین الملل اراضی اشغالی به طور غیرقانونی توسط صهیونیست ها به تصرف درآمده است؛ اما صهیونیست ها آن را رد می کنند. پیشتر بسیاری از مردم در جامعه جهانی اعلام کرده بودند که وب سایت ها و شرکت های فعال در حوزه مسکن در منطقه کرانه باختری باید دست از کار کشیده و در سرزمین هایی که مردم اواره شده اند هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

تصمیم حذف اقامتگاه صهیونیست ها در مناطق اشغالی در گزارش منتشر شده از سوی دیده بان حقوق بشر درباره فعالیت تجاری این وبسایت در شهرک های اشغالی به اطلاع عموم رسید. این سازمان در صفحه توییتر خود از ایر بی ان بی تشکر کرده و آن را پیشرفتی قابل توجه خواند.

گفتنی است که وب سایت "ایر بی ان بی" یک شرکت خصوصی در سانفرانسیسکو امریکا است که بازار آنلاین و خدمات مهمان نوازی را از طریق وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه مدیریت می کند.

کاربران می توانند از این سرویس برای اجاره و یا خرید مسکن در هر مکان گردشگری در سراسر جهان استفاده کرده و با استفاده از اطلاعات منتشر شده مکان مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. کاربران می تواند با بهره گیری از فیلتر هایی همانند نوع اقامت، تاریخ، مکان، و قیمت مکان مورد نظر خود را جستجو کنند.

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیر خطر در کریوت نیز به صدا درآمده است که از دسامبر گذشته تاکنون شنیده نشده بود.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در خلیج حیفا و فعال شدن سامانه هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز شهر عکا در اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در کریوت پس از به صدا درآمدن آزیر اشاره کردند.

منابع صهیونیست از اصابت موشک‌هایی به مناطق جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که هدف نظامی در یکی از شهرک‌های ساحل رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هدف نظامی در عمق ساحل رژیم صهونیستی با پهپاد انتحاری شلیک شده از لبنان هدف قرار گرفته است. این هدف برای اولین بار مورد اصابت قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین از حمله سنگین پهپادی از لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

منابع عبری لحظاتی قبل اعلام کردند که ۲۰۰ هزار صهیونیست در شمال به پناهگاه رفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: می‌توان دود برخاسته در شمال حیفا به دنبال شنیده شدن صدای انفجار را مشاهده کرد.

حزب الله یک هدف را به طور مستقیم در نزدیک حیفا مورد اصابت قرار داده است.

کد خبر 6086632

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد