Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در سفر به ریاض طرحی برای تبرئه ولیعهد سعودی از رسوایی ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول ارائه کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک منبع سعودی به میدل‌ایست‌آی گفته «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور در تلاش هستند با نقشه‌راهی که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به آن‌ها ارائه کرده از خودشان در برابر رسوایی‌های مربوط به ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع گفته پامپئو این طرح را شخصاً در جریان دیداری که ماه گذشته در ریاض با ملک سلمان و محمد بن سلمان داشت به آن‌ها تقدیم کرد.

یکی از گزینه‌های مطرح‌شده در این طرح این است که ملک سلمان و پسرش به منظور حفاظت از خودشان در برابر رسوایی مربوط به این قتل آن را به گردن یکی از اعضای خاندان آل‌سعود بیندازند.

منبع مورد استناد میدل‌ایست‌آی گفته فردی که قرار است مقصر این ترور معرفی شود هنوز مشخص نشده و سران سعودی آن را برای استفاده در صورت شدت گرفتن فشار‌ها بر محمد بن سلمان کنار گذاشته‌اند. این منبع گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، متعجب نمی‌شویم.»

خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است که بعد از خروج از این کشور در روزنامه واشنگتن‌پست یادداشت‌هایی در انتقاد از سیاست‌های محمد بن سلمان منتشر کرده بود. او روز ۲ اکتبر بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، کشته شد.

عربستان سعودی ابتدا قتل او در داخل کنسولگری را انکار کرد، اما بعد از چند هفته، با شدت گرفتن فشار‌های ترکیه و رسانه‌ها اعتراف کرد که خاشقجی کشته شده است. ریاض، از آن زمان به بعد بار‌ها روایتش از نحوه این ترور را تغییر داده است.

ناظران و مقام‌های کشور‌های مختلف در روایت ریاض که برای تبرئه کردن محمد بن سلمان از صدور دستور ترور خاشقجی طراحی شده تشکیک کرده‌اند. اخیراً روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این جمع‌بندی رسیده که قتل خاشقجی به دستور محمد بن سلمان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پامپئو و بن سلمان قاتل خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم

نیروی‌های سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات وقوع سیلاب در جنوب استان در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند و سردار شفائی فرمانده سپاه سلمان شخصاً مدیریت میدان را عهده‌دار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، نیروی‌های سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات وقوع سیلاب در جنوب استان در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند و سردار شفائی فرمانده سپاه سلمان شخصاً مدیریت میدان را عهده‌دار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان