Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احکام متهمان اخلالگر در نظام اقتصادی کشور از طریق کم فروشی، گران فروشی و دوباره فروشی گندم های خریداری شده از دولت به قیمت یارانه ای و فروش مجدد به دولت در فصل خرید تضمینی به قیمت آزاد و اختلاط گندم های خریداری شده از کشاورزان با خاک، ماسه، ذرت، علوفه و سایر ناخالصی ها جهت افزایش وزن و فروش به دولت در فصل خرید تضمینی برای جبران کسری گندم های امانی دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این حکم، امیر (اشکان) کمالی سروستانی فرزند محمد حسین، مدیر سیلوی خوشه طلایی سروستان که به عنوان یکی از سیلوهای ذخیره سازی بخش خصوصی که متولی تحویل گرفتن گندم از مناطق نزدیک به سروستان بوده است به ۲۰سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۵۶ ریال، ضبط اموال ناشی از جرم، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و منع از اشتغال به امر سیلوداری با لغو و تعلیق پروانه کسب سیلوی خوشه طلایی سروستان و منع از اشتغال در حوزه گندم و آرد به مدت دوسال محکوم گردید.

منوچهر پورفر فرزند عبدالله، مدیرعامل کارخانه آرد نصر لامرد به ۱۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال جمعا به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۹ ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

اسماعیل نصرالهی فرزند حمزه، مدیر داخلی کارخانه آرد نصر لامرد به ۱۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت المال جمعا به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۹ ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

بر اساس این حکم حسن مزارعی فرزند شاه میرزا، کارمند سابق شرکت غله که از آن شرکت منفصل و شرکتی به نام تجارت گستر فلات فارس را تاسیس و در واردات گندم خارجی و دیگر محصولات کشاورزی فعال بوده نیز به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۴ میلیون و۶۵۰ هزار ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دوسال و محرومیت از خدمات دولتی، محکوم شد.

مهدی رضایی فرزند رمضان، عامل خرید گندم در شهرستان ممسنی به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

ناصر حبیبی نسب فرزند قمصور، از دلالان مشهور گندم در منطقه ممسنی که درآن شهرستان دارای یک انبار است  و به عنوان نماینده کشاورزان آن منطقه از سوی جهاد کشاورزی معرفی نامه داشته، به یک سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل دوبرابر خسارت وارده به دولت به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی و خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دو سال محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

عسکر (افرا) براتی فرزند نادعلی، از دلالان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در منطقه فیروزآباد به پنج سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

محمد ثاقب پور فرزند احمد، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی افزر و مدیرعامل مرکز خرید مرند افزر فیروزآباد به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

 حسن منصوری قیری فرزند غلامحسین، مدیرعامل شرکت تعاونی ولی عصر(عج) به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

 محمود پورمند فرزند احمد ، مسئول خرید گندم در مرکز خرید سکه روان که زیر نظر شرکت تعاونی حضرت ولی عصر(عج) فعالیت داشته به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۸۸۷ هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دوسال محکوم شد.

همچنین احدی از متهمان پرونده به نام محمدهادی محمدی فرزند عباس از دلالان خرید گندم از اتهامات مربوطه، تبرئه شد.

متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به  جرائم اخلالگران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند. جلسه محاکمه متهمان پرونده گندم که مربوط به مخلوط کردن گندم با خاک، دوباره فروشی و سایر اقدامات مجرمانه این افراد به ریاست قاضی دکتر سید محمود  ساداتی و مستشاری علی فرهادی پور و محسن رجایی نیا برگزار شد.

همچنین در ذیل رای صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئول و یا مسئولان ذی ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری و موثر انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تاکید شده است.

کد خبر 4463768

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید گندم دادگاه دادگستری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از محکومیت احتکارکننده لوازم یدکی خودرو تا صدای زنگ قاچاق در بار لوازم صوتی در فارس

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت متخلفان و جریمه آنها خبر داد.

صدای زنگ قاچاق در بار لوازم صوتی 

راننده بار لوازم صوتی قاچاق در تعزیرات حکومتی شهرستان فیروزآباد محکوم شد.

جعفر پویان نژاد رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: پرونده کشف لوازم صوتی قاچاق به ارزش ۹۴۵ میلیون ریال از یک خودرو در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان فیروزآباد رسیدگی شد.

او ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

پویان نژاد گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد، هنگام بررسی خودرو‌ها در محور فیروزآباد - شیراز، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت احتکارکننده لوازم یدکی خودرو در شیراز 

رئیس شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز از جریمه ۴ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در این شهرستان به علت احتکار لوازم یدکی خودرو خبر داد.

بهنام عمادی رئیس شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز اظهار کرد: پرونده احتکار لوازم یدکی خودرو به ارزش یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه پس از بررسی مدارک، با توجه به ثبت نشدن این میزان کالا در سامانه جامع انبارها، تخلف را محرز دانست و علاوه بر عرضه کالای کشف شده در بازار، متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

عمادی گفت: بازرسان سازمان صمت گزارش این تخلف را هنگام بازرسی در شیراز کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه قاچاقچیان پوشاک در ممسنی

متهمان پرونده قاچاق پوشاک در تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی به پرداخت جریمه محکوم شدند.

ایرج عزیزی رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی اظهار کرد: پرونده کشف محموله پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال از یک خودرو در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده تخلف را محرز دانست و با شناسایی ۲ متهم در این پرونده میزان ۴۶۰ میلیون ریال از کالا‌ها را متعلق به متهم ردیف اول و یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال را متعلق به متهم ردیف دوم اعلام کرد.

عزیزی افزود: شعبه علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متهم ردیف اول را به پرداخت ۴۶۰ میلیون ریال و متهم ردیف دوم را به پرداخت یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی شهرستان ممسنی هنگام بررسی خودروها، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزای نقدی سزای لوازم خانگی گرانفروش در جوانرود
  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • جریمه میلیونی شکارچی جوجه‌تیغی در نهاوند
  • مبل ساز متقلب در اردبیل محکوم شد/ محکومیت ۲۶ میلیاردی طلافروش مشگین شهری
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند
  • جریمه نقدی مجازات گرانفروشی لوازم یدکی در خوی
  • از محکومیت احتکارکننده لوازم یدکی خودرو تا صدای زنگ قاچاق در بار لوازم صوتی در فارس
  • قاچاقچی مواد شوینده در زنجان محکوم شد
  • محکومیت ۵۳.۹۱ میلیارد ریالی قاچاقچی خودرو
  • اعلام سه رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال