Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@14:52:30 GMT

برگزاری جشن «زیبا نویسی» ویژه 2500 دانش آموز ملایری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۰۱۲۶

برگزاری جشن «زیبا نویسی» ویژه 2500 دانش آموز ملایری

هادی سلگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، خبر داد: 490 نفر در دوره سوادآموزی، 60 نفر دوره رایانه، 160 نفر دوره انتقال و 130 نفر دوره تحکیم به ملایر سهمیه ابلاغ شده است و با برنامه‌ریزی و درخواست‌های رسیده، به‌زودی مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تا کنون اداره سوادآموزی ملایر موفق شده است 62.33 درصد از سهمیه ابلاغی را تحت پوشش قرار دهد، اظهار کرد: مدارس و مؤسسات غیرانتفاعی که علاقمند به فعالیت آموزشی در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم هستند، برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره سواد آموزی ملایر مراجعه کنند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با بیان اینکه 2 هزار و 500 دانش‌آموز پایه اول و دوم ابتدایی در جشنواره زیبانویسی شرکت کردند، گفت: جلسه هماهنگی بین مدرسان کارگاه زیبانویسی با حضور 10 نفر از اعضای کارگروه ارتقابخشی به کیفیت آموزش و 4 نفر از مدرسان کارگاه زیبانویسی برگزار شد.
وی افزود: اصلی‌ترین هدف برگزاری جشنواره زیبانویسی، حساس کردن آموزگاران به ویژه آموزگاران پایه‌های اول و دوم در زمینه اهتمام بیشتر در آموزش خط تحریری کتاب فارسی است.
سلگی اظهار کرد: 2500 دانش‌آموز مشغول به تحصیل در پایه‌های اول و دوم در سالتحصیلی جاری، در جشنواره زیبانویسی به رقابت می‌پردازند که به 50 نفر از شرکت‌کنندگان برتر، لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره، اهدا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند به نظر می‌رسد در این زمان، زیبانویسی جای خود را به نوشته‌های الکترونیکی داده اما آموزش خط تحریری از آن جهت سودمند است که از سویی باعث برانگیختن افراد به خواندن دقیق‌تر متون و از سوی دیگر توجه بیشتر در نوشتن زیبا شده و همین میل به دقیق خواندن و زیبا نوشتن، زمینه را برای درک مطلب فراهم می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در هر علمی برای دریافت مفاهیم تخصصی آن باید به درک مطلب نائل شد، بنابراین زیبا نوشتن به افراد در انتقال آسان‌تر مفاهیم کمک می‌رساند و دانش‌آموزان را در یادگیری بیشتر مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی یاری می‌دهد.

الگو پذیر بودن نوآموزان عاملی مهم در  انتقال مهارت‌های زندگی به آنان

وی یادآور شد: در سالتحصیلی جاری، تعداد 100 نفر از آموزگاران پایه‌های اول و دوم در کارگاه آموزش خط تحریری به مدت 10 ساعت شرکت می‌کنند که در پایان دوره، مسابقه‌ای بین شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود و پس از داوری آثار شرکت‌کنندگان به 16 نفر از آموزگاران، در مراسم اختتامیه جشنواره زیبانویسی، تندیس و لوح ویژه جشنواره اهدا می‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در مراکزپیش دبستانی، مهارت‌های زندگی را به طور صحیح انتقال داد چرا که نوآموزان بسیار الگوپذیر هستند، گفت: در همین راستا جلسه توجیهی با حضور 45 نفر از مدیران مراکز پیش دبستانی غیردولتی‌ها برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌هاي انجام شده دنیا حاکي از آن است، کودکاني که آموزش‌هاي پیش‌دبستاني را مي‌گذرانند نسبت به کودکاني که این آموزش‌ها را ندیده‌اند، مستقل‌تر و منظم‌تر هستند.
سلگی افزود: این کودکان از ثبات عاطفي بیشتر و اضطراب کمتري برخوردارند، روحیه مشارکت و فعالیت‌هاي گروهي و اجتماعي آنان تقویت شده و داراي ارتباطات قوي‌تري هستند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر تأکید کرد: در سالتحصیلی گذشته کارگاه‌های آموزشی‌های مختلفی در راستای کیفیت‌بخشی در امر آموزش برای مربیان پیش‌دبستانی تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای برگزاری کارگاه‌های مورد نیاز در سالتحصیلی جدید شده است که به‌زودی اجرا می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله موسوی ظهر پنج شنبه در بازدید از روند برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان و شهید بهشتی ناحیه یک سنندج افزود: شیوه نامه برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در راستای برقراری عدالت آموزشی و با هدف دسترسی دانش آموزان به فضای مطالعه مناسب برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری این اردو در ایام نوروز، امتحانات و تعطیلات تابستان و به منظور ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پشتیبانی آموزشی دانش آموزان مستعد به خصوص در نقاط محروم از سوی معاونت آموزش متوسطه استان تدوین و برای اجرا به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره استعدادهای درخشان عنوان کرد: هدف برگزاری این اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) نقش مهم آنها در ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم است.

موسوی گفت: این اردوها با اهداف و برنامه‌ریزی لازم در راستای ایجاد فضایی آرام و امن، به دور از استرس و اضطراب برای مطالعه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای در راستای ارتقا سطح کیفی و آموزشی است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مالی و امکانات موجود در خارج از حوزه آموزش و پرورش، استفاده تشکیلاتی از ظرفیت نخبگان دانش آموزی برای ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های علمی، پژوهشی، آماده سازی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم جهت کسب نتایج مناسب در امتحانات نهایی و آزمون سراسری از دیگر اهداف این طرح علمی است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد مهارت‌های فردی، اجتماعی در دانش آموزان، ایجاد انسجام و تمرکز مطالب درسی در ذهن دانش آموزان، آشنایی با مهندسی سوالات کنکور و مهارت‌های مطالعه و ارائه مشاوره‌های تحصیلی، تربیتی و پشتیبان آموزشی هم از هدف‌های مهم برنامه ریزی این اردوی آموزشی است.

گفتنی است، تیم بازدید کننده با حضور در جمع دانش آموزان از فرصت فراهم شده و تشکیل اردوهای مطالعاتی با توجه به تأثیر قطعی ۵۰ درصدی میانگین نمرات کتبی نهایی در آزمون سراسری خبر دادند.

کد خبر 6064224

دیگر خبرها

  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس