Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@13:37:56 GMT

کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۰۱۴۰

کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه آزاد شدند

15 نفر از کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده بودند آزاد شدند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تایید این خبر گفت: مطالبات به حق و قانونی کارگران توسط مسئولان شهرستان و استان درحال پیگیری است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، مصطفی نظری اظهار داشت: تجمعات روزهای گذشته کارگران با تحریک برخی عوامل از تجمعات صنفی خارج و باعث اخلال در نظم و آسایش مردم و ایجاد ترافیک در سطح شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تعدادی از عوامل اصلی و تحریک کنندگان تجمعات غیرقانونی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که دیروز پس از انجام تحقیقات و انجام اقدامات قانونی با صدور قرار آزاد شدند.

وی گفت: کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراقب افراد غیر کارگر که در قالب و پوشش صنفی کارگری قصد سوء استفاده از مقام و جایگاه کارگران زحمتکش را دارند، باشند.

نظری با تکذیب شایعه دستگیری یک خبرنگار در رابطه با تجمعات کارگری هفت تپه اظهار داشت: خبرنگاری در این رابطه دستگیر نشده اما افراد غیرکارگر در رابطه با تجمعات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت بسر می برند.

دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه مطالبات صنفی کارگران در چارچوب قانون و مقرارت مورد احترام است، افزود: تجمعاتی خارج از مطالبات صنفی که باعث سلب آسایش مردم و نظم عمومی شهر و برهم خوردن عبور ومرور مردم شود، قابل تعقیب است.

وی به افرادی که در فضای مجازی اخبار کذب درخصوص هفت تپه منتشر می کنند، هشدار داد: درصورت ادامه این اخبار کذب از سوی پلیس فتا تحت تعقیب قرار می گیرند.

کارگران هفت تپه امروز شانزدهمین روز تجمع خود را برگزار کردند.
بازگشت کارخانه به بخش دولتی و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه از مطالبات این کارگران عنوان شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کارگر نیشکر هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است