Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@18:03:12 GMT

سامانه آمریکایی به جای اس 400 روسی برای ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۰۲۰۲

سامانه آمریکایی به جای اس 400 روسی برای ترکیه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی»، وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی  این موضوع در کنگره است که برای جایگزین کردن اس-400 روسی چه چیزی به ترکیه پیشنهاد کند.

 

شبکه تلویزیونی نامبرده گزارش داد که دست کم 13 کشور از جمله عربستان سعودی، قطر، مراکش،مصر،ویتنام و عراق با وجود خطر تحریمی از سوی آمریکا خواهان دریافت سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شایان ذکر است که ایالات متحده مطابق با قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» کشورهای دیگر را از خرید تسلیحات روسی برحذر می دارد، به ویژه خرید سامانه های اس-300 و اس-400 و تهدید میکند در غیر اینصورت آن کشورها با تحریم های سختی روبرو خواهند شد.

 

آمریکا برای جایگزین کردن سیستم های پدافند هوایی روسیه  پیشنهاد می کند تسلیحات ساخت آمریکا به آن کشورها فروخته شود. دولت آمریکا اعلام کرد که توانسته مانع از اجرایی شدن قراردادهای دفاعی روسیه به ارزش چند میلیارد دلار بشود.

 

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد:«آمریکا یکبار دیگر «عواقب جدی» خرید سامانه پدافند هوایی روسیه برای مناسبات دو کشور را به همکاران ترکیه ای یادآور شد.

 

تحویل سامانه اس-400 بر اساس واگذاری وام به ترکیه در دسامبر سال 2017 به امضا رسید. بخشی از قیمت این قرارداد را ترکیه پرداخت کرده است و بخش دیگر آن به حساب وام دفاعی فدراسیون روسیه پرداخت می شود.

 

سرگی چمزوف رئیس شرکت «روس تخ» اعلام نمود که قرار است 4 اس-400 به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون دلار به ترکیه تحویل داده شود. وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که استقرار سامانه پدافند هوایی اس-400 در اکتبر سال 2019 در ترکیه آغاز خواهد شد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک اس 400 روسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • (عکس) اوکراین با تلفن‌ همراه با پهپاد‌های انتحاری روسیه مقابله می‌کند!
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • اوکراین چگونه از تلفن های همراه برای مقابله با پهپاد های انتحاری روسیه استفاده می کند (+عکس)
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • اوکراین: راه فراری از بمب‌های روسیه نداریم، پاتریوت‌های لعنتی را به ما بدهید!