Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید از شورای شهر و ادارات کل میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه به سبب برخی کوتاهی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دو روز قبل، بخش نخست گفتگوی مرآت با حجت‌الاسلام حسین یحیایی، دبیر قرارگاه شهید شاطری استان و رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید را از نظر گذراندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش نخست، بیش‌تر جنبه تئوریک داشت و به تبیین چیستی مفهومی و مصداقی مدیریت جزء به جزء در طرح محله‌های اسلامی و تأثیر این محله‌ها بر کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌پرداخت. در بخش دوم اما به طور مصداقی به برخی از مشکلات از محله اسلامی سرداران شهید پرداخته‌ایم. اظهارات صریح حجت‌الاسلام حسین یحیایی را در ادامه می‌خوانید.

مرآت- شما احتمالا در مسیر اجرای برنامه‌های خود با مشکلاتی دست به گریبان هستید. آن‌ها را می‌شنویم.

در ابتدا باید بگویم که ما با تدبیر فرمانده سپاه پاسداران، قرارگاهی را در سطح استان تشکیل دادیم. ما اکنون در سطح استان 22 محله اسلامی با حضور 220 نیروی فعال مردمی با مسئولیت‌های مشخص داریم. همه این محله‌های 22گانه از محله‌های آسیب‌دیده استان هستند. شوراهای محله یار دستگاه‌های اجرایی هستند. همین الان مرکز بهداشت 22 نیرو در سطح استان دارد که به مردم محله‌ها خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

با این حجم از خدمات، من اخیرا نامه‌ای را پیگیری می‌کردم و دست‌کم 5 نفر آن را به زیرمجموعه‌های خود ارجاع دادند! زیرمجموعه‌ترین عضو زیرمجموعه‌ها هم نیست! اما بگذارید به طور مصداقی به پرسش شما پاسخ بدهم. ببینید نمی‌شود فقط در زمان انتخابات به مردم توجه کرد. من اعلام می‌کنم نماینده مردم سمنان در مجلس، تا این لحظه هیچ ارتباطی با محله سرداران شهید نداشته است؛ چرا؟ مگر مردم این محله به شما رأی نداده‌اند؟ مگر این مردم، مردمِ عائله زیرمجموعه شما نیستند؟

بخش عمده‌ای از مطالبات ما از شورای شهر بر زمین مانده است

ما به دنبال آن هستیم که هیچ محله‌ای در کشور خارج از تعریف «محله اسلامی» نباشد. نماینده مجلس نمی‌تواند فعالیت خود را به قسمتی از شهر معطوف کند؛ او نماینده کل شهر است. از طرفی، چندین‌ماه از فعالیت شورای شهر سمنان می‌گذرد اما بخش عمده‌ای از مطالبات مردم این منطقه بر زمین مانده است؛ چرا؟ مگر همین مردم به شما رأی نداده‌اند؟ آن‌ها هنوز به محله سرداران شهید سر نزده‌اند. چرا با این محله ارتباط نمی‌گیرید؟

اگر در شورای شهر خط و مرزی وجود دارد، باید عنوان «اسلامی» را از سر در شورا برداشت. بنویسید شورای حزب فلان! من از شورای شهر می‌خواهم که حضور خود را در محله‌های جنوب شهر، تقویت کند. از فرماندار محترم هم درخواست داریم که رفع معضل فاضلاب جنوب شهر را به طور جدی‌تری در دستور کار خود قرار دهند. متأسفانه شورای شهر بیش‌تر شورای شهرداری است؛ حال آن که این شورا باید مسأله تأمین امنیت مردم و حل معضل فاضلاب را هم مطالبه کند.

فرمانده محترم کلانتری 11 شهدا حضور مطلوبی در منطقه داشته‌اند و پیگیر مسائل بوده‌اند. ما از نیروی انتظامی واقعا راضی هستیم اما هنوز جای کار داریم. من از فرمانده انتظامی استان دعوت می‌کنم که از محله‌های اسلامی بازدید کنند. ما در برخی از محله‌های اسلامی مشکلات امنیتی داریم. در برخی از محله‌ها آمار سرقت بالاست. ما می‌توانیم به واسطه گشت‌های بسیج محلات، به نیروی انتظامی کمک کنیم.

من ابدا نمی‌خواهم مسائل را سیاسی ببینم اما باید از برخی از معاونت‌های استانداری دعوت کنم که طرح محله اسلامی را جدی‌ بگیرند. در محله ما 9 مسجد وجود دارد که برخی از آن‌ها وضعیت مناسبی ندارند. سقف مسجد امام هادی(ع) دارد فرومی‌ریزد و مردم نمی‌توانند در آن نماز جماعت برگزار کنند؛ اداره کل اوقاف و اداره کل تبلیغات اسلامی کجا هستند؟مرکز رسیدگی به امور مساجد کجاست؟

میراث فرهنگی از پذیرش مسئولیت استنکاف می‌کند

حمام عزیز جزو میراث ماست که دارد از بین می‌رود؛ اداره‌کل میراث فرهنگی کجاست؟ نمی‌توان تا همیشه مسئولیت‌ها را به دیگری پاس داد! نمی‌شود اداره‌کل مسئولیت را به گردن تولیت بیندازد و بالعکس! من اخیرا مطالباتم را با جزئیات برای مدیرکل جدید میراث فرهنگی فرستادم اما حتی یک‌جا قبول مسئولیت نکردند. خانه معتمدی چه شد؟ کوچه معتمدی، خان‌نشین محله ما بوده است اما بروید و ببینید اکنون چه وضعیتی دارد.

یخدان قدیمی خوشنیان دارد فرومی‌ریزد. این بنا جزو میراث منطقه ماست. نیمی از این بنا فروریخته، مابقی آن هم به زباله‌دان تبدیل شده است. قرار است چه بلایی بر سر آب‌انبار نیم‌فلکه ابوذر و حمام قاضی بیاید؟ چه بر سر قلعه پاچنار خواهد آمد؟

شما باید پاسخگو باشید

مرآت- ما در سال 93 از این بنا بازدید کردیم و دیدیم که خانواده‌ای در‌ آن ساکن هستند؛ رخت پهن کرده بودند و زندگی می‌کردند! حال آن که ظاهرا آثاری مربوط به ماقبل اسلام از این قلعه به دست آمده است.

متاسفانه همینطور است. مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی! شما مسئول میراث فرهنگی هستید؛ شما هستید که باید پاسخگو باشید. اگر در مجاورت منازل خودتان هم این مشکلات وجود داشت، همین‌گونه با آن برخورد می‌کردید؟ وقتی اثری تخریب می‌شود بلدید داد بزنید، فریادِ الان شما کجاست؟ اگر بنایی ارزش میراثی دارد، بسم‌الله بیایید و مرمتش کنید.

مرآت- اخیرا برخی رسانه‌ها به مسأله آب‌انبارهای سمنان پرداختند. ما 40 آب‌انبار در سمنان داشتیم و اگر فرض کنیم که سمنان هیچ بنای تاریخی دیگری نداشت، همین 40 آب‌انبار برای رونق گردشگری کافی بودند.

این بناها می‌توانند برای منطقه ثروت خلق کنند؛ لذا اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل اوقاف و اداره‌کل تبلیغات اسلامی باید حضور خود را در جنوب شهر سمنان پررنگ کنند. خروجی نظام مدیریتی «کل به جزء» رسیدگی به خیابان‌های اصلی است.  البته مشابه مشکلاتی که به آن‌ها اشاره کردم در تمام استان وجود دارد.

مرآت- مایلم به این پرسش با ادبیات چشم‌انداز پاسخ دهید. اگر فعالیت‌های شما با همین قوت ادامه داشته باشد، محله اسلامی 25 سال آینده را چگونه توصیف می‌کنید؟

امام(ره) فرمودند کار ما زمانی تمام می‌شود که همه احکام اسلامی در بین مردم اجرا شده باشد. کار ما آن موقع تمام می‌شود! محله اسلامی، محله‌ای خواهد بود که حق مردم در آن رعایت شود.

رسانه‌ها به محله‌های اسلامی سر بزنند

مرآت- و سخن آخر.

خیلی وقت بود که نتوانسته بودیم صدای خود را به گوش دیگران برسانیم؛ گوش‌ها کمی سنگین شده بود! از شما می‌خواهم که مطالبات محله‌های 22گانه اسلامی را به گوش مسئولان برسانید. علاوه بر این، شیرینی کارهای خوبی که انجام شده است را هم به اطلاع مردم برسانید. به مسئولان بگوییم که خوبی‌های کف میدان را ببینید! ببینید که مردم در مواضعی که مشکلشان حل می‌شود، چگونه رضایتمندی خود را اعلام می‌کنند. رسانه‌ها هم باید به محله‌های اسلامی سر بزنند.

طرح محله اسلامی اکنون در شیراز هم با جدیت دنبال می‌شود. در شیراز 11 محله اسلامی روستایی و شهری وجود دارد. استان سمنان، استانِ مادر این طرح است. من به خود آقای غیب‌پرور هم عرض کرده‌ام که شما هم جزئی از دولت هستید و این طرح باید توسط خود مردم انجام شود؛ شما تنها باید «حمایت»، «هدایت» و «نظارت» کنید.

مرآت- ما پیگیر مواردی که به آن اشاره کردید خواهیم بود. بابت وقت ارزشمندی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.

من هم از شبکه اطلاع‌رسانی مرآت که می‌کوشد صدای مردم باشد، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مشکلات مردم با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد آقامیری پیش ازظهر دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی اظهار کرد: شعار سال که مقام معظم رهبری آن را باعنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند یک فرمان راهبردی برای مسئولان می‌باشد.

استاندار قم بیان کرد: برنامه کاری مدیران استان سال‌جاری باید از اذان صبح تا ساعت ۱۲ شب تنظیم شود و مشکلات مردم با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

آقامیری ابراز کرد: حضور پرشور مردم شهر قم در راهپیمایی‌ها، مناسک‌های ملی، صحنه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در پی آن کسب رتبه نخست کشور در نرخ مشارکت کشوری مایه مباهات ماست.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اقدامات مؤثری برای بهبود معیشت مردم در شاخص‌های کاهش تورم و کنترل بازار در استان انجام شد، عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در خردادماه ۱۴۰۴ از مناسبت‌هایی است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

آقامیری خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه ۱۴۰۴ بایستی به حداکثر برسد و جز ۳ استان برتر در کشور باشیم.

کد خبر 6062184

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • طبالی سحرگاهی؛ سنتی دیرینه در مهریز
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • امسال مشکلات مردم با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد