Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه انگلیس در توییتی خواستار آزادی نازنین زاغری، دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی شد. آفتاب‌‌نیوز : جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه شخصی خود در توییتر در پاسخ به قدردانی شخصی از اقدامات وی برای آزادی نازنین زاغری، گفت: هیچ بچه‌ای نباید این همه مدت را بدون مادرش سپری کند. نازنین را آزاد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، هانت که اولین وزیر امورخارجه غربی به شمار می آید که از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ایران رفته است، در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره آزادی شهروندان دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی گفت‌وگو کرد.
وی پس از دیدار با وزیر امورخارجه ایران با خانواده نازنین زاغری شهروند انگلیسی – ایرانی که به جرم اقدام علیه نظام در ایران بازداشت شد، دیدار کرد و خواستار آزادی فوری او شد.
وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌گو با روزنامه گاردین در اظهاراتی تند مدعی شد که زاغری بی دلیل زندانی شده است و گفت که اگر ایران می‌خواهد در دنیا کشوری پذیرفته باشد، نباید افرادی همچون نازنین زاغری را حبس کند.
جرمی هانت با ادعای اینکه ایران از بازداشت افراد دوتابعیتی به عنوان ابزاری دیپلماتیک استفاده می‌کند، گفت: اگر ایران سیاست زندانی کردن دوتابعیتی‌ها را دارد تا از آنها به عنوان ابزاری برای فشار دیپلماتیک استفاده کند، در این صورت پیامدهایی برای ایران به همراه خواهد داشت. ما اجازه نمی‌دهیم آنها از زیر این مسئله شانه خالی کنند. ایرانی‌های باید بدانند که این وضعیت قابل تحمل نیست.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که می‌داند افرادی که با آنها دیدار کرده است، در این باره به مقامات عالی رتبه ایران گزارش خواهند داد اما وزارت دادگستری و مقامات نظامی نیز به‌طور مستقل گزارش خواهند داد.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۷۷۶۷ تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر امور خارجه انگلیس نازنین زاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند