Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مشاور رئیس جهمور در امور ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری معتقد است زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین دغدغه های معظم له است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان بانه اظهار داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ها به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنیاد شهید و در شهرستان به ریاست فرمانداران و دبیری روسای بنیاد شهید تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مدیران و وابستگان دولت باید مساله ایثار و شهادت را جدی بگیرند، افزود: موضوع ترویج فرهنگ ایثار شهادت باید یکی از اساسی ترین کارهای روزمره باشد چون دشمن همواره درصدد دسیسه و توطئه علیه نظام اسلامی است.
حجت الاسلام ولی زاده تاکید کرد: آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه نقش بزرگی بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در خدمت رسانی به جامعه ایثارگران و خانواده شهدا گفت: قانون خدمات جامع ایثارگران در سال 90 تصویب و سال 92 در دولت تدبیر و امید برای اجرا ابلاغ شد در حالیکه این قانون بار مالی زیادی برای دولت داشت.
مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران افزود: سند راهبری متولی رزمندگان در سال 94 در دولت تدبیر و امید تدوین و مرداد امسال رونمایی شد، معوقات خانواده شهدا از سال 89 پرداخت نشده بود که دولت یازدهم سال 93 حدود چهار هزار میلیارد تومان از این بابت پرداخت کرد.
وی یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید را اجرایی کردن سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه ایثارگران و خانواده شهدا اعلام کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 90 سیاست های ابلاغی در خصوص ایثارگران را به رئیس جمهور وقت ابلاغ کردند که هیچکدام از این سیاست های در هیات وزیران در قالب آیین نامه مصوب نشد ولی در دولت تدبیر و امید سال 92 مصوب و ابلاغ شد.
حجت الاسلام ولی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وفاداری مردم کردستان به نظام و دلاور مردی های پیشمرگان مسلمان کُرد در هشت سال دفاع مقدس از اذهان فراموش نمی شود و باید تکریم این مردم به واسطه خدمت در اولویت مسئولان باشد.
فرماندار بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان مرزی در دوران دفاع مقدس خط مقدم جنگ بود و هنوز آثار جنگ بعد از سال ها در این شهر نمایان است.
محمد فلاحی افزود: بعد از جنگ نیز این شهرستان به اشکال مختلف درگیر است و دشمن از هر فرصتی و راهی برای ضربه زدن به مردم استفاده می کند.
وی با بیان اینکه امنیت پایدار مرزها حاصل تلاش و همکاری مرزبانان و مرزداران است، گفت: ناخواسته اقتصاد مردم بانه به مرزها و مبادلات مرزی وابسته شده و تحولات اخیر، اقتصاد و معیشت مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده و با مشکل مواجه کرده است.
فلاحی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح مبادلات مرزی که سال گذشته توسط دولت انجام شد، واردات 1300 قلم کالا ممنوع شد.
وی اضافه کرد: اکنون واردات 130 قلم کالا با ترانزیت داخلی با همکاری وزارت کشور، گمرک ایران و وزارت صمت آزاد شده تا از ورود قاچاق کالا به کشور جلوگیری کند.
فرماندار بانه یکی از مهمترین مطالبات مردم را رسمی شدن مرز سیرانبند اعلام کرد و افزود: سال 94 توافقاتی بین استانداری کردستان و اقلیم کردستان عراق انجام شد ولی دولت مرکزی عراق با رسمی شدن این بازارچه مخالفت کرد که ضروری است با توجه به شرایط کشور این موضوع با جدیت پیگیری شود.
وی اظهار داشت: رسمی شدن بازارچه سیرانبند و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصت مناسبی برای توسعه تجارت در این منطقه مرزی ایجاد می کند.
فلاحی با اشاره به آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و متقاضیان اجرای طرح های تولیدی یادآور شد: بسیاری از تجار و بارزگانان بانه ای که در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرده بودند سرمایه های خود را به منطقه ویژه اقتصادی بانه منتقل می کنند.
مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بازماندگان جنگ در تمام دنیا قابل احترام و جایگاه ویژه ایی در جامعه دارند در این راستا باید فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری را در جامعه ترویج دهیم.
ابوبکر کریمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دغدغه های مهم دولت دانست و افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام اقشار جامعه برای حمایت از نظام و کشور بسیج می شوند.
حجت الاسلام پرویز ولی زاده مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران شامگاه دوشنبه در بدو ورود به شهرستانه بانه با خانواده شهید صالح کریمی، شهید صدیق سلامی و شهید احمد بنی هاشمی دیدار و گفت و گو کرد.
شهرستان مرزی بانه با 157 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری شمال غرب سنندج واقع شده و مردم این شهرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس 840 شهید، یک هزار و 260 جانباز و 100 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده اند.
شهرستان بانه 84 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارد.
7496/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرهنگ شهادت مشاور رئيس جمهور خدمتگزاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال

ستاد حکمرانی مردم در استان البرز با محوریت شعار سال و با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقتصاد آغاز به کار خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، میلاد بوئینی دستیار استاندار البرز در امر مردمی‌سازی دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال‌هایی که گذشت قدرت و تاثیر مردم در عرصه‌های اجتماعی و کنترل بحران‌ها به خوبی درک شد و این اطمینان به توانمندی گروه‌های مردمی بین مسئولین حاصل شد.

وی افزود: امسال نیز با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، تمامی ارکان زیر مجموعه دولت مردمی در استان البرز اعم از ادارات کل، سازمان‌ها و ادارات باید به مردم میدان دهند و شرایط حضور فعال آنان در عرصه اقتصاد در تمام شئون  تصمیم‌گیری،  اجرا و  نظارت را فراهم سازند.

بویینی گفت: مسئله اقتصاد، مسئله مهمی است که کشور را در سالیان گذشته درگیر کرده است، از آنجایی‌ که مسئله اقتصاد ارتباط تنگاتنگی با معیشت مردم دارد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر مشکلات اقتصادی رفع شود، از بسیاری مشکلات نیز گره‌گشایی خواهد شد .

توسعه البرز بر مدار مشارکت مردم قرار می گیرد چرا جهش تولید؟ چرا مشارکت مردم؟

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در ابتدای سال 1402  فرمودند که مهمترین مشکل ما دولتی بودن اقتصاد است و دغدغه ایشان مردمی کردن اقتصاد است که مطمئنا این موضوع دغدغه دولت سیزدهم نیز است به مراتب نیز مسئولین امر در استان البرز در طول سال جاری به دنبال تحقق آن خواهند بود.

دستیار استاندار البرز در امر مردمی‌سازی دولت گفت؛ مجموعه دولت باید از تصدی‌گری اقتصاد فاصله گرفته و نقش تسهیل‌گری پیدا کند.

وی ادامه داد: دولت باید بستری امن و قابل اعتماد و پایدار جهت ارزش آفرینی و کارآفرینی توسط اصناف مختلف بوجود آورده و آرامش روان را برای فعالین اقتصادی و ظرفیت های مردمی به ارمغان آورد .

بوئینی در پایان افزود؛ با وجود مسئولین دغدغه مند در استان البرز به ویژه استاندار که ایمان و اعتقاد واقعی به نقش آفرینی مردم در حل مسائل در عرصه‌های مختلف را دارند و حضور فعالانه دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی دولت و ادارات کل به عنوان اعضای اصلی ستاد حکمرانی مردم با همکاری گروه‌های مردمی و تخصصی در جای جای استان امید داریم این مسیر با سرعت مطلوب و دقت بیشتری پیموده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند