Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@09:32:42 GMT

تاثیر ضد آلرژی مکیدن پستانک نوزاد توسط مادران

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۰۲۲

تاثیر ضد آلرژی مکیدن پستانک نوزاد توسط مادران

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   مطالعه جدیدی نشان داد، والدین سالمی که پستانک کودکان خود را می‌مکند و تمیز می‌کنند ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های آلرژی را در کودکانشان کاهش ‌دهند.

 

 این مطالعه که در نشست «کالج آمریکایی آلرژی، آسم، و ایمونولوژی» در سیاتل مطرح شد، دریافت که این کودکان در 10 تا 18 ماهگی دارای سطح کمتری از پادتن‌های IgE مرتبط با گسترش بیماری‌های آلرژی و اوتیسم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اعلام کردند، ممکن است والدین با مکیدن پستانک‌ها باکتری‌های سالم دهانی موجود در بزاق خود را به کودکان خود منتقل کنند که این کار بر رشد اولیه سیستم ایمنی کودک تاثیر خواهد گذاشت.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون پستانک مادران جام نیوز نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آنها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آنها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپیدهای پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آنها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپیدها را درک کنند. آنها دریافتند که لیپیدهای بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپیدهای اولیه ای که آنها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آنها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

محققان دریافتند که حتی در طول دوره مداخله کوتاه، سطوح BMP پس از مداخله ورزشی کمتر بود.

کد خبر 6085953

دیگر خبرها

  • آکنه نوزادی چیست؟
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • صدماتی که والدین ندانسته به سلامت کودک خود می‌زنند
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟
  • نقش تاثیر گذار طب ایرانی در سلامت خانواده