Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان از برگزاری ۱۷۱۹ برنامه هفته بسیج در مساجد، پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی بسیج خوزستان خبرداد. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بسیج مظهر وحدت، ایثار و خدمت به مردم بوده و همه برنامه‌های هفته بسیج با محوریت این سه ویژگی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز نخستین روز از هفته بسیج است، افزود: امسال در یک اتفاق مبارک، هفته بسیج با هفته وحدت که یکی از رازهای ماندگاری جمهوری اسلامی ایران است مقارن شده و خدا را شاکریم که پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعه و سنی با وحدت در جمهوری اسلامی برای تحقق آموزه‌های اسلامی تلاش می‌کنند.

حاجتی در ادامه به استکبار‌ستیزی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی بسیج اشاره و بیان کرد: مبارزه با جانورانی به نام دولتمردان آمریکا و کسانی که فکر می‌کنند با داشتن بمب اتم و تکنولوژی نظامی، آقای جهان هستند از ویژگی‌های بسیج به شمار می ‌رود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با تأکید بر اینکه بسیج بدون مردم تعریف نمی‌شود، افزود: امروز قلب جهان ایران و قلب ایران خوزستان است؛ ما افتخار می‌کنیم که در قالب بسیج به مردمی که خود بسیجی هستند و همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و در سختی‌ها ایستادگی می‌کنند، خدمت کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج 1719 برنامه در خوزستان اجرا خواهد شد که شامل برنامه‌های عمومی مانند شب شعر، نمایشگاه دستاوردهای بسیج، همایش ائمه‌جمعه، دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور، دیدار با علما برنامه‌های خاصی مانند اردوهای جهادی و خدمت رسانی و همچنین گردهمایی بزرگ بسیجیان خوزستان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان افزود: همایش بزرگ دختران و مادران انقلابی نیز به همت بسیج جامعه زنان خوزستان در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

اعزام پرستار و پزشک متخصص به مناطق محروم

حاجتی افزود: یکی از برنامه‌های محوری بسیج در خوزستان، اعزام تیم های پزشکی شامل پرستار، پزشک متخصص و پزشک روانشناس به مناطق محروم است که تاکنون 15 هزار و 850 نفر را ویزیت کرده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه 4 تیم پزشکی فوق تخصص نیز به صورت منظم به مناطق محروم اعزام می شوند، اظهارداشت: این تیم فوق تخصصی تاکنون بیش از 2 هزار نفر را ویزیت و افرادی که نیازمند درمان هستند را به مراکز بیمارستانی سپاه معرفی می کنند.

وی ادامه داد: 25 تیم پزشکی نیز به مساجد فرستاده شدند که تاکنون 5 هزار و 645 نفر را ویزیت کرده و تیم های سرکشی به مدارس که شامل 15 تیم می شوند نیز 3 هزار 675 نفر را ویزیت کرده اند.

حاجتی تصریح کرد: کار تیم های پزشکی جهادی به صورت مقطعی نبوده و این تیم ها همواره در بازه زمانی مشخص دوباره به نقاط محروم سرکشی می کنند.

ساخت خانه، پل و مدرسه در روستاها

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان درباره فعالیت های بسیج در حوزه محرومیت زدایی گفت: در حوزه محرومیت زدایی فعالیت های خوبی با همکاری کمیته امداد خوزستان انجام شده که از مهمترین آنها می توان به احداث 135 واحد خانه مورد نیاز مددجویان و همچنین احداث 3 پل در مناطق صعب العبور روستایی اشاره کرد.

وی در خصوص توزیع سبدهای معیشتی میان قشرهای ضعیف و محروم جامعه بیان داشت: تاکنون با همراهی خیران توانستیم 2 هزار و 500 سبد معیشتی میان مردم توزیع کنیم.

حاجتی با بیان اینکه 390 پروژه در دستور کار گروه های جهادی قرار دارد افرود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از آورده های سراسری و با حضور بیش از 520 گروه جهادی در حال انجام هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهارداشت: این قرارگاه درحال خدمات رسانی به 6 دهستان هستند که بر اساس برآوردها جزو محروم ترین دهستان های خوزستان بودند.

وی افزود: در یکی از این دهستان ها برای نخستین بار پس از گذشت 40 سال از انقلاب به صورت سیار آبرسانی انجام شد که امیدواریم در آینده بتوانیم به صورت ثابت به آنها آبرسانی کنیم.

آغاز دوباره گشت‌های محله‌ای بسیج

حاجتی در ادامه این نشست از آغاز گشت های محله ای بسیج خبرداد و گفت: از روز یکم آذرماه با اعلام رسمی دادستان استان و با همکاری نیروی انتظامی، گشت های محله ای بسیج که یادآور گشت های محله ای دهه 60 بود دوباره آغاز خواهند شد.

وی با بیان اینکه با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: این حرکت به منظور ناامن سازی فضا برای سارقان مسلح و برهم زنندگان امنیت عمومی است تا مردم با امنیت خاطر بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ ز

R41468/P41362/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بصریت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی باید تقویت شود. 

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی، ضمن گرامی‌داشت هفته معلم، هفته بسیج کارگری و فرهنگیان و هفته عقیدتی - سیاسی، اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری تاثیرگذاری بسیاری در انقلاب داشت و پس از گذشت سال‌ها آثار این شهید هنوز قابل استفاده و بهره‌برداری است. یاد و خاطره چنین اشخاصی همیشه می‌درخشد، نگهداشت چنین سرمایه‌هایی درواقع نگهداشت جامعه است. 

وی افزود: سپاه در عین حال که یک مجموعه نظامی است یک مجموعه عقیدتی و اسلامی است. حوزه نمایندگی در بعد اندیشه و بصیرت موارد بسیاری را رصد می‌کند. یکی از اهداف کلان ترویج معارف و روحیه انقلابی است. سپاه بدون تفکر جهادی نمی‌تواند به مأموریت‌های خود جامه عمل بپوشاند. 

بیگدلی با بیان اینکه بصریت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی باید تقویت شود، ادامه داد: سپاه یک مجموعه آگاه به مسائل سیاسی داخلی و خارجی است. 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی اصلی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداری از پاسداران است، متذکر شد: سپاه به نهادهای دیگر در پیش‌برنده اهداف انقلاب هم‌افزایی دارد. سپاه همواره تلاش می‌کند که مردم خود را جدا از سپاه نبینند و خود را متعلق به مردم و جامعه می‌داند و به همین دلیل در حوزه‌های گوناگون حضور دارد. 

بیگدلی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموعه نمایندگی برنامه‌های گوناگونی اجرا شد، تشریح کرد: در راستا مسائل تربیتی، آموزشی، بسیج جلسات متعددی برگزار شد.  ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی و روشنگری اتفاق افتاد و در همین زمینه یک میلیون  و 120 هزار نفر در این جمع حضور داشتند. 

وی افزود: برای ارکان و توده بسیج برنامه‌های متعدد همراه با ۵۶ دوره در این خصوص برپا شد که حدود ۷۰۳۰ نفر در آنها حضور داشتند. در محافل قرآنی بیش از ۴۰ هزار نفر حضور داشتند و ۸۰۰ محفل قرآنی ویژه بسیج در مساجد و مراکز اسلامی برگزار شد. همچنین در دوره‌های ویژه کادر و سرباز با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر برگزار شد و در راستای همین برنامه ها ۳۰۰ خانواده به مشهد و قم اعزام شده و دوره‌های آموزش را گذراندند. 

بیگدلی اضافه کرد: در راستای اعزام راهیان نور پیشرفت، دانش آموزی و ... بیش از 11 هزار جلسه برگزار و طی سال گذشته قریب به هزار جلد کتاب چاپ شده است. 

بیگدلی با بیان اینکه روزشمار هفته عقیدتی از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه است، اظهار کرد: در طول هفته عقیدتی - سیاسی، ۴۰۰ برنامه پیش‌بینی شده است. گلباران مزار شهدا، سخنرانی در نماز جمعه، سرکشی از خانواده شهدا و معلمان، همایش‌هایی در قالب حکمت مطهر، مسابقات قرانی و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی و کوهپیمایی، فراخوان مقاله در راستا تربیتی، نواختن زنگ سپاس در همه مدارس و شست‌های معرفتی، بصیرتی و علمی به طور حضوری و مجازی، برخی از برنامه‌های این ایام هستند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی‌ (عج) متذکر شد: یکی از اقدامات مهمی که انجام می‌شود رصد و ارزیابی مستمر پیامد و تاثیرگذاری برنامه‌های اجرا شده است که خوشبختانه وضعیت خوب و مطلوبی را شاهد هستیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های تبیینی حجاب، خاطرنشان کرد: سپاه سال گذشته در سه مرحله برنامه تبیین حجاب داشت و امسال نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت. سپاه در راستای  طرح نور در کنار نیروهای انتظامی حضور خواهد داشت و برنامه‌های تبیینی نیز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست