Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونمایی از خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین «طوفان»، جوابیه مطهری به مصباحی مقدم، صدور حکم در پرونده‌های صنفی ظرف ۱۵ روز، انهدام سه باند مسلح بین المللی قاچاق مواد مخدر در شرق کشور، الحاق ناوشکن و زیردریایی به نیروی دریایی در آینده نزدیک، حمایت ظریفانه آشنا از "ظریف"، شناسایی و تعقیب قضایی ۱۵ عامل اصلی تجمعات شوش، برگزاری جلسه مشورتی با حضور ظریف، جنیدی و کدخدایی برای بررسی CFTو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در پایان سفرش به استان آذربایجان غربی و در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز همه در کنار هم تلاش خواهیم کرد درس عبرتی به دشمنان بدهیم تا بفهمند نمی‌توان با مردم ایران ظالمانه برخورد کرده و با فشار و تهدید این ملت بزرگ را مجبور به تسلیم کنند، تاکید کرد: بدون تردید مردم ایران مسیر توسعه را با وحدت، همدلی و کمک به یکدیگر ادامه خواهند داد.

افتتاح خط تولید و رونمائی از خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین «طوفان» ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام ماموریت های پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی، تحویل نیروی زمینی سپاه شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در مراسم افتتاح دانشکده دندانپزشکی نیروهای مسلح گفت: در جایی که دشمن تلاش می کند ما را محدود و تحریم کند حتما باید وارد عمل شویم، و امروز می بینیم که وضع ما از قبل تحریم بهتر است.

در حاشیه همین مراسم امیر حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در آینده نزدیک ناوشکن و زیردریایی به نیروی دریایی الحاق می‌کنیم و در حوزه پدافند هوایی و نیروی زمینی و هوایی نیز دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی همزمان با فرارسیدن هفته بسیج، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گره‌گشای بسیج را سرمایه عظیم کشور برابر توطئه‌های دشمنان توصیف و تصریح کرد: این نهاد افتخارآفرین با برافراشته نگه داشتن پرچم "ما می‌توانیم" خواهد توانست حربه دشمن را ناکارآمد و امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را همچنان از گزند کینه‌توزان مصون دارد.

سردار احمد وحیدی هم با تاکید بر اینکه دوران تحریم‌های جدید خیلی طول نمی‌کشد، اظهار کرد: فکر می‌کنم دوره تحریم‌های جدید یکسال الی یکسال و نیم بیشتر طول نمی‌کشد.

علی مطهری در جوابیه ای به حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه نظارت بر اجرای سیاست های کلی خارج از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: قانون اساسی به ما اجازه نمی‌دهد که مبنای جدیدی برای انطباق مصوبات مجلس با آن غیر از شرع و قانون اساسی درست کنیم همچنان که اجازه نمیدهد شورای نگهبان دیگری تأسیس کنیم.

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون جوانان در واکنش به برخی استنادها و استدلال‌ها برای باقی ماندن برخی مدیران همچون تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پستشان علی رغم وجود قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: آقایان به ماده ۶۰ قانون جامع ایثارگران استناد می‌کنند که تنها کسانی می‌توانند از این قانون و همچنین قانون برنامه ششم استفاده کنند که در سابقه خدمت آن‌ها عنوان بازنشستگی وجود نداشته باشد، لذا اگر کسی حتی یک روز در سابقه خدمتش عنوان بازنشستگی قید شده باشد مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود.

همچنین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه مشورتی شب گذشته کارگروه امنیت ملی با حضور ظریف؛ وزیر امور خارجه، جنیدی؛ معاون حقوقی رییس جمهور، کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان و نماینده‌ای از مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خبر داد و گفت‌ که این جلسه نشان داد که می‌توانیم برای رفع ایرادات به نتیجه‌ای برسیم.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم با اشاره به اینکه جلسه کمیسیون شوراها با شهردار تهران به‌زودی برگزار می‌شود، گفت که این کمیسیون بعد از ابلاغ حکم حناچی از سوی وزارت کشور به عنوان شهردار تهران از او برای حضور در کمیسیون دعوت خواهد کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در واکنش به برخی جوسازی‌های انجام شده علیه سخنان اخیر ظریف در مورد پولشویی در کشور گفت: ظریف منتقدان FATF را متهم به پولشویی نکرده است.

حسام الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری هم با انتشار توییتی  که با جمله "برای محمد جواد ظریف" آغاز می‌شود، از وزیر امور خارجه حمایت کرد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با جرمی هانت همتای انگلیسی‌اش در تهران در گفت‌وگو با روزنامه گاردین با تاکید بر اینکه تحریم‌ها هرگز سیاست را تغییر نمی‌دهد، گفت: ایران نه تنها از تحریم‌های آمریکا عبور می‌کند، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد. وی افزود: تحریم‌ کسی را به میز مذاکره برنمی‌گرداند.

ظریف همچنین در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تبیین سازوکار SPV برای برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا، گفت: اروپا برای انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش مواجه است.

 در همین ارتباط سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم با بیان این‌که قصور و ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات برجامی‌اش قابل توجیه و پذیرش نیست، گفت: روند اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا نا امیدکننده است.

یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی در دیدار با اعضای شورای شهر رشت گفت: کره از تحریم ایران معاف شده است و از این طریق می‌توان به روابط بازرگانی ادامه داد و نفت خام از ایران خرید. وی افزود: کره جنوبی تمایل دارد رابطه‌اش با ایران در سطح منطقه و جهان ادامه یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از انهدام سه باندکلان و مسلح بین المللی قاچاق مواد مخدر در شرق کشور خبر داد و گفت:برخورد با قاچاقچیان کلان مواد مخدر در دستور کار جدی دستگاه قضائی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص شکایات مردم از افزایش قیمت‌ها و مدت زمان رسیدگی به شکایات صنفی توسط سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر استعلام‌های ما از سازمان‌ها سریعاً انجام شود، تعزیرات در پرونده‌های صنفی زیر ۱۵ روز حکم صادر می‌کند.

دادستان شوش با بیان اینکه در روزهای گذشته افرادی با موجب اخلال و سلب آسایش مردم در برخی نقاط شهر و ترافیک شدند، گفت: در این راستا ۱۵ نفر از عوامل اصلی و محرکین تجمعات غیرقانونی در شوش شناسایی و تحت تعقیب قرارگرفتند که پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی با صدور قرار قانونی آزاد شدند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و نهم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا ارتش جمهوري اسلامي ايران برجام تحريم تعزيرات حكومتي رييس جمهور ساز و کار مالی اروپا سازمان بسيج مستضعفين شوراي نگهبان شوش شهردار تهران علي مطهري غلامرضا مصباحي مقدم قاچاق مواد مخدر قانون منع به کار گیری بازنشستگان کره جنوبی مجمع تشخيص مصلحت نظام محمدجواد ظريف وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزار‌ها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهاد‌های تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.

اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

دیگر خبرها

  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان