Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در انتخابات اخير ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا، 9 متخصص در حوزه‌هاي علم، فناوري، مهندسي و رياضيات (STEM) راهي مجلس نمايندگان آمريکا شدند که اهميت حضور آنها براي کمک به حل مشکلات کشور را نشان مي‌دهد.
در انتخابات اخير ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا، 9 متخصص در حوزه‌هاي علم، فناوري، مهندسي و رياضيات (STEM) راهي مجلس نمايندگان آمريکا شدند که اهميت حضور آنها براي کمک به حل مشکلات کشور را نشان مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کريسي هولاهان (Chrissy Houlahan)، از جمله افراد راه يافته به مجلس نمايندگان آمريکا است. هولاهان طي 30 سال گذشته و با دارا بودن مدرک مهندسي صنايع، حوزه‌هاي مختلف کاري از تدريس به عنوان معلم شيمي دبيرستان، حضور در يک شرکت توليد پوشک ورزشي تا خدمت در نيروي هوايي آمريکا و فعاليت در صنعت هواپيماسازي اين کشور را تجربه کرده است.
هولاهان معتقد است، ديدگاه يک متخصص در حوزه فني و مهندسي با ديدگاه يک قانونگذار و سياستمدار متفاوت است و همين تفاوت ديدگاه مي‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. اين مسأله، انگيزه اصلي او براي حضور در حوزه انتخابيه ششم پنسيلوانيا - يکي از حوزه‌هاي انتخابيه مجلس نمايندگان آمريکا - بود.
کنگره آمريکا مجبور به تصويب قوانين جديدي است که شايد بنيانگذاران آن، هيچوقت تصور آن را هم نمي‌کردند. امنيت سايبري، امنيت بيولوژيکي، فناوري اطلاعات و مباحث حريم خصوصي از جمله موضوعاتي هستند که نياز به تصويب قوانين جديد دارند و مي‌توان از دانش متخصصان حوزه‌هاي STEM براي تصويب اين قوانين استفاده کرد.
در انتخابات اخير ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا 9 نفر با تخصص در حوزه‌هاي STEM - يک سناتور و 8 عضو مجلس نمايندگان - انتخاب شدند. اين افراد داراي تخصص در زمينه‌هاي اقيانوس‌شناسي، مهندسي هوافضا، مهندسي نرم‌افزار و بيوشيمي هستند.
درحال حاضر تنها 7 درصد اعضاي کنگره داراي تحصيلات در حوزه‌هاي STEM هستند. يکي از دلايل حضور کم اين افراد در کنگره آمريکا، موانع فرهنگي است.
برخي از دانشمندان و متخصصان حوزه‌هاي STEM علم را بالاتر از سياست مي‌دانند و اين ديدگاه باعث شده است که آنها تمايلي به حضور در عرصه سياست و شرکت در انتخابات کنگره نداشته باشند؛ اما اين ديگاه نيازمند بازنگري است.
از جمله تلاش‌ها براي حمايت از حضور بيشتر متخصصان در حوزه‌هاي STEM در انتخابات کنگره آمريکا، شکل‌گيري گروه 314 Action پس از انتخابات رياست جمهوري 2016 بود. ديدگاه‌هاي ضدعلم دونالد ترامپ، به ويژه مخالفت آشکار با موضوع تغييرات آب و هوايي، از دلايل اصلي شکل‌گيري اين گروه بود.
گروه 314 Action بيش از 2 ميليون دلار براي حمايت از 13 نامزد در انتخابات اخير ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا هزينه کرد که در نهايت، 8 نفر از آنها موفق به راهيابي به مجلس نمايندگان شدند. اين گروه قصد دارد به حمايت‌هاي خود براي حضور فعال‌تر دانشمندان و متخصصان حوزه‌هاي STEM در انتخابات آينده کنگره آمريکا ادامه دهد.
مترجم: معصومه سوهاني
منبع: npr.org- سيناپرس

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي آشنايي با روابط عمومي
مقاله/ برنامه ريزي بر پايه سناريو ، چراغ راه يک روابط عمومي موفق
10 نکته کاربردي درباره اندازه گيري و ارزيابي روابط عمومي
مدير جديد روابط عمومي انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد
2 پيام رسان بومي مورد حمايت بيشتر دولت قرار مي گيرند
بازديد رئيس مرکز روابط‌عمومي وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماينده مديران مسئول ارتباطات و رسانه
فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري
روابط عمومي بانک رفاه
تشکل ائتلافي
برگزاري دومين کارگاه تخصصي روابط عمومي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC گفت: در آخرین رتبه‌بندی کیو اس، ۱۵۵۹ دانشگاه رتبه‌بندی شده‌اند که ۶۴ دانشگاه جدید نسبت به سال ۲۰۲۳ در این رتبه‌بندی حضور دارند. دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز جزو این دسته از دانشگاه‌ها است. از کشور جمهوری اسلامی ایران ۶۸ گروه آموزشی از ۱۷ دانشگاه در ۱۷ حوزه موضوعی حضور دارند.
سیداحمد فاضل‌زاده افزود: رتبه‌بندی موضوعی کیو اس بر اساس ۵ شاخص ۱- شهرت دانشگاه، ۲- شهرت کارفرمایان، ۳- تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله، ۴- شاخص اِچ-ایندکس ۵- شبکه همکاری بین‌المللی دانشگاه‌­ها (که سه مورد اخیر فعالیت پژوهشی را می‌سنجد) صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در رتبه‌بندی که بر اساس پنج حیطه کلان هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت صورت گرفته است، دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های پیش در سه حیطه مهندسی و فناوری، پزشکی و علوم زیستی و علوم طبیعی دارای رتبه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا شده اند. در حوزه کلان مهندسی و فناوری در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف و در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تهران و علوم پزشکی شیراز حضور دارند. در حوزه کلان علوم طبیعی نیز شاهد حضور دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف هستیم که توانسته‌اند در این رتبه‌بندی حضور  یابند.
لازم به توضیح است که رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌دهد. یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.

 

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • حضور ۲۲۰ کاراته کا از استان در مسابقات قهرمانی کشور
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • جنگ روایت‌ها؛ پاشنه آشیل نسل جدید روابط عمومی
  • ضرورت سرعت عمل در اطلاع رسانی و روایت خدمت
  • روابط عمومی، عنصر اساسی برای توسعه و پیشرفت است
  • لزوم احیای نگاه تحولی در حوزه روابط عمومی