نیاز به مدیری جسور و شجاع در سینما داریم
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۱۹۲
به گزارش جهان نيوز، کارگردان فیلم سینمایی «آب نبات چوبی» افزود: ما باید از قانون تابعیت داشته باشیم و همین قانون تعیین کننده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها نهادی است که به صورت قانونی می تواند در امور فرهنگی و هنری اعم از سینما، تئاتر و... دخالت داشته باشد و هیچ نهاد و ارگان و فرد و گروه دیگری حق دخالت در این امور را ندارند اما متأسفانه از آنجا که اغلب مدیران ما فقط به فکر پست ها و میزهای شان هستند برای اینکه میزهای شان را از دست ندهند تن به خواسته هر فرد و گروهی می دهند و ناخودآگاه در سینما تنش ایجاد می کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: سازمان سینمایی مدیری می خواهد که جسور و شجاع باشد و تنها دغدغه اش رشد سینما و خدمت به اهالی سینما باشد و اگر هر فرد و نهاد و گروهی خواست در کار او دخالت کند فوراً استعفا دهد و پست و میزش را رها کند و نگذارد که حوزه فرهنگی و هنری کشور به دست نااهلان بیفتد.
این سینماگر یادآور شد: یکی از معدود مدیرانی که طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلوی دخالت ها ایستادگی کرد زنده یاد سیف الله داد بود؛ او به طور جدی اجازه دخالت هیچ فرد و نهادی را در امور سینمایی نمی داد و وقتی از بیرون فشارهایی به وی وارد شد خیلی راحت پستش را تحویل داد رفت؛ همچنین جواد شمقدری یکی دیگر از مدیران سینمایی بود که طی ۲ سال ابتدایی حضورش در سازمان سینمایی کارهای بسیار خوبی انجام داد و همین باعث شد تا طی سال های نهایی حضورش در سازمان سینمایی برخی افراد و گروه ها بخواهند که در کارش دخالت کرده و خلل ایجاد کنند.
کارگردان فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» تأکید کرد: وقتی یک مدیر کاربلد باشد و بخواهد دلسوزانه برای سینما و سینماگران کار کند از بیرون به وی فشار وارد می آورند و از سوی دیگر وقتی یک مدیر کارنابلد باشد باز هم دچار وادادگی شده و از بیرون به او فشار می آورند؛ در هر صورت فشارها همیشه وجود داشته و دارد و ما این رفتارها را نمی توانیم مربوط به دوره ای خاص از تاریخ کشورمان بدانیم از این رو بنده تأکید دارم که فردی که در سازمان سینمایی مدیریت را در دست دارد تعیین کننده است و اگر او جسور، شجاع، دغدغه مند و قدرتمند باشد هرگز اجازه دخالت دیگران را در امور سینمایی نداده و یا در صورت دخالت های بیرونی پست خود را ترک می کند.
فرحبخش در خاتمه این گفتگو افزود: دخالت های بیرونی در امور سینما به شدت هنرهفتم را دچار بحران و تنش کرده و ما امروز نیازمند آن هستیم که به صورت جدی با این دخالت های بیرون سازمانی به شدت برخورد شود.
منبع:سینما پرس
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
با معرفی داوران ۶۷ فیلم مستند و ۱۲ نماهنگ در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت میکنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.
آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرمآباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.
آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:
احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیتهای پژوهشی، سابقه عضویت در هیئتداوران جشنوارههای مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.
پوران درخشنده، کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده، فعالیت سینمایی خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او میتوان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچههای ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمیزنند» اشاره کرد.
مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقههای گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.
آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامهنویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلمهای مستند «دو ممیز چهل و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کمرنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.
پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلمهای مستند «نزدیکتر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولیها» است.
موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایرانشناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایرانزمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار میکنند.
بخش اصلی جشنواره شامل فیلمهای داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیستبوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشفشده به زبان هنر سینما است.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمال تبریزی : تصمیم گیرنده نهایی در سینما رییس سازمان سینمایی نیست جایزه ویژه ایران شناسی در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی