Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:14:53 GMT

انتخاب شهردار در جلسه‌ی علنی شورای شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۲۱۴

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد شهردار سابق پایتخت بیان کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش عملکرد شش ماهه افشانی در شهرداری تهران به بیان نکته نظرات خود پرداختند و احمد مسجدجامعی با بیان اینکه خوشحال هستیم که حناچی شهردار تهران از معاونین افشانی بوده است، گفت: اجازه دهید که از این به بعد حناچی را به عنوان شهردار تهران خطاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و ابهاماتی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشت اما افشانی تا روز آخر فعال بوده و بهترین ارتباط را با شورای شهر داشت و اجازه نداد که این مسائل فاصله‌ای را بین شورا و شهرداری ایجاد کند، افزود: آقای افشانی به هویت شهر تهران توجه زیادی داشت و بازدیدهای مختلفی را از نقاط مختلف تهران داشت و امیدوارم این نگاه ویژه به تهران ادامه داشته باشد.

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه آقای افشانی زمانی شهردار تهران شد که وضعیت شهرداری بسیار ملتهب بود، گفت: افشانی توانست همچنان که با قرارگاه خاتم، ارتش و ... تعامل خوب برقرار کند، هویت اصلاح طلبانه خود را نیز حفظ کند و من به عنوان خزانه دار شورا شهادت می‌دهم که افشانی اهل رانت و باج دادن نبود اما فضای مجازی به افشانی جفا کرد.

در ادامه محمود میرلوحی نیز با بیان اینکه به پاکدستی افشانی شهادت می‌دهم، تصریح کرد: رسانه‌های منتقد عنوان می‌کنند که چرا شهر آنگونه که ادعا می‌شود اداره نمی‌شود اما از آنها می‌خواهم که شش ماهه گذشته شهر را با توجه به وضعیت کشور و مشکلات باقیمانده از قبل رصد کنند.

در ادامه الهام فخاری نیز با بیان اینکه افشانی در حالی شهردار شد که بسیاری از پروژه‌ها راکد مانده بود، تصریح کرد: شهردار تهران به دور از حزب گرایی فعالیت می‌کرد و به غیر از آن انتصاب خارج از ساعت کاری یک مدیر قانون مدار بود.

در ادامه محمد سالاری نیز با بیان اینکه علی رغم تلاش‌هایی که شده شهروندان از مدیریت شهری راضی نیستند، گفت: این شرایطی که داریم حق شهروندانی که ساعت‌ها پای صندوق رأی ایستادند، نیست و امیدواریم با آمدن حناچی وضعیت بهتر شود.

همچنین شهربانو امانی نیز گفت: کسانی که اعتقاد دارند که مدیریت فعلی خوب نیست چرا از مدیریت 12 ساله شهردار قبلی چیزی نمی‌نویسند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کرد. 

امروز همچنین گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره افزایش قیمت و کمبود دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در نشست علنی بررسی شد.

در این گزارش، استنکاف دستگاه‌های مسئول از اجرای قوانین بودجه سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲، دلیل نوسانات بازار دارو عنوان شده است. 

رئیس مجلس هم در جران بررسی این گزارش گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی است و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

در نهایت، نمایندگان با ارسال این گزارش به قوه قضاییه مخالفت کردند و به دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات این حوزه فرصت مجددی دادند.

مجلس، گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات را نیز بررسی کرد و به قوه قضاییه ارجاع داد.

در ادامه، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

موضوعات مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری و همچنین مالیات بر درآمد، از جمله موارد اصلاحی این طرح بود.

در ادامه، تکالیف جدید سازمان امور مالیاتی در زمینه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی هم به این طرح الحاق شد.

دارایی‌هایی که انتقال آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود، موضوع دیگر مصوبه نمایندگان در قالب اصلاح این طرح بود.

آقای قالیباف در جریان بررسی این طرح نیز گفت: تنها نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند.

وی افزود: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.

جلسه علنی بعدی مجلس در روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس