Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی مدل سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب با هدف آگاهی مردم در مدیریت و کاهش مصرف آب صبح امروز در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
دبیر همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب گفت: در مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله، ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری ۱۴۷ مقاله از دانشگاههای مختلف کشور مورد پذیرش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالفضل اکبرپور افزود: از مجموع مقالات پذیرفته شده، ۴۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
دبیر همایش با اشاره  به اهمیت سفره های آب زیر زمینی گفت: ۵۰ درصد از مقاله ها  مربوط به  منابع آب زیر زمینی است.

وی میانگین بارندگی استان را در سال های ۹۵ و ۹۶،  ۸۵ میلیمتر عنوان کرد و افزود: برداشت بی رویه باعث افت شدید سطح آب زیرزمینی دشت ها شده است.

بنا به گفته دبیر اولین همایش ملی مدلسازی و فناوریهای جدید در مدیریت آب، خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که بیش از ۷۶۵ هزار نفر را در خود جای داده و ۴۴ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند هم در افتتاحیه این همایش با بیان اینکه حضور اندیشمندان در جامعه و رفع مشکلات مردم یکی از مسائل ضروری است، گفت: سکونتگاه های پایدار، امنیت را رقم می زند و خالی شدن سکونت گاه ها به ویژه در مناطق مرزی یکی از چالش های پیش روی استان است که دلیل  ۸۰ درصد از مهاجرت ها  نبود آب می باشد.

 نجفی از ورود دانشگاه بیرجند به مدیریت آب های خاکستری خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته آب های خاکستری را به چرخه آب قابل مصرف برگردانیم.
مدل سازی در آب‌های سطحی و زیرزمینی، سیستم‌های انتقال آب، پدافند غیرعامل در مدیریت آب و فناوری نوین در کاهش کیفی آب از جمله محورهای این همایش دو روزه است.
نمایشگاه تخصصی و برگزاری 6 کارگاه آموزشی تخصصی در زمینه های مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب از جمله برنامه های این همایش است.

این همایش تا فردا ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش مدیریت آب دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی مدلسازی اولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بر اساس همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به جذب نیروی امریه با تاریخ اعزام ۱۴۰۳.۵.۱ می‌نماید. واجدین شرایط می‌توانند تا تاریخ ۱۴۰۳.۲.۳۱ با مراجعه به آدرس https://irandoc.ac.ir/amriye نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

همچنین، در صورت وجود هر گونه سوال، متقاضیان می‌توانند از طریق ایمیل pakniat@irandoc.ac.ir با این پژوهشگاه در ارتباط باشند.

شرایط اختصاصی:

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری؛

رشته‌های تحصیلی موردنیاز:

مهندسی/علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ریاضی کاربردی

مهارت‌های موردنیاز (یکی از موارد زیر) :

مسلط به مباحث مهندسی نرم‌افزار و حداقل یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی (ترجیحا سی‌شارپ) و پایگاه داده،

مسلط به مباحث امنیت اطلاعات و تحلیل لاگ،

مسلط به مباحث شبکه، و دارای گواهی دوره‌های CCNA یا مجازی‌سازی.

مهندسی صنایع، مدیریت، مدیریت اطلاعات، علم اطلاعات و دانش‌شناسی

مهارت‌های موردنیاز: مسلط به Microsoft office، آشنایی با جستجوی علمی پیشرفته و تهیه گزارش‌های علمی، آشنایی با شیوه نامه‌نگاری و مکاتبات اداری، روابط عمومی بالا.

کد خبر 6094389

دیگر خبرها

  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد