Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) خطاب به همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد، اوضاع کنونی سوریه ورود هر چه سریع‌تر آنکارا و مسکو را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با خلوصی آکار، همتای ترکیه‌ای خود در سوچی دیدار و فعالیت در منطقه عاری از سلاح سوریه را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار گفت، روسیه ناگزیر به دعوت از ترکیه شده زیرا اوضاع سوریه نیازمند اتخاذ تصمیم فوری و بررسی مسائل موجود در این کشور است،‌ به روندی که پس از امضای توافق‌نامه سوچی پیرامون ادلب دست یافتیم مستلزم حمایت و حل مسائل باقی مانده است.

طبق اظهارات رهبران نظامی و میدانی و تصریحات موکد وزارت خارجه روسیه، گروه‌های مسلح همچنان به حملات خود علیه مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مناطق تحت کنترل ارتش در جبهه‌های مختلف استان ادلب ادامه می‌دهند.

در پایان ماه اکتبر وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه‌های تروریستی و تندرو در ادلب تلاش دارند اقدامات تحریک‌آمیز گسترده‌ای با استفاده از سلاح شیمیایی و مواد سمی اجرایی کنند و فعالان به اصطلاح حقوق بشری گروه کلاه‌سفیدها نیز همکاری دارند که در شبیه‌سازی حملات شیمیایی تخصص دارند.

وزیر دفاع روسیه در این دیدار گفت: ما نیازمند حمایت از منطقه عاری از سلاح ادلب هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند