Web Analytics Made Easy - Statcounter

لقمان الفیلی سخنگوی ریاست جمهوری عراق گفت تحریم‌هایی که علیه ایران تحمیل شده،‌ بخشی از تنش منطقه است و ضرورت دارد تا شهروندان تحت محاصره قرار نگیرند و ما برای کاهش تنش همکاری خواهیم کرد.

وی که با الفرات گفت‌وگو می‌کرد، افزود پیام سفر منطقه‌ای رئیس جمهوری(برهم صالح)،‌ این است که حاکمیت ما باید مورد توجه قرار گیرد، اغلب کشورها به ما پیام واضحی دادند مبنی بر اینکه قدرت عراق، قدرت آنهاست(قدرتمندی و توانمندی عراق را توانمندی و قدرت خود می‌دانند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الفیلی اظهار داشت سفر ما به ایران پیش از رفتن به عربستان،‌بیانگر قدرت ما است و هیچ کس از آن خرده نگرفته و ناراحت نشده است، این مسئله فنی است و هر سفری به ملزوماتی نیاز دارد و سفر ما به تمام کشورهایی که رفتیم، رسمی بود.

وی افزود سفر ما سریع بود تا مسائلی به پایان برسد، این سفر پروتکلی نبود، ما با قدرت مثبت بودن پیام‌ها با این عنوان که عراق خود را بازیافته و همه باید برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند، غافلگیر شدیم.

الفیلی در ادامه گفت ارتباط با روسای دیگر و سخن گفتن از حضور وزیران و استانداران و مسئولان در هیئت ریاست جمهوری بیانگر این است که رئیس جمهور به فعال سازی پرونده‌های بسته و ترسیم این تصویر که عراق جدید پس از داعش شکل گرفته، چشم دوخته است.

وی افزود: نقش رئیس جمهور در قانون اساسی عراق واضح است و هماهنگی عالی میان سران سه گانه(رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان) حاکم است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ریاست جمهوری ایران عراق رئیس جمهور قانون اساسی ایران ایران و عربستان ریاست جمهوری عراق قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • یک خیزش و ۱۰ پیام