Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – سرپرست استانداری تهران با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت های داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی از مسئولان استان تهران خواست تا قابلیت های اقتصادی مناطق مختلف را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا ، شکرالله حسن بیگی روز سه شنبه در آئین افتتاح دومین نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت که در پردیس ابوریحان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های استان تهران از ظرفیت های تخصصی و ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند که در صورت اطلاع رسانی صحیح این ظرفیت ها ، می توان شاهد رشد اقتصادی این مناطق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ گل و گیاه استان تهران در شهرستان پاکدشت گفت: یکی از راه های تحقق اقتصاد ، ظرفیت سازی و استفاده از قابلیت های موجود در منطقه است که این مهم در شهرستان پاکدشت به عنوان قطب تولید گل شاخه بریده استان تهران محقق شده است.
حسن بیگی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی در مناطق مختلف استان تهران گفت: هفته های فرهنگی شهرستان های استان تهران با هدف معرفی ظرفیت های مناطق در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری صورت می گیرد که این موضوع در پاکدشت با برپایی نمایشگاه گل و گیاه به عنوان زیر ساخت توسعه اقتصادی شهرستان همراه شده است.
وی افزود: همزمانی آغاز هفته فرهنگی شهرستان پاکدشت با افتتاح نمایشگاه گل و گیاه و هفته کتاب جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی را در اختیار مسئولان شهرستان قرار می دهد تا فرهنگ غنی این منطقه را ترویج و توسعه دهند.
سرپرست استانداری تهران اظهارداشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی باید با همکاری سازمان های مردم نهاد ، تشکل ها و گروه های تخصصی صورت گرفته و برای توسعه اقتصاد کشاورزی منطقه از نظر متخصصان امر نیز استفاده شود.
حسن بیگری انتخاب بازار هدف را به عنوان اولویت سرمایه گذاران شهرستان پاکدشت در تولید گل و گیاه اعلام کرد.
وی گفت: صادرات فقط انتخاب اولیه مشتری نیست بلکه در این امر باید در طول زمان به سلیقه خریداران توجه نموده و با به روز کردن تولیدات، مشتریان خارجی را در بازار رقابت حفظ کرد.
وی با اشاره به لزوم راه اندازی پایانه صادراتی و نمایشگاه دائمی گل و گیاه در پاکدشت از تولید کنندگان این حوزه خواست تا در بسته بندی محصولات خود دقت کنند.
سرپرست استانداری تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: درایت امام در نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت باعث شد تا بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام در ایجاد شکاف بین صفوف به هم فشرده مسلمانان خنثی شود.
وی تأکید کرد: امروز ایران اسلامی برای مقابله با دشمنان قسم خورده بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد ، مسئولان و صاحبان تریبون از این هفته برای ایجاد همدلی و وفاق بیشتر بین آحاد مردم و مسئولان استفاده کنند.
دومیمن نمایشگاه گل و گیاه شهرستان پاکدشت به مدت سه روز از ساعت 9 تا 19 در پردیس دانشگاه ابوریحان واقع در محور اصلی امام رضا(ع) پذیرای علاقه مندان به گل و گیاه است.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه گل اقتصاد مقاومتي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار کرد: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

استاندار فارس ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رو در رو و چهره به چهره را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود، باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه همچنین پیشنهاد داد که پنجره واحد الکترونیک طی پنج روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی از لزوم بهره‌گیری الگوهای حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان اضافه کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات دو ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

کد خبر 747916

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است