Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان گفت: در سازمان صدا و سیما به روی همه هنرمندان استان اصفهان باز است و با روی باز پذیرای همه هستیم چراکه این شبکه متعلق به همه مردم و هنرمندان اصفهانی است. ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهرام عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید چتر شبکه استانی در همه استان پهن شود و همه مردم خود را در قاب تلویزیون و رادیو ببینند و بشنوند، اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت ما این بود که تا پایان امسال تغییراتی در آنتن داده شود و در این راستا برنامه‌های خانواده، هشت بهشت، روستا و غیره پخش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سعی شده چهره قاب تلویزیون را تغییر دهیم البته هدف ما تنها این مهم نیست و می‌خواهیم جایگاه صدا و سیمای مرکز اصفهان در سطح ملی و کشور را ارتقا بخشیم.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای استان اصفهان بیان کرد: اکنون با جایگاهی که قصد داریم به آن برسیم، فاصله داریم لکن از فرهیختگان دعوت شده تا اتاق فکر تشکیل دهیم و از نظرات آنان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سازمان صدا و سیما به روی همه هنرمندان استان اصفهان باز است و با روی باز پذیرای همه هستیم چراکه این شبکه متعلق به همه مردم و هنرمندان اصفهانی است. در این مدت کوتاه هم با برخی هنرمندان نشست داشتیم که گلایه‌مند بودند و امیدواریم از همه ظرفیت‌ها بتوان استفاده کرد.

ساخت پل ارتباطی با مسئولان با مشارکت مردم در برنامه‌های صدا و سیما

عبدالحسینی ادامه داد: هدف این است که مردم را در برنامه‌های صدا و سیما مشارکت دهیم تا بین مسئولان و مردم پل ارتباطی خوبی بسازیم، گلایه‌ها بجاست و در کار رسانه نقد وارد است اما قصد داریم در کارهای نمایشی و مستند برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا به نقطه مدنظر خودمان و مردم اصفهان برسیم.

وی با اشاره به طراحی تله فیلم، سریال و مستند برای ساخت در صدا و سیما تصریح کرد: بهترین این طرح‌ها ارسال شده و تا پایان سال ساخت 2 تله فیلم کلید خواهد خورد و قصد داریم از هنرمندان استان استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای اصفهان با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما به مناسبت چهلمین سال انقلاب گفت: از نیمه دوم سال 95 در سازمان صدا و سیما ستادی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در تهران و همه استان‌ها تشکیل شد و همه ملزم به تولیدات ویژه در این زمینه شدند.

وی افزود: در اصفهان نیز برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده و با توجه به تاکید سازمان صدا و سیما مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های استانی که در سال‌های 57 فعالیت داشتند، از اوایل امسال تولیدات ما در شبکه استانی و سراسری درحال پخش است.

عبدالحسینی بیان کرد: درباره تمامی استانداران اصفهان از ابتدا تاکنون برنامه تولید شده و از 14 استاندار اصفهان تاکنون 6 استاندار در برنامه «کارنامه» حضور داشتند و از عملکرد خود گفته‌اند، همه استان‌ها موظف به تولید این برنامه هستند تا در شبکه سراسری نیز پخش شود.

وی ادامه داد: مستند ظرفیت‌های استان اصفهان در قیاس با قبل از انقلاب، «روایت چهلم» با حضور آیت الله مستجابی و بیان خاطرات قبل انقلاب، عملکرد نظام پس از انقلاب، مستند «میدان انقلاب» با روایت پیشگامان انقلاب و نماهنگ ویژه از دیگر برنامه‌هاست.

با آنتن فروشی مخالفیم

مدیرکل مرکز صدا و سیمای استان اصفهان با اشاره به برخی نقدها مبنی بر عدم تولیدات صدا و سیما اظهار داشت: در مرکز اصفهان چند سالی برنامه تولید نشده بود بدلیل اینکه سازمان از نظر بودجه دچار مشکل بود و اکنون هم رفع نشده اما نباید تولیدات کم شود و قصد داریم رویه عوض شود.

وی با بیان اینکه با آنتن فروشی مخالفیم افزود: در سال‌های 80 تمامی استان‌ها سر برنامه‌های تولیدی بودند و به مرور بدلیل کمبود بودجه از تولید برنامه کاسته شده که باید تدبیر کرد همچنان که در چند ماه اخیر برنامه‌ها به نوعی چیده شده که خروجی آن تولیدات فاخر است.

عبدالحسینی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها باید مخاطب پسند و از گفت‌وگو محوری مسئولان پرهیز شود، ادامه داد: برای جبران کمبودها باید برنامه‌های مشارکتی به نحوی تولید شود که خروجی مطلوب باشد برای مثال برنامه «میراث کهن» که برنامه مشارکتی با سازمان میراث است.

وی پیرامون جایگاه نخبگان در مرکز صدا و سیمای استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های اخیر برنامه چندانی نداشتیم که از وجود نخبگان استفاده کنیم اما از هفته گذشته در برنامه «هشت بهشت» استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم از تمام افراد استفاده کنیم.

ارتقای جایگاه صدا و سیمای مرکز اصفهان در کشور

مدیرکل مرکز صدا و سیمای اصفهان درباره جایگاه اصفهان در کشور گفت: هر فصل رتبه بندی می‌شود و اکنون جایگاهی که مدنظر ماست را نداریم اما می‌خواهیم به آن برسیم. اینکه چرا تاکنون نشده عوامل متعددی دارد وقتی رکود در مجموعه باشد این اتفاق خواهد افتاد که بخش عمده آن مسائل مالی است.

وی افزود: در آمار 3 ماهه اول سال بخش سیما رتبه نهم، بخش رادیو رتبه 22، بخش خبر رتبه سوم داریم و با توجه به اینکه خروجی ما را همه می‌بینند، همه باید کمک کنید چون قصد داریم به 5 استان برتر برسیم.

تجهیزات تصویربرداری 20 ساله استان اصفهان

عبدالحسینی پیرامون پخش مسابقات فوتبال در سیمای مرکز بیان کرد: به لحاظ تصویربرداری زیرساخت مناسبی نداریم، اصفهان فقط یک استودیو تلویزیونی دارد درحالیکه حتی در برخی شهرهای کوچک بیشتر از یک استدیو دارند.

وی ادامه داد: امروز در مرکز اصفهان با تجهیزات 20 سال پیش کار می‌کنیم و در تلاشیم این وضعیت را تغییر دهیم.

استفاده از مجریان اصفهانی در تمامی تولیدات مرکز

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان  با بیان اینکه از این به بعد مصوب شده در تمامی تولیدات از مجریان اصفهانی استفاده شود، گفت: به جز برنامه «زنده رود» همه برنامه‌های اصفهان باید مجری اصفهانی داشته باشند چراکه شبکه استانی است و باید از چهره‌ها و بیان و لهجه خود شهر استفاده کرد.

عبدالحسینی تصریح کرد: تمامی فرستنده‌ها تقریباً دیجیتال شده اما خروجی آنتن اچ دی نیست و ممکن است تصاویر با کیفیت کمتری در شهرستان‌ها پخش شود.

وی درباره آمار مخاطبان صدا و سیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: طی افکارسنجی بعمل آمده در فصل گذشته در شهر اصفهان سیما 62 درصد و رادیو 26 درصد مخاطب داشت؛ حتی ممکن است برخی مخاطبان یک برنامه را انحصاری ببینند که جزء آمار هستند.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای اصفهان افزود: پربیننده‌ترین شبکه‌های دنیا هم در تمامی ساعات بیننده ثابت ندارند چون تعدد شبکه‌ها و برنامه‌ها وجود دارد. درتلاشیم ماه‌های آتی افکار سنجی تلفنی ایجاد کنیم و اکنون افکارسنجی تبلتی با ضبط صدای پرسشگر و ارسال آنلاین برای جلوگیری از سوگیری‌ها نیز درحال اجراست.

پخش فیلم کره‌ای به خاطر سلیقه مخاطب

وی ادامه داد: امروزه 230 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای داریم و 32 شبکه استانی داریم و تکرار در حوزه فیلم و سریال است و دلیل پخش برخی سریال‌های کره‌ای نیز سلیقه مخاطبان است.

عبدالحسینی با اشاره به ساخت تولیدات ویژه کودکان و افزایش روحیه شادی و نشاط شهروندان گفت: برای کودکان نیز طرح‌های خاصی مصوب شد و ظرف 2 ماه آینده برای تولیدات ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اقدام خواهد شد همچنین جشن‌های دهه فجر پوشش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اتاق بازرگانی استان اصفهان به توافق رسیدیم که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، 40 کارآفرین برتر را تجلیل کنیم که مستند آن‌ها نیز ساخته خواهد شد و در شبکه های سراسری پخش می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست

رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید: «مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی بر عهده صداوسیما نیست، بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.»

به گزارش شفقنا، پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.

جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست