Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:20:28 GMT

پیگیری تحریم دارویی ایران در دادگاه لاهه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۷۶۳

پیگیری تحریم دارویی ایران در دادگاه لاهه

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، گفت: ارائه مستندات از آثار سوء تحریم دارو و تجهیزات پزشکی بر سلامت جامعه در دادگاه لاهه ادامه دارد و با جدیت پیگیری می‌شود.

شهریار اسلامی تبار، در کارگاه آموزشی بررسی آثار تحریم آمریکا بر دارو و تجهیزات پزشکی، فرصت‌ها و چالش ها، اظهارداشت: موضوع تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و هر تحریمی که بر تامین این اقلام موثر بیفتد، در سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت حقوقی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، برای احقاق حقوق حقه مردم ایران از مراجع بین‌المللی پیگیری شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اقدام آغازین مستندات لازم از سوی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور توسط سازمان غذا و دارو جمع‌آوری و در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته و به دادگاه لاهه ارائه شد.

مدیرکل دفتربازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به رای دادگاه لاهه، ادامه داد: مستندات ایران مسموع واقع شد و پیگیری‌های صورت گرفته باعث صدور دستور موقت از سوی دادگاه لاهه علیه آمریکا گردید.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستقیم و غیرمستقیم، تاثیراتی در حوزه سلامت داشته است، تصریح کرد: در این کارگاه چالش‌های ایجاد شده به دنبال این تحریم‌ها و راه‌های برون رفت از آن و نیز فرصت‌های موجود با حضور مدیران و اساتید و حقوقدانان داخلی و بین المللی به بحث گذاشته شد.

اسلامی‌تبار اظهار کرد: این کارگاه بر سه حوزه آثار تحریم اقتصادی بر بخش بهداشت و درمان و وضعیت پیگیری حقوقی و آثار تحریم بر قرارداد‌های واردات دارو و تجهیزات و فرصت‌های موجود و فراهم آمده در این شرایط متمرکز شد و در هرکدام از آن‌ها مباحثی، چون آثار زیست‌محیطی، شاخص‌های سلامت، اقتصاد دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی و ... مطرح و ارزیابی شد.

به گفته وی، در حوزه وضعیت پیگیری حقوقی و آثار تحریم بر قرارداد‌های واردات دارو و تجهیزات، محورهایی، چون مدیریت بحران ناشی از تحریم، عهدنامه ۱۹۵۵ مودت ایران و آمریکا و اعتبار قانونی آن، طرح شکایت در دیوان بین المللی دادگستری لاهه و قابلیت استناد به عهدنامه مودت و سایر ظرفیت‌های اقدام حقوقی بین المللی علیه اقدامات ضد بشری و خلاف موازین آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه لاهه تحریم دارویی ایران سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

کد خبر 6092642

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا