Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز یکی ازدلایل سردی روابط بین مقامات آمریکایی با 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی را تمایل وی به داشتن چند منبع برای خرید اسلحه و احتمال خرید سلاح های روسی و در رأس آن ها سامانه موشکی 'اس- 400' اعلام کرد.

به گزارش ایرنا این خبرگزاری در گزارشی که روز سه شنبه درباره تلاش های شاهزادگان سعودی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بن سلمان منتشر کرد، به نقل از منابع آگاه افزود : مقام های آمریکایی فقط به دلیل نقش بن سلمان در قتل خاشقچی از وی دلسرد نشده اند بلکه آنان به این دلیل نیز عصبانی شده اند که وی اخیرا از وزارت دفاع عربستان خواسته بود تا به دنبال فروشندگان اسلحه در روسیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبرگزاری بریتانیایی در ادامه خاطر نشان کرد : محمد بن سلمان در نامه ای به تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) از مقام های وزارت دفاع عربستان خواسته است که بر خرید تسلیحات نظامی و آموزش کار با آنها از جمله سامانه موشکی 'اس 400'، تمرکز کنند.
' هدر نائورت ' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شهریور ماه گذشته اعلام کرد که بعید نیست دولت ایالات متحده علیه هر کشوری را که در سراسر جهان خریدار سامانه‌های موشکی اس 400 از روسیه باشد، تحریم‌ کند.
در پی این موضع گیری آمریکا 'ریاض خالد کریمی' سفیر عربستان در مسکو ابراز امیدواری کرد کشورش به دلیل درخواست خرید مجموعه های پدافند موشکی اس 400 از روسیه، با تحریم های آمریکا مواجه نشود.
«رائد بن خالد قرملی» سفیر سابق ریاض در مسکو نیز 11 خرداد ماه گذشته گفته بود که روند گفت و گو با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس 400» به خوبی جریان دارد.
عربستان در سال گذشته میلادی و پس سفر 'ملک سلمان' پادشاه این کشور به مسکو در 4 اکتبر 2017 (12 مهر 96) اعلام کرد که توافق اولیه برای خرید مجموعه ای از سامانه دفاع موشکی 'اس 400' از روسیه حاصل شده است.
سامانه زمین به هوای اس 400 مشهور به پیروزی (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس آماده شده و به عنوان یک نسل ارتقا یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌ شمار می‌رود.
شایان ذکر است جایگاه بن سلمان پس ماجرای قتل خاشقچی و وجود شواهد متعدد مبنی بر آن که این قتل کاملا برنامه ریزی شده و به دستور شخص وی صورت گرفته به شدت متزلزل شده است.
خاورم**3224*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمد بن سلمان اس 400 واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شرایط مبهم است.» این واکنش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل فضای بعد از حمله گسترده سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل است .

سیدمحمد صدر ضمن اینکه اقدام سپاه برای حمله موشکی به اسرائیل را مناسب ارزیابی می‌کند، می‌گوید آمریکا به دنبال جنگ با ایران است.

او همچنین این نکته را اضافه می‌کند که نه تنها خود آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه این توصیه را به اسرائیل هم دارد و بر همین اساس احتمال می‌دهد که پاسخ‌ها ادامه‌دار نخواهد بود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید:

****

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در تحلیلی از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل، گفت: حمله ایران به اسرائیل اقدام بسیار مناسبی بود چراکه برابر اقدامی که اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داده بود، آنهم مکانی دیپلماتیک بود، اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود بنابراین باید پاسخ مناسبی داده می‌شد که این اقدام صورت گرفت.

اگر اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

وی افزود: البته در حال حاضر اعلام شده که فعلاً ایران به این عملیات ادامه نخواهد داد اما چنانچه اسرائیل عکس‌العملی نداشته باشد، احتمالاً دیگر ادامه‌ای نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاست خارجی گفت: این نکته مهمی است که همه برنامه‌های اسرائیل در این مدت بر مبنایی قرار داشته که تلاش کند میان ایران و آمریکا جنگ ایجاد کند چراکه خودش می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد، البته اخبار و اطلاعات تا این لحظه گویای این مورد است که آمریکا فعلاً به دنبال جنگ با ایران نیست.

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

صدر ضمن تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، تصریح کرد: توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند، بنابراین با توجه به این قضایا فعلاً معلوم نیست که چه اتفاق خاصی خواهد افتاد و شرایط بسیار مبهم است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895012

دیگر خبرها

  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • چین تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه می فروشد
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • اظهارات نخست وزیر عراق پیش از عزیمت به آمریکا درباره هدف سفرش
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند
  • مهمترین پرونده‌ها در مذاکرات بایدن و السودانی از زبان مقام آمریکایی