Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- هند در حالی با روسیه یک رزمایش نظامی موسوم به 'ایندرا 2018' بر اساس اصول سازمان ملل متحد با هدف مبارزه با شبه نظامیان برگزار می کند که همزمان در یک مانوور نظامی با آمریکا در یکی از ایالات هند نیز شرکت دارد.

به گزارش ایرنا، در روز سه شنبه، به نقل از وب سایت 'ایندیا تودی' هدف از رزمایش یازده روزه با روسیه ایجاد یک فرصت برای نیروهای مسلح هر دو کشور جهت آموزش عملیات ضد تروریسم در یک سناریوی چند ملیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رزمایش بر گسترش همکاری های تیمی، عملیات های ویژه تاکتیکی مانند جستجو و محاصره، ورود به ساختمان، کنترل و خنثی سازی بمب های دست ساز و اعزام هدف دار نیروها، متمرکز می شود.
در این رزمایش 250 نیروی ارتش روسیه شرکت کرده اند.
در سال 2017 رزمایش نظامی 'ایندرا' در پایگاه نظامی سرجیفسکی و دریای ژاپن در نزدیکی ولادیوستوک برگزار شد. بیش از 500 نیروی نظامی هند در این رزمایش شرکت کرده بودند.
این درحالی است که هند به طور همزمان در حال برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک با آمریکا در ایالت راجستان است.
به گزارش روزنامه 'تایمز او ایندیا'، وزارت دفاع هند اعلام کرد که نیروهای ویژه هند و آمریکا رزمایش 12 روزه خود را در ایالت راجستان آغاز کردند.
این رزمایش شامل تمرینات مختلف از جمله نجات گروگان، بقا در بیابان و تیراندازی می شود.
یک گروه یازده نفر از مقامات نیروی ویژه آمریکا متعلق به ستاد فرماندهی اقیانوسیه وارد پایگاه نظامی هند در 'مهاجان' واقع در ایالت راجستان شده اند تا در این رزمایش شرکت کنند.
وزارت دفاع هند در بیانیه خود افزود: در پایان این رزمایش، نیروهای هند و آمریکا یک تمرین در محوطه باز انجام خواهند داد تا توانایی های خود را محک بزنند.
هند در سال های اخیر سعی کرده است روابط نظامی خود را با هر دو کشور روسیه و آمریکا گسترش دهد. درحالی که روسیه یک تامین کننده سنتی تجهیزات نظامی هند محسوب می شود اما آمریکا در سال های اخیر توانسته است قرارداد های نظامی زیادی با دهلی نو امضا کند و این کشور را به عنوان همکار ارشد دفاعی خود معرفی کند.
آساق*267*1424

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند رزمايش روسيه و آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در مراسم جشن پیروزی رزمندگان اسلام در حمله هوایی به رژیم کودک کش صهیونیستی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم برگزار شد در خصوص حمله هوایی ایران به اسراییل گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی یک پاسخ حساب شده و قوی بود که این رژیم، آمریکا و کشورهای غربی و همه دشمنان محور مقاومت را به چالش کشید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان قم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق گفت: اقتدار و پیروزی سپاه اسلام در سیلی زدن به رژیم صهیونیستی قلب همه مردم ایران و دنیا را شاد کرد.

وی حمله هوایی ایران به رژیم صهیونیستی را بی سابقه و تاریخی دانست و گفت: این حمله تمام دنیا و تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: این عملیات یک رزمایش هوایی، رزمایش پهبادی و موشکی در فضای سرزمین رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تاکید کرد: این رزمایش سیلی محکمی به دشمن صهیونیستی بود که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و این عملیات از نظر وسعت، دقت ومیزان خسارت وارده برای رژیم صهیونیستی و حامیانش درس آموز بود.

کد خبر 6079669

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد